Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Marcin91 » 2016-03-28, 14:52

Witam wszystkich. Jestem tu nowy.
Kupiłem niedawno a6 c5 z przełożonym silnikiem na 1.9(było 2.5).
Nie mogę się połączyć z autem żadnym kablem a zasilanie w gnieździe jest. Nawet oryginalne delphi nie dało rady.
Pod kierownicą znalazłem kabel jak na zdjęciach.
Do czego on może być?


https://zapodaj.net/c79b306db3a28.jpg.html

https://zapodaj.net/5b4322b542345.jpg.html

Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Marcin91
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2016-03-28, 14:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Piotruś » 2016-03-28, 15:11

Nie jest to oryginalny kabel z Twojego auta.
Być może poprzedni właściciel przerobił standardowe gniazdo diagnostyczne żeby utrudnić życie złodziejowi, ewentualnie służy do podpięcia gównianego chipa/box'a albo do komunikacji z niefabrycznymi urządzeniami inforozrywki.
Krótko mówiąc bez elektryka, który zlikwiduje ewentualne mody i usprawni fabryczne gniazdo OBD raczej się nie obejdzie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Marcin91 » 2016-03-28, 16:04

Dzięki za odpowiedź [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
A może spróbować połączyć się tym kablem z komputerem? Tylko jakąś przejściówkę z COM na USB bym musiał poszukać.

Mieszkam w okolicach Opola. Polecacie tu jakiegoś dobrego elektryka?

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Marcin91
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2016-03-28, 14:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Andi » 2016-03-29, 11:05

Marcin91, witam,
poprzedni wlasciel mial widocznie box tego typu do podlaczenia sie do auta http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kabel-obd2-kabel-piny.html
i wlasnie podlaczanie kabla z wtykiem OBD2 mu sie znudzilo i zostawil na stale podlaczone.
Najlepiej zdjac oslone i zobaczyc dokad przewod leci, czy jest tam wtyczka.
Bardzo dobre urzadzenie- nie potrzebuje zadnych sterownikow. , sam uzywam .
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez mily » 2016-03-29, 12:54

No z tym BOX-em bym uważał, często też montując alarm ludzie zmieniają wtyczkę i dodają przejściówkę. Najpierw trzeba rozgryźć co to jest, ale nikt tutaj Ci nie odpowie na to pytanie, same domysły.
mily
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2016-03-14, 11:06
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Marcin91 » 2016-03-29, 15:36

Rozkreciłem dół pod kierownicą. Tajemniczy kabel jest podłączony najprawdopodobniej do radia...
Wtyczka diagnostyczna wygląda na nie ruszaną. Wiązka jest cała i prowadzi do głównej ze wszystkimi kablami.
Niestety nadal nie mogę się połączyć z samochodem.
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Poniżej zdjęcia. Pozdrawiam.

https://zapodaj.net/9433a4d481992.jpg.html

https://zapodaj.net/53743932e1df3.jpg.html
Marcin91
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2016-03-28, 14:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez piter_eg » 2016-03-29, 19:41

A nie mozesz polaczyc sie z zadnym sterownikiem czy tylko z silnikiem?

Patrzac na Twoja wtyczke widze 5 kabelkow. Dwa to zasilanie,"linia k" i "linia l" no i pozostaje can.
Moze ktos kto przekladal silnik+wiazka+sterownik namieszal w "liniach".
Podlacz cos "orginalnego" typu vcds.pl (mam i nigdy nie rozczarowal).

Dodatkowe pytanie: z ktorego roku masz samochod,z ktorego roku jest silnik/sterownik silnika.
piter_eg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-03-04, 21:26

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez mily » 2016-03-29, 21:54

Spróbuj podłączyć VAG-a na włączonym silniku. Co to jest za radio że ma taki kabel, to jest jakaś samoróbka do tego radia??
mily
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2016-03-14, 11:06
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez bendzji » 2016-03-29, 23:22

Jak radio nie fabryczne to sprobój je odpiąć i zobaczyć co jest - we wtyku ori radia jest linia k - może cos tam jest podpięte albo zwarte.


Co do wtyku obd - 4,5 to masa , 7 linia K , 16 - stały 12v , ten czarno-nieb w pinie 1 to +12 po zapłonie

Diagnostyki po can w c5 nie uświadczysz
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Marcin91 » 2016-03-30, 04:55

Radio fabryczne. Nie mam pojęcia gdzie ten kabel idzie dalej bo miałem za mało czasu żeby dalej rozkrecac. Tylko podejrzewam że do radia.

Co to znaczy że diagnostyki po can w c5 nie uswiadcze? Może kable inaczej podłączyć?

Próbowałem już na włączonym silniku, tylko na zapłonie i nic. Po kablu nic nie pokazuje. Jak podłączenie wtyczkę Bluetooth to łączy się z wtyczką a z silnikiem nie da rady.

Kupiłem kabel za 100zl na allegro... Nie łączy się. Kable dwóch kolegów też nie, wtyczka na Bluetooth też i oryginalne delphi za 2000 też nie daje rady... Nie więm co dalej.

Samochód jest z 2000 roku ale silnik... Nie mam pojęcia. Na pewno jest z passata b5.


Gdybym miał pod nosem jakiegoś dobrego elektryka z okolic Opola zaraz bym pojechał ale tych których znam nikomu bym nie polecił ;-)
Marcin91
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2016-03-28, 14:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez bendzji » 2016-03-30, 05:17

Kolega coś pisał o canach stąd wspomniałem o tym , bo diagnostyka w c5 tylko po linii K lub L


Ale nie łączy się z niczym? Licznik?

Pozostaje to nie fizyczne sprawdzenie połączenie lini K , proponowałbym zajrzeć do puszki ECu i zobaczyć co tam pomodzone i co tam siedzi za sterownik.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Marcin91 » 2016-03-30, 05:46

Zero połączenia. Nic kompletnie.
Dzisiaj po 14 będę miał czas to pogrzebie.
Wrzucę zdjecia ecu. Nie znam się na samochodach za bardzo.. jestem informatykiem. Liczę na waszą pomoc [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Marcin91
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2016-03-28, 14:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez bendzji » 2016-03-30, 06:32

Masz miernik? Tak myślę co by było najprościej wyciągnąć aby sprawdzić ciągłość przejścia kabelkami lini k - on jest zawsze zielony z czerwonym paskiem.

Na pewno w liczniku jest w Zielonej wtyczce pin 28 , w radiu ( według naklejki piny )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez Marcin91 » 2016-03-30, 12:49

Jasne że mam. Tylko muszę wyjąć licznik i radio? Może bez rozbierania da rade sprawdzić pod maska przy ecu?
Marcin91
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2016-03-28, 14:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Nie działa VAG. Dziwny kabel pod kierownicą.

Postprzez bendzji » 2016-03-30, 14:06

Tak jak masz rentgen w oczach ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości