naprawa ASB 2.5 tdi kod szkrzyni DEW

naprawa ASB 2.5 tdi kod szkrzyni DEW

Postprzez mateusz_918 » 2017-03-11, 09:43

witam serdecznie na wstępie napisze ze czeka nas obszerna fotorelacja z samodzielnej naprawy ASB.

Pacjent audi a6c5 2.5 TDI Quattro tiptronic 1998r kod silnika AFB kod szkrzyni biegów DEW

mianowicie jakiś czas temu miałem skrzynie u janusza naprawy i regeneracji ASB wymiana całego oleju płukanie regeneracja sprzegła wymiana jednego z koszyków sprzegłowych i tarczek ciernych jak i sprzegłowych koszt nie pamietam ale cos w granicach 2800zł mam już dość paterackich napraw i biore sie za to sam więc proszę o to by nie było spekulacji typu nie dasz rady bo?? bo co ? a co mam do stracenia jak skrzynie padła?.. Więc postanowiłem nie kupować używanej , o której nic nie wiem.

fotorelacja bedzie z naprawy więc bedzie materiał, który może pomóc innym użytkownikom, i prosze też nie podpinać sie pod temam z podobnymi problemami.

bedzie to moja pierwsza naprawa takiej skrzyni więc jestem zielony w temacie, ale jestem osobą uparta i skrupulatną wiec napewno dam radę :-)

przed awarią wszystko ok nic nie dawało oznak tak nagłej awarii, jechałem z prędkoscią około 40km na godzine, i naglę obroty zaczęły podskakiwać, na około + - 100rpm gdy trzymam wcisnięty równo pedał gazu w pozycji około 20% auto gasnie samocznnie, już wiedziałem ze coś się stało w ASB, bo takie objawy daje uszkodzony konwenter, ale to nie wszystko z ASB zleciał olej, prawdopodobnie przez sprzegło hydrokinetyczne. Auto nie jedzie ani do przodu ani do tyłu ani na biegach do holowania (234)czuc delikatne szarpnięcie i nic wiecej mimo braku oleju nie zapala się tryb awaryjny, kupiłem litr oleju by to sprawdzić za chwilkę wchodzę do kanału i dolewam by sprawdzic z kąd realnie leci ten olej, bo na tę chwilę olej na podłodze i innych podzespołach ciągnie sie od misy olejowej do końca auta, wszystko jest strasznie upaćkane.
Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o zasugerowanie awarii na czym to polega jak głeboko drązyć w ASB, na pewno któryś koszyk sprzegłowy uległ popękaniu mam tu fajna stronkę, która fajnie ilustruję układ poszczególnych prac i czesci http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,30.html mam tez pełny schemat skrzyni więc naprawdę nie bedzie problemu :-) potrzebuję pomocy w diagnozie awarii. niemam błedu na vagu zadnych w auto wsadziłem kupe pieniędzy w naprawy czyszczenia wymiany więc nie odpuszczę, ani nie sprzeadam, poprostu zgnije ze staroci jeżdząc do konca w mojej rodzinie :-)

dodam ze nie odpuszczę naprawy mimo wysokich cen i braku doswiadczenia nie oddam do mechaników, oddałem na wymiane rozrządu i wałków z pełna hydrauliką co się stało gdy sprawdziłem co zrobił mechanik mianowicie nie wymienił napinaczy i termostatu, za który sobie policzył a uszczelki na pokrywy zaworów posklejał na silikon, pogroziłem prawnikiem ba za cała naprawę z czesciami wołał 7600zł, ale oddał 3000tyś zł za niedociągniecia i nowy kompletny rozrząd, który juz sam załozyłem i aoto zaczeło mieć odpowiednią moc, nie było tak mułowate jak po wymianie przez mechanika przecholował o oczko ustawienie wałków wzglendem wału i turbo latało za wysoko.

Także modre głowy Sugerować zaczynać wątek ja spadam do kanału rozbierać tłumiki osłony odkręcić wał przegłuby lewatek chłodnice oleju i wyjmuje skrzynię, oczywiscie najpierw doleje litr oleju do sprawdzenia czy to aby na pewno leci ze sprzegła hydrokinetycznego

Pozdrawiam wszystkich
mateusz_918
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 2016-11-22, 15:08
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Mateusz

Re: 2.5 tdi kod szkrzyni DEW

Postprzez mateusz_918 » 2017-03-11, 11:09

tak jak podejżewałem leci przez sprzegło, dolałem litr oleju odpaliłem auto w pozycji N i po paru sekundach struga oleju, dym jest z kolektora gdyz rura wydechowa tam została zdemontowana, dodaje filmik z akcji :-)

https://youtu.be/FWg3-40mZPA

kilka zdjęc z rozbiórki, lecz nie na niej sie skupiam tylko na samej skrzyni więc tu jeszcze ubogo.

kożystając z okazji cała zawiecha wyjechała dla lepszego dojścia do śrub, a po zatym i tak bedę wymieniać gumy itp,itd

Obrazek

z tyłu widać lewarek, który podtrzymuje skrzynie by nic nie ciążyło,wisiało,prężyło to bardzo ważne!!
Obrazek
Obrazek

Przeguby klucz typu spline M10 16kątny nie radze podchodzic z torxami

Obrazek
Obrazek

A tu przyczyna awarii Panewka zatarła się wypluło uszczelniacz i z tąd wyciek to co znajduję się na sprzęgle powinno być na wałku skrzyni biegów a zatarta panewka zapiekła się posostając na sprzęgle.
Obrazek
Obrazek


O ilę ktos odpowie co kolwiek to mam takie pytanie, dla czego ta panewka się zatarła i ja jakie może mieć to dalsze konsekwencje w ASB czy cos dalej mogło się stać, to pytanie troche retoryczne bo i tak ją rozbiorę, ale miło bedzie gdy ktos naprowadzi mnie na trop, niestety wujek google jest bardzo ubogi w wiedzę na temat awarii, skutków i napraw asb. I czy w takim przypadku konieczna jest regeneracja sprzegła przecież zostało ono zrobione tak że jest praktycznie niezniszczalne.
pozdrawiam was
mateusz_918
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 2016-11-22, 15:08
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Mateusz

Re: naprawa ASB 2.5 tdi kod szkrzyni DEW

Postprzez mateusz_918 » 2017-03-18, 16:58

wiec tak moze w skrócie napisze jak się rozbiera ASB do pompy oleju.
1. trzeba zdjąć miskę olejową
2. zdjąć filtr oleju 2 śrubki typ torx
3. wypiąć 6wtyczek od elektrozaworów, zdjąć blokadę od zewnetrznej strony skrzyni na okrągłej wtyczce po czym ją wdusić do wnętrza skrzyni i wyjąć,
4. brać się za odkręcanie płyty sterującej ASB, odkręcamy śrubki typ torx UWAGA ODKRĘCAMY TYLKO TE Z WIĘKSZYM ŁEBKIEM!!!! NIE ROZKRĘCAĆ TYCH MNIEJSZYCH!!!!!!!!!!
5.wyjąć gumki łaczące sterownik ze statorem.
6. zdjąć półoś od lewej strony odkręcić 3 śruby typ torxm40
7.podważyć kosz śrubokrętem tylko by pomóc wyjść pompie nic na siłę tym śrubokrętem!.

niestety nie udało mi się wyjąć pompy gdyż dwa klucze do odkręcenia półosi ukręciły mi się, a w sobote o tej godzinie nie kupię porządnego klucza, więc wyjęcie pompy pozostawie na kolejny week.
co do sprzęgła to koszt regeneracji to około 900zł zawiozłem je do regeneracji, lecz nie idzię zdjąć zatartej panewki trzeba wspawać nową szyjkę +300zł sama regeneracja 600zł co daje nam 900zł, a za 600zł moge kupić regenerowane sprzęgło od firmy tym sie trudniącej, tylko oddać muszę swoje stare, i tak tez zamierzam zrobić :-)
poniżej kilka zdjęć :-)

odkręcamy wszystkie śrubki do okoła klucz t25
Obrazek


odkręcamy filtr oleju dwie śrubki na klucz t25
Obrazek

odpinamy wtyczki przewodów i wyjmujemy okrągłą wtyczkę
Obrazek
Obrazek

odkręcamy płytę sterującą nie pamiętam jaki klucz ale chyba t27 i ważne by odkręcać tylko śrubki z dużym łebkiem nie ruszać tych z małym!!

Obrazek

wyjmujemy 5gumek łączących płytę sterującą a stator, gumki obowiązkowo muszą być nowe nie montujemy tych samych
Obrazek

odkręcamy lewą półoś na skrzyni 3x śrubę typ spline m40
Obrazek

i narazie to na tyle kupię klucz wyjmę pompę i działam dalej :-) pozdro :-)
mateusz_918
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 2016-11-22, 15:08
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Mateusz

Re: naprawa ASB 2.5 tdi kod szkrzyni DEW

Postprzez mateusz_918 » 2017-03-29, 21:10

po rozebraniu skrzyni tarczki nadpalone kosze w kiebskim stanie sprzegło kompletna kaszana panewka została na szyjce nie idzie zdjąć trzeba by było odciąc i wspawać nową szyjkę, pompa do wymiany stator pompy tak samo do wymiany, masa opiłków z uszkodzonego kosza C i D.G uszczelnienia teflonowe do wymiany jak i gumki płyty i statora tak w sumie musiał bym zrobic generalny remont co raczej mi się nie opłaca. temat odpuszczam narazie kupiłem za 1900zł skrzynie tę sama z 6miesięczna gwarancja bez limitów km gdyby ktos potrzebował płytę sterującą to mam jedyne co jest dobre :-)
mateusz_918
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 2016-11-22, 15:08
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Mateusz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości