naprawa czujnika poziomowania auta i poziomowania xenonów

naprawa czujnika poziomowania auta i poziomowania xenonów

Postprzez zoran » 2017-03-01, 19:17

Witam,
Podaje sposób naprawy uszkodzonego czujnika poziomowania auta i xenonów w A6 C5 allroad, czujnik Lewy przód posiada wtyczkę z czterema kablami i białą dzwignią połączenia z wachaczem ( prawy przód ma trzy kable i niebieską dzwignie łaczącą wachacz z czujnikiem).
Ponieważ czujnik pracuje bez stykowo najczęściej uszkodzenie ma charakter mechaniczny ( uszkodzenia plastikowych elementów lub uszkodzenie w połączeniu pomiędzy wtykiem a wtyczką ).
W moim przypadku uszkodzeniu uległa wtyczka i wtyk ( w jednej części brak jednego pinu , bo odpadł pod wpływem korozji a w drugiej zapchane dziurki dla pinów z tego samego powodu ). Nowy czujnik w ASO to 650 zł :-( :-o :-o , oczekiwanie 48h, na rynku używek dostepność bardzo słaba, tak więc jezeli ktos ma dwie godziny czasu, lutownice max 40W do lutowania w dwustronnym druku i miernik uniwersalny to mozna próbować się ratować w tej sytacji. Na foto zobaczycie jak to zrobić,

czujnik po wyjęciu z auta - foto 1
orginalny nr. czujnika lewy przód 8E0 907 503 - foto 2
zdejmujemy biała osłonę z tyłu czujnika, musimy ją delikatnie przeciąć częściowo bo jest wgrzana na stałe, otwieramy i tak wygląda spód płytki drukowanej tego czujnika - foto 3
widzimy teraz łączenie pinów które są wlutowane od drugiej strony, proponuje w tym momencie przedzwonic sobie te połączenia pomiedzy drukiem który widzimy a pinami we wtyku ( męskim ) - foto 4
w takim stanie był mój wtyk, jak widać jednego pinu wogóle nie ma a reszta bardzo skorodowana -foto 5
tak wygląda wtyk po oczyszczeniu np. sprajem do poprawy kontaktu połaczeń - foto 6
brakujący pin lub piny zastępujemy połączenie typu zwora lutowana bezposrednio kabli wychodzących z wtyczki, uwaga to jest napylony druk dwustronny na płytce więc nie mozna go przegrzać bo druk odpadnie :-/ , druk jest dośc mały zwrocie tez uwage zeby nie zrobic zwarcia z innym punktem na druku - foto 7
po zlutowaniu wszystkich połaczeń podcinamy brzeg czujnika od strony białej płytki w tym miejscu przechodi nase nowe połączenie, nastepnie wklejamy na ''kropelkę'' białą płytke, dodatkowo zabezpieczamy taśma lub inną materiałem i mamy gotowy do montażu czujnik - foto 8

na końcu lutujemy nasze przewody od wtyczki do istniejącej instalacji czujnika w samochodzie, przykrecamy dwie nakrętki 10ki i zapinamy uchwyt na wachaczu i gotowe <radocha>,mam nadzieje że komuś sie przyda.
Załączniki
IMG_0624.jpg
foto 1
IMG_0627.jpg
foto 2
IMG_0633.jpg
foto 3
IMG_0634.jpg
foto 4
IMG_0635.jpg
foto 5
IMG_0638.jpg
foto 6
IMG_0639.jpg
foto 7
IMG_0640.jpg
foto 8
zoran
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2017-02-04, 16:06
Lokalizacja: Warszawa
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Robert

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości