witam serdecznie na wstępie napisze ze czeka nas obszerna fotorelacja z samodzielnej naprawy ASB.
Pacjent audi a6c5 2.5 TDI Quattro tiptronic 1998r kod silnika AFB kod szkrzyni biegów DEW
mianowicie jakiś czas temu miałem skrzynie u janusza naprawy i regeneracji ASB wymiana całego oleju płukanie regeneracja sprzegła wymiana jednego z koszyków sprzegłowych i tarczek ciernych jak i sprzegłowych koszt nie pamietam ale cos w granicach 2800zł mam już dość paterackich napraw i biore sie za to sam więc proszę o to by nie było spekulacji typu nie dasz rady bo?? bo co ? a co mam do stracenia jak skrzynie padła?.. Więc postanowiłem nie kupować używanej , o której nic nie wiem.
fotorelacja bedzie z naprawy więc bedzie materiał, który może pomóc innym użytkownikom, i prosze też nie podpinać sie pod temam z podobnymi problemami.
bedzie to moja pierwsza naprawa takiej skrzyni więc jestem zielony w temacie, ale jestem osobą uparta i skrupulatną wiec napewno dam radę
przed awarią wszystko ok nic nie dawało oznak tak nagłej awarii, jechałem z prędkoscią około 40km na godzine, i naglę obroty zaczęły podskakiwać, na około + - 100rpm gdy trzymam wcisnięty równo pedał gazu w pozycji około 20% auto gasnie samocznnie, już wiedziałem ze coś się stało w ASB, bo takie objawy daje uszkodzony konwenter, ale to nie wszystko z ASB zleciał olej, prawdopodobnie przez sprzegło hydrokinetyczne. Auto nie jedzie ani do przodu ani do tyłu ani na biegach do holowania (234)czuc delikatne szarpnięcie i nic wiecej mimo braku oleju nie zapala się tryb awaryjny, kupiłem litr oleju by to sprawdzić za chwilkę wchodzę do kanału i dolewam by sprawdzic z kąd realnie leci ten olej, bo na tę chwilę olej na podłodze i innych podzespołach ciągnie sie od misy olejowej do końca auta, wszystko jest strasznie upaćkane.
Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o zasugerowanie awarii na czym to polega jak głeboko drązyć w ASB, na pewno któryś koszyk sprzegłowy uległ popękaniu mam tu fajna stronkę, która fajnie ilustruję układ poszczególnych prac i czesci http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,30.html mam tez pełny schemat skrzyni więc naprawdę nie bedzie problemu potrzebuję pomocy w diagnozie awarii. niemam błedu na vagu zadnych w auto wsadziłem kupe pieniędzy w naprawy czyszczenia wymiany więc nie odpuszczę, ani nie sprzeadam, poprostu zgnije ze staroci jeżdząc do konca w mojej rodzinie
dodam ze nie odpuszczę naprawy mimo wysokich cen i braku doswiadczenia nie oddam do mechaników, oddałem na wymiane rozrządu i wałków z pełna hydrauliką co się stało gdy sprawdziłem co zrobił mechanik mianowicie nie wymienił napinaczy i termostatu, za który sobie policzył a uszczelki na pokrywy zaworów posklejał na silikon, pogroziłem prawnikiem ba za cała naprawę z czesciami wołał 7600zł, ale oddał 3000tyś zł za niedociągniecia i nowy kompletny rozrząd, który juz sam załozyłem i aoto zaczeło mieć odpowiednią moc, nie było tak mułowate jak po wymianie przez mechanika przecholował o oczko ustawienie wałków wzglendem wału i turbo latało za wysoko.
Także modre głowy Sugerować zaczynać wątek ja spadam do kanału rozbierać tłumiki osłony odkręcić wał przegłuby lewatek chłodnice oleju i wyjmuje skrzynię, oczywiscie najpierw doleje litr oleju do sprawdzenia czy to aby na pewno leci ze sprzegła hydrokinetycznego
Pozdrawiam wszystkich