ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

Postprzez sbozecki » 2020-04-10, 15:23

Witam czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy wtryski są ok lub podać ich stan


Obrazek

Obrazek

Obrazek

jezeli są potrzebne jakieś dodatkowe zdjecia to podeśle

dzieki z góry za pomoc

i wszystkiego dobrego życze
Obrazek
sbozecki
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2020-04-10, 15:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

Postprzez zibi06 » 2020-04-10, 23:20

Brak kanałów 72-73-74 ( masz zdublowane 75-76-77)
sbozecki napisał(a):Witam czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy wtryski są ok lub podać ich stan

Piotruś napisał(a):072 do 077 - niezwykle ważne grupy pozwalające z dużym prawdopodobieństwem określić bieżącą kondycję poszczególnych wtryskiwaczy
Poz 1 nie może być większa ni 45 jednostek. Pozycja 2 nie powinna wykraczać ponad 20 jednostek.
Są to tzw. punkty kalibracyjne wyliczane i weryfikowane cyklicznie przez ECU (w sposób niezauważalny dla użytkownika)
Można ostrożnie przyjąć, że dopóki kalibracja utrzymuje się w dopuszczalnych zakresach korekcji wtryski działają prawidłowo, czyli nie zacirają się i nie przelewają paliwa oraz są zdolne zachować rygor strategii działania prawidłowo odmierzając dawki pilotujące, główne i dopalające.
Oczywiście nic nie jest ewidentnie białe ani ewidentnie czarne ale na etapie zakupu auta wartości z tych grup są najbliższe realnej kondycji układu wtryskowego.
Warto jednak zdawać sobie sprawę, ze niewielkie przekroczenie wartości granicznych niekoniecznie dyskwalifikuje dalszą eksploatację. To znaczy teoretycznie dyskwalifikuje ale większość używanych silników takie odchyłki wykazuje, ale ich działanie wydaje się w żaden sposób nie zakłócone, włącznie z parametrami DPF'a.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

Postprzez sbozecki » 2020-04-11, 09:39

ok dzieki już dodałem 72-73-74
sbozecki
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2020-04-10, 15:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

Postprzez zibi06 » 2020-04-11, 14:30

sbozecki napisał(a):ok dzieki już dodałem 72-73-74

sbozecki, wszystkie potrzebne informacje/ odpowiedzi dotyczące Twoich wtryskiwaczy znajdują się w zacytowanym przeze mnie poście usera o nicku Piotruś
Pytasz o stan wtryskiwaczy profilaktycznie czy jest jakiś inny powód zapytania/ zdiagnozowanych objawów (np. typu przycinanie podczas rozruchu, przybywający stan poziomu oleju, "gryzący" zapach spalin/zapach paliwa)?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

Postprzez sbozecki » 2020-04-11, 16:02

no właśnie tak wszystko co wymieniłeś
przycinanie podczas rozruchu *** sporadycznie
przybywający stan poziomu oleju ***** znowu jest ponad stan ponad kulke na bagnecie
"gryzący" zapach spalin *****ostatnio pod sklepem zostawiłem auto odpalone i było pełno gryzącego dymu aż mnie gość pytał na czym jeżdze ze tak smierdzi wstyd
sbozecki
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2020-04-10, 15:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: ocena wtrysków dane z VCDS a6 c6 3,0

Postprzez zibi06 » 2020-04-11, 19:32

sbozecki napisał(a):no właśnie tak wszystko co wymieniłeś
przycinanie podczas rozruchu *** sporadycznie
przybywający stan poziomu oleju ***** znowu jest ponad stan ponad kulke na bagnecie
"gryzący" zapach spalin *****ostatnio pod sklepem zostawiłem auto odpalone i było pełno gryzącego dymu aż mnie gość pytał na czym jeżdze ze tak smierdzi wstyd

To diametralnie zmienia postać rzeczy. Szkoda, że nic nie wspomniałeś o objawach ponieważ w takich przypadkach odczyty z kanałów 72-77 mają się "nijak" do rzeczywistości.
W takich przypadkach niezbędna jest przeprowadzenie:
Piotruś napisał(a): gruntownej diagnostyce komputerowej silnika ze zwróceniem szczególnej uwagi na parametry układu wtryskowego
- wykonaniu próby paliwowej
- weryfikacji stanu wtrysków w specjalizowanym Boschu na jeszcze bardziej specjalizowanym sprzęcie
- rzetelnej weryfikacji i wykluczeniu innych przyczyn wpływających na "zawieszanie" a nie związanych z działaniem układu wtryskowego

A mówiąc po ludzku - skoro masz BMK i się "wiesza", to w 98 przypadkach na 100 wtryskiwacze nadają się do wymiany "bez względu" na odczytane parametry pracy.
Jeśli normalne metody diagnostyczne okazują się nieskuteczne (zdarza się ), to "po prostu" zakłada się na próbę inny komplet, co do którego wiadomo, że nie powoduje zwisów.

Możliwe/prawdopodobne , że wtryskiwacze były już wymieniane (może znasz udokumentowaną historię napraw/ wymian) więc można sprawdzić ich oznaczenia. Niestety "temat" dotyczący diagnostyki i napraw może być kosztowny.
Dodatkowo jeżeli jeszcze masz DPF (nie jego atrapę) i zwiększa się poziom oleju to również wskazana jest jego diagnostyka/ sprawdzenie parametrów..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość