Olej silnikowy do Renault Espace 2.0 dCi & A6C7 2.0 tdi

Czyli wszystko to co nie powinno się znaleźć w Dziale Technicznym.

Re: Olej silnikowy do Renault Espace 2.0 dci &A6C7 2.0 tdi

Postprzez zibi06 » 2018-09-25, 00:29

marekpili napisał(a):Mądrze napisane. Warto przeczytać.

Dawno przeczytałem i szczerze mówiąc nic z niego nie wynika oprócz tego że, ktoś stara się udowadniać wyższość dwóch marek.
marekpili napisał(a):Z tego wynika że oleje które kupuję do swoich aut są do kitu ?

Nie, to ja używam oleju do kitu ponieważ kupuję w markecie :). Nie ważne że, jest markowy, dedykowany do silnika, nie ważne że, wymieniany co 9-10 tyś ponieważ jest z marketu i nieważne że, od oficjalnego dystrybutora.
marekpili napisał(a):Na forum audi skrytykowali mnie za ten artykuł. że to bełkot marketingowców.

No cóż, może "kilka" lat doświadczenia pozwala na wyrażanie takich opinii. Doświadczenia nie wynikającego tylko z porównywania kart charakterystyki.
marekpili napisał(a):Może doczekam się merytorycznej wypowiedzi.

Ale taką odpowiedź już otrzymałeś
1.
Ja próbuję odkąd pamiętam przeczytać choć jedną FACHOWĄ publikację, w której ktoś użyłby OBIEKTYWNYCH argumentów jednoznacznie wskazujących przewagę olejów niszowych (i zazwyczaj jednak poza europejskich) nad produktami powszechnie znanymi o parametrach odpowiednich dla wybranej jednostki.

2. Po więcej teoretyczno - merytorycznych wypowiedzi proponuję (bez jakichkolwiek złośliwości) odwiedzić forum skody octavii
Kod: Zaznacz cały
http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-og%C3%B3lne/og%C3%B3lne-porady-eksploatacyjne/37680-jaki-olej-do-tdi

Jest co czytać, analizować.. Wnioski do oceny własnej.
marekpili napisał(a):Wzięli mnie za handlarza oleju.

No cóż, "marketing" olejowy, na tym Forum nie jest mile widziany.
marekpili napisał(a):Na razie wierzę w to i kupuję.

I niech tak zostanie.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Olej silnikowy do Renault Espace 2.0 dci &A6C7 2.0 tdi

Postprzez marekpili » 2018-09-26, 09:45

Dziękuję za bardzo fajny link.
Ciekawa lektura, na pewno przeczytam do końca.
Ja do tematu tak nie podchodzę, i nie dałbym sobie ręki obciąć za konkretny olej.
Po prostu jak mam płacić w ASO ok. 70 zeta/l to wolę kupić teoretycznie coś lepszego.
Doktoratu też nie mylę robić. Gdybym chciał coś ekonomicznenego na pewno wybrał bym Skodę lub Fiata Tipo za cenę zapłaconego dodatkowego wyposażenia w moim Audi i olej najtańszy z normą zalecaną.
Wybrałem Audi bo wierzę że jest lepiej wykonany, bezpieczniejszy i bardziej dopracowany, zresztą mam trochę doświadczenia ogólnego nie tylko VAG.
Uważam że naprzykład Honda z ,,Japonii" jest lepiej dopracowanym autem, ale ma minusy w postaci części blacharskich w większości orginał i serwisu zresztą fachowego, ceny się wyrównały.
Podobnie z olejem, obawiam się podróbek najbardziej popularnych olejów (przykładów mnóstwo na you tube).
Wychodzę z zasady że człowiek głupi się rodzi, całe życie się uczy i głupi umiera.
Pozdrowienia
Miłego dnia.




Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Olej silnikowy do Renault Espace 2.0 dCi & A6C7 2.0 tdi

Postprzez zibi06 » 2018-09-26, 14:09

Przeniosłem posty do Twojego tematu ( które uważałem za nie związane z tematem dotyczącym audi-a6-c7-3-0-tdi-castrol-a-halasujace-napinacze-lancucha-t6356.html )
marekpili napisał(a):Dziękuję za bardzo fajny link.
Ciekawa lektura, na pewno przeczytam do końca.

Jest to drugie wydanie/kontynuacja tematu dotyczącego oleju do TDi. Pierwsze liczyło również ok 300 stron, ale nie mogłem znaleźć..
marekpili napisał(a):Ja do tematu tak nie podchodzę, i nie dałbym sobie ręki obciąć za konkretny olej.

No wiesz, ale jakby nie patrzeć sugerujesz konkretny olej.
marekpili napisał(a):Po prostu jak mam płacić w ASO ok. 70 zeta/l to wolę kupić teoretycznie coś lepszego.

Teoretycznie nie oznacza praktycznie. Ale fakt, ceny tego samego oleju w ASO a z wolnego rynku ( od sprawdzonych/pewnych dystrybutorów) potrafią być zastanawiające. Moim zdaniem trochę zbójeckie prawo w dyktowaniu cen wykorzystywane przez ASO w czasie trwania okresu gwarancyjnego. Wiem, podobno niby nie ma obowiązku ale...
marekpili napisał(a):Doktoratu też nie mylę robić. Gdybym chciał coś ekonomicznenego na pewno wybrał bym Skodę lub Fiata Tipo za cenę zapłaconego dodatkowego wyposażenia w moim Audi i olej najtańszy z normą zalecaną.

Czyli ze względu na cenę/ markę wypada używać oleju "najdroższego" więc teoretycznie najlepszego <mysli>. Małe ale, np w Skodzie w większości przypadków są te same silniki co w Audi ale, ze względu na to że, Skoda to olej może tańszy..
Kiedyś wiele godzin poświęciłem na czytanie/ poszukiwaniu informacji dotyczących kwestii olejowych (np. na wspomnianym forum) i tak szczerze mówiąc w wielu przypadkach "jaki lepszy od lepszego " w moim (i nie tylko) odczuciu zależało od kwestii promocji "nowych" produktów czy wynikających z tego "lepszych" marż / zniżek. W gąszczu sprzecznych informacji jako zwykły "zjadacz chleba" po prostu głupiałem ponieważ nie wiedziałem co w końcu wybrać.
Zostałem "wyleczony" przez osob-ę/y które z racji wykonywanego zawodu widziały nie jeden silnik od wewnątrz (i naprawiały). Wg nich zasada jest prosta: Dobry olej zgodny z normą (co nie oznacza najdroższy, reklamowany jako hiper super..) np firmy x,y,z...., filtry, z racji użytkowania (w większej części miasto, krótkie odcinki) wymiana co max 10 tyś/km..
marekpili napisał(a):Wybrałem Audi bo wierzę że jest lepiej wykonany, bezpieczniejszy i bardziej dopracowany, zresztą mam trochę doświadczenia ogólnego nie tylko VAG.

W główniej mierze wybór uzależniony jest od możliwości/kwestii finansowych (chociaż w moim odczuciu przynajmniej w PL nie jest to aż takie jednoznaczne)..
marekpili napisał(a):Uważam że naprzykład Honda z ,,Japonii" jest lepiej dopracowanym autem, ale ma minusy w postaci części blacharskich w większości orginał i serwisu zresztą fachowego, ceny się wyrównały.

Z całym szacunkiem do japońskiej kultury, etosu i podejścia do pracy ale, wydaje mi się że, z biegiem lat "księgowość" ma coraz bardziej znaczący wymiar.
marekpili napisał(a):Podobnie z olejem, obawiam się podróbek najbardziej popularnych olejów (przykładów mnóstwo na you tube).

Każdy olej (opakowanie) można podrobić i to nie tylko ten najbardziej popularny. Niestety w wielu przypadkach dla kupujących najbardziej znacząca jest cena a nie sprawdzenie sprzedawców korzystających z sieci autoryzowanych dystrybutorów.
marekpili napisał(a):Wychodzę z zasady że człowiek głupi się rodzi, całe życie się uczy i głupi umiera.

No cóż, życie.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Olej silnikowy do Renault Espace 2.0 dci &A6C7 2.0 tdi

Postprzez marekpili » 2018-09-27, 14:09

Dziękuję za przeniesienie wątku.
Post z forum skody nr 196 o różnicy baz i dodatków olejów wyjaśnia to co mnie nurtowało.
Baza olejowa plus podstawa - rodzaje dodatków uszlachetniających w nowych technologiach (pracujących w extremalnych warunkach),
zresztą jak w oleju napędowym.

Co to atomatycznych skrzyń biegów czytałem gdzieś że rodzaj skrzyni był uzależniony od wielkości momentu obrotowego. Każdy lift i nowa generacja wiąże się zwiększeniem mocy.
Miłego Dnia


Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Olej silnikowy do Renault Espace 2.0 dCi & A6C7 2.0 tdi

Postprzez zibi06 » 2018-09-27, 20:47

marekpili napisał(a):Post z forum skody nr 196 o różnicy baz i dodatków olejów wyjaśnia to co mnie nurtowało.
Baza olejowa plus podstawa - rodzaje dodatków uszlachetniających w nowych technologiach (pracujących w extremalnych warunkach),

<mysli> Może jednak rodzaje dodatków uszlachetniających plus baza olejowa.
nie sugeruj się obecnością PAO jako wyznacznikiem, czy olej jest syntetyczny czy nie. Nie pisałem też nigdzie, że tylko obecność PAO gwarantuje, że olej jest syntetyczny. Pojęcia „syntetyczne” i „syntetyczna technologia” wcale nie muszą odpowiadać w ogólnie przyjętemu schematowi - syntetyczna technologia -gr.III. syntetyczne -gr.IV i V.

Spotkałem się też z zapisem, że wystarczy by sama baza olejowa była "tylko syntetyczna" w 51% by produkt mógł być nazywany syntetycznym. W Niemczech % ten jest wyższy i oscyluje wokół 70-80%


"Najważniejszym elementem, wchodzącym w skład oleju silnikowego, są pakiety dodatków uszlachetniających. Ich podstawowe zadania to ochrona silnika przed działaniem szkodliwych czynników, zabezpieczanie jego metalowych elementów przed niszczeniem w czasie pracy i postoju (co zawdzięczamy m.in. detergentom, inhibitorom korozji i inhibitorom rdzewienia) oraz podnoszenie wartości użytkowych oleju. Do najważniejszych dodatków należą detergenty, utrzymujące w czystości wszystkie żywotne części silnika, dyspersanty, zapobiegające osadzaniu zanieczyszczeń na elementach silnika oraz antiwear, zabezpieczający metalowe części silnika przed nadmiernym zużyciem. Pakiety składników dodatkowych są dobierane indywidualnie dla każdego produktu, w oparciu o specyfikację techniczną silników, do których olej jest przeznaczony.


Tu masz w skrócie..

…........................... że w pełni syntetyczna baza olejowa jest gówno warta jeśli pakiety dodatków nie zostaną dobrane optymalnie do konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Poprzednia strona

Powrót do Na luzie - "Motoryzacyjnie"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości