Jak pewnie wielu się spotkało z efektem ząbkowania opon tak i ja przeżywam aktualnie koszmar.
Mam oponki 235x45R17 Dunlop SP SportMaxx RT. Kupiłem 2 sezony temu używane w sumie przejechały 4 sezony. Jest na nich jeszcze sporo bieżnika niestety są bardzo głośne przez wyząbkowanie.
Zastanawiam się nad zakupem opon węższych tj 225x45R17 tylko własnie asymetrycznych gdzie kluczem jest zachowanie stron Inside i Outside a nie kierunek toczenia. Cel jaki mi przyświeca to zamiana kół co sezon nie tyle osiami co jeszcze stronami samochodu bez demontarzu z felg co wg mnie pozwala na to konstrukcja opon asymetrycznych. Czy dobrze myślę? Dzięki temu opona jeżdżąca co rok na przemian tocząc się raz w jedną raz w drugą stronę powinna być teoretycznie odporna na zjawisko ząbkowania.
Czy dobre założenia poczyniłem?
Opona o jakiej myślałem to Dunlop Sport BluResponse w wyżej wymienionym rozmiarze. Z tego co czytałem jest dość oporna za ząbkowanie a z zachowaniem wymian PP na LT i LP na PT powinna się chyba sprawować dobrze?
Już w zeszłym roku podchodziłem do tematu ale mimo że było głośno nie było tragedii i odpuściłem ale teraz już ogłuchnąć idzie bo sa ze 3 razy głośniejsze niż zimówki.