Przeniosłem posty do Twojego tematu ( które uważałem za nie związane z tematem dotyczącym
audi-a6-c7-3-0-tdi-castrol-a-halasujace-napinacze-lancucha-t6356.html )
marekpili napisał(a):Dziękuję za bardzo fajny link.
Ciekawa lektura, na pewno przeczytam do końca.
Jest to drugie wydanie/kontynuacja tematu dotyczącego oleju do TDi. Pierwsze liczyło również ok 300 stron, ale nie mogłem znaleźć..
marekpili napisał(a):Ja do tematu tak nie podchodzę, i nie dałbym sobie ręki obciąć za konkretny olej.
No wiesz, ale jakby nie patrzeć sugerujesz konkretny olej.
marekpili napisał(a):Po prostu jak mam płacić w ASO ok. 70 zeta/l to wolę kupić teoretycznie coś lepszego.
Teoretycznie nie oznacza praktycznie. Ale fakt, ceny tego samego oleju w ASO a z wolnego rynku ( od sprawdzonych/pewnych dystrybutorów) potrafią być zastanawiające. Moim zdaniem trochę zbójeckie prawo w dyktowaniu cen wykorzystywane przez ASO w czasie trwania okresu gwarancyjnego. Wiem, podobno niby nie ma obowiązku ale...
marekpili napisał(a):Doktoratu też nie mylę robić. Gdybym chciał coś ekonomicznenego na pewno wybrał bym Skodę lub Fiata Tipo za cenę zapłaconego dodatkowego wyposażenia w moim Audi i olej najtańszy z normą zalecaną.
Czyli ze względu na cenę/ markę wypada używać oleju "najdroższego" więc teoretycznie najlepszego
. Małe ale, np w Skodzie w większości przypadków są te same silniki co w Audi ale, ze względu na to że, Skoda to olej może tańszy..
Kiedyś wiele godzin poświęciłem na czytanie/ poszukiwaniu informacji dotyczących kwestii olejowych (np. na wspomnianym forum) i tak szczerze mówiąc w wielu przypadkach "jaki lepszy od lepszego " w moim (i nie tylko) odczuciu zależało od kwestii promocji "nowych" produktów czy wynikających z tego "lepszych" marż / zniżek. W gąszczu sprzecznych informacji jako zwykły "zjadacz chleba" po prostu głupiałem ponieważ nie wiedziałem co w końcu wybrać.
Zostałem "wyleczony" przez osob-ę/y które z racji wykonywanego zawodu widziały nie jeden silnik od wewnątrz (i naprawiały). Wg nich zasada jest prosta: Dobry olej zgodny z normą (co nie oznacza najdroższy, reklamowany jako hiper super..) np firmy x,y,z...., filtry, z racji użytkowania (w większej części miasto, krótkie odcinki) wymiana co max 10 tyś/km..
marekpili napisał(a):Wybrałem Audi bo wierzę że jest lepiej wykonany, bezpieczniejszy i bardziej dopracowany, zresztą mam trochę doświadczenia ogólnego nie tylko VAG.
W główniej mierze wybór uzależniony jest od możliwości/kwestii finansowych (chociaż w moim odczuciu przynajmniej w PL nie jest to aż takie jednoznaczne)..
marekpili napisał(a):Uważam że naprzykład Honda z ,,Japonii" jest lepiej dopracowanym autem, ale ma minusy w postaci części blacharskich w większości orginał i serwisu zresztą fachowego, ceny się wyrównały.
Z całym szacunkiem do japońskiej kultury, etosu i podejścia do pracy ale, wydaje mi się że, z biegiem lat "księgowość" ma coraz bardziej znaczący wymiar.
marekpili napisał(a):Podobnie z olejem, obawiam się podróbek najbardziej popularnych olejów (przykładów mnóstwo na you tube).
Każdy olej (opakowanie) można podrobić i to nie tylko ten najbardziej popularny. Niestety w wielu przypadkach dla kupujących najbardziej znacząca jest cena a nie sprawdzenie sprzedawców korzystających z sieci autoryzowanych dystrybutorów.
marekpili napisał(a):Wychodzę z zasady że człowiek głupi się rodzi, całe życie się uczy i głupi umiera.
No cóż, życie.