Nierówna praca silnika, dymi na biało

Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez arubal » 2021-11-22, 09:22

Witam serdecznie,

piszę bo nie mogę znaleźć odpowiedzi na tą przypadłość,
a więc Audi C6 3.2 FSI benzyna, po dniu jazdy jak odstawie samochód do garażu i nie odkręce korka zbiorniczka wyrównawczego, aby zeszło ciśnienie z układu (po odkręceniu poziom płynu zawsze mi się podnosi)
to na drugi dzień rano po odpaleniu na zimnym silniku nierówno pracuje i kopci na biało przez kilka sekund.

Co może być tego przyczyną?
arubal
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2021-11-22, 08:51
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 AUK 256KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez gigo » 2021-11-23, 15:35

Witam.

Może być jakaś (na razie) minimalna nieszczelność (uszczelka) lub w najgorszym wypadku pęknięta głowica.
Jeśli któreś jest z tych problemów, to podczas jazdy kompresja bije w układ chłodzący (po odkręceniu korka upuszczasz) jeśli tego nie zrobisz to przez noc nacieknie przez tą mikro szczelinę trochę płynu do któregoś cylindra i stąd początkowe dymienie po odpaleniu sinika.

A czy na drugi dzień przed odpaleniem auta także masz ciśnienie w zbiorniczku ? (oczywiście dzień wcześniej już po jeździe nie odkręcaj korka, zostaw tak do rana)

Pozdrawiam.
gigo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2020-03-07, 17:19
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kazimierz

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez arubal » 2021-11-27, 22:39

Witam,

dziękuję za odzew w sprawie.
Tak jak wspomniałeś gigo nie odkręcałem korka dzień wcześniej i rano jak odkręciłem było słychać takie delikatne "psyk" ale po odpaleniu oczywiście gęsty dymek leciał. .
Zrobiłem też test szczelności uszczelki głowicy i niestety płyn zmienił kolor z niebieskiego na zielony, także będzie to uszczelka lub ewentualnie coś z głowicą
.
Pozdrawiam
arubal
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2021-11-22, 08:51
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 AUK 256KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez gigo » 2021-11-28, 06:08

Witam.
Jeszcze zrobiłbym tak.
Już po jeździe korek ze zbiorniczka odkręć (poluzuj) aby powietrze uszło i tak zostaw (korek ma być luźny)
Na drugi dzień odpal sinik i popatrz czy coś się zmieniło (nie powinien już dymić)
Jeśli to pomoże, to możesz jakiś tam czas tak jeździć (korek luźny) aż do wymiany uszczelki lub w najgorszym wypadku głowicy.
Pozdrawiam.
gigo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2020-03-07, 17:19
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kazimierz

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez arubal » 2021-11-30, 10:15

Witam.
Tak zrobiłem, jeżdżę na razie na poluzowanym korku do czasu naprawy, rano nie dymi.
Drugi temat to falujące obroty przy stałej prędkości, ale tylko przez krótki okres czasu na zimnym silniku i przy niższych temperaturach. Latem np takich objawów nie ma.
Może gigo podpowiesz coś w tej kwestii

Pozdrawiam
arubal
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2021-11-22, 08:51
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 AUK 256KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez gigo » 2021-11-30, 15:48

Witam.
Wg mnie najtaniej, podmieniłbym przepływomierz (jeśli nie pomoże to) podmieniłbym przepustnicę.
Po takiej podmiance (oczywiście jak będzie poprawa) zakupiłbym daną część ale tylko i wyłącznie oryginał (nie baw się w podróbki) chyba że sprawną używaną i też oryginał.
Masz VCDS lub VAG, czy są jakieś błędy silnika ?
Pozdrawiam.
gigo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2020-03-07, 17:19
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kazimierz

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez arubal » 2021-12-27, 08:25

Witam,
samochód stał trochę u mechanika, ale uszczelka pod głowicą wymieniona, głowica sprawdzona i problemu z dymieniem nie ma.

Co do falujących obrotów na zimnym silniku przy stałej prędkości to podmieniłem map sensor, bo u mnie typowego przepływomierza nie ma, ale jest tak samo. Z przepustnicą nic nie robiłem. Błędów silnika nie ma. Słyszałem też opinię że przyczyną falowania może też być dawno nie wymieniony olej w skrzyni - niestety nie wiem kiedy u mnie był ostatnio wymieniany, ale czy to może to powodować?

Pozdrawiam
arubal
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2021-11-22, 08:51
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 AUK 256KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: Nierówna praca silnika, dymi na biało

Postprzez gigo » 2021-12-27, 16:07

arubal napisał(a):Witam,
samochód stał trochę u mechanika, ale uszczelka pod głowicą wymieniona, głowica sprawdzona i problemu z dymieniem nie ma.

Co do falujących obrotów na zimnym silniku przy stałej prędkości to podmieniłem map sensor, bo u mnie typowego przepływomierza nie ma, ale jest tak samo. Z przepustnicą nic nie robiłem. Błędów silnika nie ma. Słyszałem też opinię że przyczyną falowania może też być dawno nie wymieniony olej w skrzyni - niestety nie wiem kiedy u mnie był ostatnio wymieniany, ale czy to może to powodować?

Pozdrawiam


Witam,
Co do oleju w skrzyni biegów (tiptronic) to wg mnie nie powinno wpływać na obroty silnika.
Oczywiście dobrze jest wymienić olej oraz filtr, aby mieć spokój na około 80.000 km (serwis audi nie ma takiej opcji, ale producent już zaleca wymianę)
Dobrze byłoby posprawdzać przewody (wężyki) podciśnienia, może gdzieś ciągnie lewe powietrze.
Nie znam aż tak dobrze tego silnika, ale może jest tam silniczek krokowy i coś z nim jest nie tak.
Może przepustnicę trzeba zdemontować i dobrze ją umyć.
Pozdrawiam.
gigo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2020-03-07, 17:19
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kazimierz


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości