Witam. Mam pewien problem z A6 C5 AKN 00" 150KM Manual.
Po odpaleniu silnika (nie ma z tym najmniejszych problemów) silnik pracuje nie zbyt równo, nie jest to rzucanie samochodem we wszystkie strony, ale czasami nim zatrzepie mniej więcej jak przy uszkodzonej dwumasie, a pedał sprzęgła wibruje ale nie jest to wibracja pulsacyjna, bardziej cos takiego jakby coś wpadało w rezonans (jak wibracja telefonu). Wibracje te pojawiają się i znikają raz są silniejsze raz słabsze, czasami nie ma wcale.
Problem ustaje po pełnym rozgrzaniu silnika, nie czuć wibracji oraz silnik pracuje równo.
Kąt wtrysku jest wczesny, ale mieści się w normie >4 a wynosi on 3,4* - 3,6*.
Nie ma również problemów z mocą samochód jest elastyczny, nie są przenoszone żadne drgania na karoserię w żadnym zakresie obrotów, jeździłem kilka samochodami z uszkodzonym kołem dwu masowym mniej więcej wiem jak to wygląda...
Miał ktoś może podobne objawy?
Co mogę dodać...
Przy wbijaniu jedynki, nie zawsze ale czasami jest delikatne uderzenie, stuk, nie ma przy tym efektu pociągnięcia samochodu do przodu, tylko delikatne uderzenie. Poza tym coś stuka/trzeszczy przy skręcaniu kołami w lewą stronę które pojawiły się mniej wiecej w tym samym czasie co ta nie równa praca silnika, natomiast nie widze w tym żadnej zależności, ale ze względu że jest to 2.5 TDI wolę o tym wspomnieć... Nie da się ukryć że to dziwna jednostka.