[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez Cienki1407 » 2015-10-17, 15:04

Witam.Ponownie niestety muszę założyć temat.
Po zakupieniu klocków naturalnie przystąpiłem do ich wymiany.Po odkręceniu koła zaszła nie miła sytuacja ponieważ nie mogę odkręcić śrub.Próbowałem wszystkim.Kluczem oczkowym, nasadkowym zupełnie nic.Użyłem też WD-40.Użyłem parę razy młotka aby potłuc w czoło śruby.Ani drgną bo to samo po obydwu stronach przodu.
Jeśli dobrze rozumiem próbuję odkręcić dwie śruby o wielkości klucza 21.W internecie gdzieś wyczytałem, że podobno czasem warsztaty stosują jakiś tam klej aby lepiej zabezpieczyć te śruby.Wyczytałem też, że dobry jest palnik na skorodowane śruby.

Prawą stronę odkręcam z dołu do góry
Lewą stronę z góry do dołu

Piszę to bo już sam głupieje i nie wiem czy dobrze to robię.Nie chcę ukręcić śrub.Jeśli ktoś miał z takim problemem styczność proszę o wypowiedzenie się.
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez Witia » 2015-10-17, 20:09

Wydaje mi się, że próbujesz odkręcić jarzma, a do wymiany klocków nie potrzeba ich odkręcać. Jedynie do wymiany tarcz zachodzi z przodu taka potrzeba.
Żeby zdjąć klockotrzymacz i wymienić klocki musisz odkręcić dwie śruby widoczne na fotce w dalszym planie. Zdaje się, że klucz 10 ale nie jestem pewny.
Obrazek
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez RomanS » 2015-10-17, 20:16

Witia, wątpię aby tam był taki zacisk. Przynajmniej ja mam w 2,5 TDI zupełnie inny. Mniejsza o oznaczenia, aby zdjąć zacisk należy wykręcić 2 trzpienie prowadzące. Klucz imbus 7 mm. Miejsce: gumowe tulejki zatkane plastikowymi korkami. Korki wyjmujesz, wsadzasz imbus i odkręcasz. :mrgreen: Tulejki znajdują się od wewnetrznej strony, tzn. nie od felgi tylko z drugiej :-)
Korków może nie być bo ktoś mógł nie załozyć albo zostały zgubione, ale nalezy je założyć w celu ochrony przed brudem.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-17, 20:21

Siema <luzik> .

Witia, zdaje się, że omyłkowo pokazałeś tył <mysli> ;) .

Cienki1407, zdejmujesz 2 zaślepki ze śrub/trzpieni prowadzących i imbusem odkręcasz sam zacisk (nie pamiętam nr'u imbusa) . Śruby wysuń troszkę bardziej niż pozwoli Ci na to gwint . Powinno być po sprawie - jeżeli chodzi o demontaż <okok> . Możesz sobie pomóc (np. płaskim dużym wkrętakiem) w zdjęciu zacisku z jarzma .

Powodzenia <luzik> .

[+]

( chyba ktoś mnie uprzedził ;) )
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez Witia » 2015-10-17, 20:30

Mniejsza o większość tył czy przód. Zasada jest ta sama: Nie zdejmujesz JARZMA. Odkręcasz te śrubki, może i na imbus. Przy składaniu dobrze jest przeczyścić i na smarować te śruby w tulejkach aby miękko chndziły.

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-17, 20:38

Przy składaniu to się będzie z tłoczkiem mordował <milczek> .

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez RomanS » 2015-10-17, 20:44

Nie sugerujcie się zdjęciem bo tylny to też nie jest, w każdym razie nie od A6C5 (nie ma ręcznego).
nie pamietam 82 napisał(a):Przy składaniu to się będzie z tłoczkiem mordował <milczek> .

<luzik>


A czemu ?
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez Witia » 2015-10-17, 20:47

Tu masz fotkę zacisku z jarzmem na której widać te śruby pod plastykowymi kapturkami o których wspominał "nie pamiętam" i "RomanS"
Obrazek

A co do mordowania z tłoczkiem to na szczęście z przodu się tylko wciska, nie tak jak z tyłu wciskasz i wkręcasz jednocześnie :)

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-17, 20:59

RomanS napisał(a):A czemu ?


A temu bo to wciskanie (czasami) tak łatwo nie idzie (szczególnie jak się zapomni korka od zbiorniczka odkręcić <milczek> <rotfl> ) .

<luzik>
RomanS napisał(a):Nie sugerujcie się zdjęciem bo tylny to też nie jest, w każdym razie nie od A6C5 (nie ma ręcznego).


:oops: ( nie przyuważyłem - skupiłem się na gumkach i łbie sześciokątnym :roll: ) .


<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez RomanS » 2015-10-17, 21:02

nie pamietam 82 napisał(a): RomanS napisał(a):
A czemu ?



A temu bo to wciskanie (czasami) tak łatwo nie idzie (szczególnie jak się zapomni korka od zbiorniczka odkręcić <milczek> <rotfl> ) .


No ja myślałem, że jak się za to zabiera to ma jakieś narzędzia i coś wie :-D
Samymi zębami tego nie udrze nijak :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-17, 21:13

Trzeba było tak od razu <rotfl> :

Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez Cienki1407 » 2015-10-18, 04:46

Cholera a zdejmowałem te zaślepki chciałem użyć nimbusa i jakoś nie wydawało mi się, że to będzie to :-D Jak widać człowiek uczy się na błędach.Dzięki za odpowiedzi.Dam znać w poniedziałek co i jak bo dziś do pracy nie ma kiedy tego zrobić.Jeszcze raz dzięki ;-)
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-18, 14:34

Z racji tego, że będziesz robił to (przypuszczam) pierwszy raz to po całym zabiegu udaj się do najbliższego mechanika w celu sprawdzenia (a przed tym - pohamuj trochę na podwórku). Pamiętaj, że ruszasz układ hamulcowy. Tutaj mały błąd (np. za lekko dokręcona śruba lub przekręcony wężyk) może być tragiczny w skutkach.

Taka rada. Pozdrawiam.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez elwarka1 » 2015-10-19, 19:01

Witia napisał(a):Wydaje mi się, że próbujesz odkręcić jarzma, a do wymiany klocków nie potrzeba ich odkręcać. Jedynie do wymiany tarcz zachodzi z przodu taka potrzeba.

Nie wiem jak w innych C5, ale u mnie w roladzie C5 przy tarczach 321, absolutnie nie ma potrzeby odkręcania jarzma do wymiany tarcz. Schodzą bez problemu.
elwarka1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2014-12-28, 22:31
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Łukasz

[Problem] Odkręcenie zacisków na przodzie/wymiana klocków.

Postprzez Cienki1407 » 2015-10-20, 05:15

Już zrobiłem.Wszystko pięknie śmiga.Trochę lipa z tymi czujnikami bo stare klocki aż tak zużyte nie były.Niby można jeszcze trochę na nich pośmigać ale nie zniósł bym zapalonej kontrolki na Fisie :-)

nie pamietam 82 napisał(a):Z racji tego, że będziesz robił to (przypuszczam) pierwszy raz to po całym zabiegu udaj się do najbliższego mechanika w celu sprawdzenia (a przed tym - pohamuj trochę na podwórku). Pamiętaj, że ruszasz układ hamulcowy. Tutaj mały błąd (np. za lekko dokręcona śruba lub przekręcony wężyk) może być tragiczny w skutkach.

Taka rada. Pozdrawiam.


Parę razy miałem styczność w starszych autach wymieniać.Wszystko dokręciłem jak należy.Bałem się czemu po skręceniu tarcza się rusza ale po naciśnięciu pedału hamulca ten wywalił tłoczek i wszystko ładnie się usztywniło.Co do mechanika to nawet nie próbowałem jechać bo wiem, że oni nie wiele lepiej ode mnie się znają.Tylko kasę by brali :-D A warsztaty solidne mają pełne ręce roboty.

Nie wiem jak w innych C5, ale u mnie w roladzie C5 przy tarczach 321, absolutnie nie ma potrzeby odkręcania jarzma do wymiany tarcz. Schodzą bez problemu.

Wysłane dzięki Tapatalk.


U mnie z tego co zauważyłem jest potrzeba zdjęcia jarzma.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :-)
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości