Witam czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy wtryski są ok lub podać ich stan
jezeli są potrzebne jakieś dodatkowe zdjecia to podeśle
dzieki z góry za pomoc
i wszystkiego dobrego życze
sbozecki napisał(a):Witam czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy wtryski są ok lub podać ich stan
Piotruś napisał(a):072 do 077 - niezwykle ważne grupy pozwalające z dużym prawdopodobieństwem określić bieżącą kondycję poszczególnych wtryskiwaczy
Poz 1 nie może być większa ni 45 jednostek. Pozycja 2 nie powinna wykraczać ponad 20 jednostek.
Są to tzw. punkty kalibracyjne wyliczane i weryfikowane cyklicznie przez ECU (w sposób niezauważalny dla użytkownika)
Można ostrożnie przyjąć, że dopóki kalibracja utrzymuje się w dopuszczalnych zakresach korekcji wtryski działają prawidłowo, czyli nie zacirają się i nie przelewają paliwa oraz są zdolne zachować rygor strategii działania prawidłowo odmierzając dawki pilotujące, główne i dopalające.
Oczywiście nic nie jest ewidentnie białe ani ewidentnie czarne ale na etapie zakupu auta wartości z tych grup są najbliższe realnej kondycji układu wtryskowego.
Warto jednak zdawać sobie sprawę, ze niewielkie przekroczenie wartości granicznych niekoniecznie dyskwalifikuje dalszą eksploatację. To znaczy teoretycznie dyskwalifikuje ale większość używanych silników takie odchyłki wykazuje, ale ich działanie wydaje się w żaden sposób nie zakłócone, włącznie z parametrami DPF'a.
sbozecki napisał(a):ok dzieki już dodałem 72-73-74
sbozecki napisał(a):no właśnie tak wszystko co wymieniłeś
przycinanie podczas rozruchu *** sporadycznie
przybywający stan poziomu oleju ***** znowu jest ponad stan ponad kulke na bagnecie
"gryzący" zapach spalin *****ostatnio pod sklepem zostawiłem auto odpalone i było pełno gryzącego dymu aż mnie gość pytał na czym jeżdze ze tak smierdzi wstyd
Piotruś napisał(a): gruntownej diagnostyce komputerowej silnika ze zwróceniem szczególnej uwagi na parametry układu wtryskowego
- wykonaniu próby paliwowej
- weryfikacji stanu wtrysków w specjalizowanym Boschu na jeszcze bardziej specjalizowanym sprzęcie
- rzetelnej weryfikacji i wykluczeniu innych przyczyn wpływających na "zawieszanie" a nie związanych z działaniem układu wtryskowego
A mówiąc po ludzku - skoro masz BMK i się "wiesza", to w 98 przypadkach na 100 wtryskiwacze nadają się do wymiany "bez względu" na odczytane parametry pracy.
Jeśli normalne metody diagnostyczne okazują się nieskuteczne (zdarza się ), to "po prostu" zakłada się na próbę inny komplet, co do którego wiadomo, że nie powoduje zwisów.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość