nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez siwers » 2015-02-12, 23:09

Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nierównomiernego zużywania się klocków hamulcowych z przodu.Z lewej strony klocki zużywają się w zaskakująco szybkim tempie zaś po prawej stronie są normalne ślady użytkowania,jaki może być powód tej różnicy ?? Dodam że wymieniałem w lewym zacisku i prawym zacisku prowadnice, gumy, a do tego wszystkiego w lewym dodatkowo tłoczek i przewód hamulcowy. Dalej jest bez zmian ... :[

P.S najlepiej widać to po przejechaniu dłuższej trasy,felga lewa czarna od pyłu z klocków lewa normalna wrr. nie mam pojęcia o co chodzi.

Jeśli ktoś znajdzie chwilę to proszę o pomoc. Dziękuje i pozdrawiam.
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez daniel.z » 2015-02-13, 08:51

tarcze przy montażem wyczyszczone?
piasta gładka jak pupcia niemowlęcia? wyczyszczona? ... ma być tak czysta jak lustro!

i pomiędzy piastę, a tarczę nic ! żadnego smaru, żadnych oliw, nic!!!
bicie tarczy sprawdzone?
daniel.z
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-06-15, 22:54
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 1998
Imię: Daniel

Re: nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez siwers » 2015-02-14, 13:48

W żaden sposób tarczy nie sprawdzałem w tygodniu zobaczę co się dzieję między tarczą a piastą.Jeśli tam będzie wszystko ok to może przetoczyć tarcze bo do wymiany tarcz to jeszcze trochę ...

Dzięki daniel.z za podpowiedz .
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez Piotruś » 2015-02-14, 14:43

daniel.z napisał(a):i pomiędzy piastę, a tarczę nic ! żadnego smaru, żadnych oliw, nic!!!

Pozwolę się z tym nie zgodzić. Naturalnie mam całkowitą świadomość, ze tak chcą producenci tarcz ale to jest (moim zdaniem) bezsens.
Tarcza koroduje. Mniej lub bardziej ale zawsze koroduje i wystarczy, że przy pierwszym poluzowaniu śrub koła pomiędzy tarczę a piastę padnie trochę skorodowanego syfu (a oczywiście wpadnie zawsze), do tego trochę wieczornej wilgoci i po pierwszym ostrzejszym hamowaniu początek bicia gotowy.

Ale niech każdy robi po swojemu, tylko dobrze czasem uzasadnić prezentowane stanowisko, żeby obdarowany pomocą wiedział czemu właśnie tak a nie inaczej ;-) ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez Piotruś » 2015-02-14, 14:48

Siwers, gdybyś planował rozkopać hamulce na nowo to postaraj się o inne jarzmo zacisku (Twoje może być przegrzane i zdeformowane), na próbę używka wystraczy.
Przed założeniem postaraj się o usunięcie wszelkich nierówności i zadziorów z prowadnic klocków. Dla pewności, w miejscu styku elementów ruchomych, użyj smaru ceramicznego lub miedziowego.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez siwers » 2015-02-14, 15:00

Dziękuje bardzo wszystkim za podpowiedzi związane z moim tematem.W moim przypadku każda podpowiedz jest już na wagę złota.

Pozdrawiam. miłego weekendu !
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: nierównomierne zużywanie klocków hamulcowych

Postprzez daniel.z » 2015-02-14, 20:15

co do syfu między piastą a tarczą - jak pisze Piotruś.
wiadomo, że przy ściąganiu koła zawsze wpadnie syf - no niestety, nasze piasty nie mają otworu na przykręcenie M6x16 tarczy do piasty.
ale! jest na to sposób:
1. kiedy chcemy odkręcić koło - np. przy zmianie opon, lub kiedy mamy brak powietrza.
2. prosimy drugą osobę aby trzymała cały czas wciśnięty pedał hamulca. klocki trzymają w tym czasie tarczę.
3. odkręcamy koła, mamy wolne szpilki
4. wolnymi szpilkami dodając podkładki dokręcamy je do tarczy hamulcowej, w ten sposób unieruchamiamy tarczę
5. osoba druga może puścić pedał hamulca.
6. z pewnością żaden syf między piastę a tarczę nie wejdzie.
no a jeżeli wejdzie:
1. no to odkręcamy wszystko
2. czyścimy piastę
3. czyścimy tarczę (jej środek)
4. zakładamy na nowo

dlatego! - wymianę opon, cokolwiek co wymaga zdejmowania koła - robię sam. lub tłumaczę mechanikowi żeby to robił tak jak ja chcę.
daniel.z
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-06-15, 22:54
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 1998
Imię: Daniel


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość