Opinie Audi Allroad A6 C6.

Opinie Audi Allroad A6 C6.

Postprzez Przemcio » 2014-01-20, 20:24

za każdym razem jak widzę allroada to mało sobie szyji nie ukręce <rotfl>

C6 mam wersja silnikowa jedyna słuszna 3,0TDI i takie sao chciałbym w przyszłym samochodzie :)

Najbardziej chciałbym wiedzieć czy są jakieś ciekawostki w napędzie np eletroniczna szpera czy coś takiego

Bo napompowane zderzaki i zawias pneumatyczny jeszcze nie robi z niego "prawie offroada"

Napiszcie prosze różnice miedzy cywilem A6 a allroadem i co warto byłoby mieć w allroadzie

Generalnie myśle o Policie ze względu na opłaty EU5 (Deutschland) i lepszą akustyke i moc silnika,



Piotruś Mam nadzieje że zabierzesz głos w temacie bo wiem że "lubisz to" :)
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2014-01-21, 08:32

Przemcio napisał(a):Piotruś Mam nadzieje że zabierzesz głos w temacie bo wiem że "lubisz to"


Dzięki za zaproszenia ale moim skromnym zdaniem zupełnie nie ma nad czym się rozpisywać, ponieważ w modelu C6 (przeciwnie do C5) WSZYSTKIE różnice pomiędzy wersją "zwykłą" a allroadem kończą się na zewnętrznych dodatkach optycznych i seryjnej pneumatyce.

W modelach C5 inne było prawie wszystko : ramy pomocnicze przód tył, zawieszenia przód, osłony podwozia, wzmocnione fotele, pneumatyka, oprogramowanie sterowników ECU, GCU, ESP i tak dalej, o zmianach zewnętrznych i innych kołach już "nie mówiąc".
Nawet tapicerki były inne i w innym kroju szyte ... .

W modelu C6 z dawnego allroada została jedynie nazwa i to co widać na zewnątrz (zderzaki, pseudoosłony metalowe, kilka dodatkowych listewek i atrapa).
Mechanicznych różnic brak (prócz innego softu w pneumatyce i sterowniku ABS).

Niestety, tak jak w modelach C5, również w C6 pneumatyka do najcichszych zawieszeń nie należy :shock: i pomimo zwiększonej funkcjonalności samochodu powoduje lekki dyskomfort oraz (przynajmniej w moim odczuciu) wrażenie "ociężałości". Osobiście lepiej mi się jeździ dobrze zestrojonymi egzemplarzami na "zwykłym" zawieszeniu ale to już subiektywna ocena.

Zupełnie inna bajka to egzemplarze z hydraulicznie regulowana sztywnością zawieszeń ale tego w C6 allroad diesel nie uświadczysz.

Reasumując zamiast nadętego bufona udającego SUVa ze znaczkiem allroada ... gorąco polecam ... Skodę Yeti 4x4 ... <rotfl> ... ;-) .

PS:
Tak na serio Rolady z lat 2009 - 2011 bardzo mi się podobają (w tym nawet takie drobiazgi jak akustyka zmodyfikowanego silnika) i sam długo myślałem nad taką opcją (szczególnie po sprzedaży własnego Allroada 3.0 TDi z RM'2007) ale ze względu na co najmniej dwuznaczne doświadczenia z jakością CCCO ostatecznie zrezygnowałem na korzyść innego VAG'a.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2014-01-21, 20:10

A ja myślał że jakieś blokady elektroniczne rodem z offroadu są szpery bajery dywaniki kraniki a tu klapa, czyli nie ma co przepłącać Avant z pneumatyka o 5 tyś euro tańszy i pewnie ze 100kg lżejszy bedzie lepszym wyborem, ale kurcze to auto ma coś w sobie :)


A powiedz mi jesxcze Piotruś, co ma roalda takiego extra w zawiasie

Piotruś napisał(a):Mechanicznych różnic brak (prócz innego softu w pneumatyce i sterowniku ABS).
co to za soft może sie przekonam ?? :mrgreen:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2014-01-21, 20:21

Przemcio napisał(a):A ja myślał że jakieś blokady elektroniczne rodem z offroadu są szpery bajery dywaniki kraniki a tu klapa, czyli nie ma co przepłącać Avant z pneumatyka o 5 tyś euro tańszy i pewnie ze 100kg lżejszy bedzie lepszym wyborem, ale kurcze to auto ma coś w sobie


Ahh, jest piękny, dlatego sam też nie mogłem się kiedyś powstrzymać i kupiłem go wbrew zdrowemu rozsądkowi ;-) ale technicznie niczym istotnym się nie różni ... .

Przemcio napisał(a):A powiedz mi jesxcze Piotruś, co ma roalda takiego extra w zawiasie



Piotruś napisał/a: Mechanicznych różnic brak (prócz innego softu w pneumatyce i sterowniku ABS). co to za soft może sie przekonam


Nic wielkiego. Po prostu ma o jedną sztufę więcej od "cywila". Allroad ma cztery poziomy, a "zwykły" tylko trzy (choć nie dam sobie teraz niczego obciąć, czy po lifcie się to nie zrównało) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości