Opony wielosezonowe do Audi.

Postprzez pastaldo » 2013-09-11, 22:04

Wg mnie nieporozumienie. Ani w lato ani w zime tak naprawdę niema się pewności że opona przystosowana do warunków. Mówią że coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
A opon oczywiście jest tego typu dużo z prostej przyczyny. Jest na nie zbyt. Są święcie przekonani ludzie że jak kupią wielosezonówkę to już jest ok.

Z mojej strony, ja bym się nie odważył tak samo z nalewkami.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Koenig » 2013-09-12, 08:10

Jeśli chodzi o D-124 to słyszałem od pewnego wulaknizatora że to był bieżnik zimowy Michelina, natomiast u nas w kraju zrobiono tę oponę z innej mieszanki i dlatego był to bieżnik uniwersalny.
Faktem jest że w zimie radziły sobie całkiem przyzwoicie.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez pastaldo » 2013-09-12, 10:54

Mówicie o oszczędności tylko załóżmy kupujemy komplet letnich i komplet zimówek. Przy rozsądnej jeździe kazdy z nich wystarczy na 4-5 sezonów. W ciągu tych 5 lat jeżdząc cały rok na wielosezonówce zedrze się 2 komplety. Po pierwsze na zime ona jest za twarda a w lato szybko się będzie ścierać. Wiec oszczędność żadna.
Jedyne co przemawia do mnie to fakt że można nie mieć gdzie trzymać tego i wymieniać 2 razy do roku.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Koenig » 2013-09-12, 11:02

Autor pisze że zimą jeździ niewiele - więc opona wielosezonowa teoretycznie ma sens.
Nie mniej jednak ja chyba na taki ruch bym się nie zdecydował.
Za dużo jeżdżę.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez pastaldo » 2013-09-12, 12:00

Koenig napisał(a):Autor pisze że zimą jeździ niewiele - więc opona wielosezonowa teoretycznie ma sens.
Nie mniej jednak ja chyba na taki ruch bym się nie zdecydował.
Za dużo jeżdżę.


Ale patrząc w ten sposób to lepiej mieć dobre letnie i na nich jeździć. Raz w tyg do kościoła się doturla. A tak poważnie to na takiej wielosezonowej to i w lato będzie tracił skoro latem dużo jeździ gdzyż będą się szybko wycierać.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Przemcio » 2013-09-12, 20:17

pastaldo napisał(a):Mówicie o oszczędności tylko załóżmy kupujemy komplet letnich i komplet zimówek. Przy rozsądnej jeździe kazdy z nich wystarczy na 4-5 sezonów. W ciągu tych 5 lat jeżdząc cały rok na wielosezonówce zedrze się 2 komplety. Po pierwsze na zime ona jest za twarda a w lato szybko się będzie ścierać. Wiec oszczędność żadna.
Jedyne co przemawia do mnie to fakt że można nie mieć gdzie trzymać tego i wymieniać 2 razy do roku.
powiedz to użytkownikom co mają Q i robią jakies 40tyś km rocznie :-D lato możesz użyć na drugi sezon ale z zimówki wiele nie bedzie tzn dla bezpieczenstwa powinno być min 4mm

5 sezonów pffffiii :-P u mnie lato jeszcze ani razu druiego sezonu nie widziało :mrgreen:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez pastaldo » 2013-09-12, 21:19

Przemcio napisał(a):
pastaldo napisał(a):Mówicie o oszczędności tylko załóżmy kupujemy komplet letnich i komplet zimówek. Przy rozsądnej jeździe kazdy z nich wystarczy na 4-5 sezonów. W ciągu tych 5 lat jeżdząc cały rok na wielosezonówce zedrze się 2 komplety. Po pierwsze na zime ona jest za twarda a w lato szybko się będzie ścierać. Wiec oszczędność żadna.
Jedyne co przemawia do mnie to fakt że można nie mieć gdzie trzymać tego i wymieniać 2 razy do roku.
powiedz to użytkownikom co mają Q i robią jakies 40tyś km rocznie :-D lato możesz użyć na drugi sezon ale z zimówki wiele nie bedzie tzn dla bezpieczenstwa powinno być min 4mm

5 sezonów pffffiii :-P u mnie lato jeszcze ani razu druiego sezonu nie widziało :mrgreen:


To zapytam, jak Ty jeździsz? Cały czas 200km/h i pisk gdzie się da? :-> Ja moja poprzednią A4 kupiłem nowe opony letnie i po 3 sezonach jest jeszcze na peno koło 5mm bieżnika, a że kupowałem świeżutkie wiec o zestarzenie się nie boję. robiłem około 20tys rocznie

Druga sprawa Q. Jak można mając Q zajechać opony za sezon? W ośce to jeszcze można piszczeć przy każdym starcie ale w Q? :-o

Co do zimówki jesli jeździsz bokiem gdzie się da to fakt no ale ile można się wściekać?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Przemcio » 2013-09-13, 17:11

pastaldo, Mieszkam w Niemczech i 200km/h + to normalka po drugi robie ponad 40tyś km rocznie więc dwa razy tyle co Ty,

wiesz jak szybko kończą sie opony w mojej C6 no nie do wiary, ale tak jest ucieka bieżnik bardzo szybciutko, zapie****ala po autostradach z ładnymi prędkościami a nie jężdzę "90km/h" jak emeryt :lol:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez pastaldo » 2013-09-14, 12:39

Przemcio napisał(a):pastaldo, Mieszkam w Niemczech i 200km/h + to normalka po drugi robie ponad 40tyś km rocznie więc dwa razy tyle co Ty,

wiesz jak szybko kończą sie opony w mojej C6 no nie do wiary, ale tak jest ucieka bieżnik bardzo szybciutko, zapie****ala po autostradach z ładnymi prędkościami a nie jężdzę "90km/h" jak emeryt :lol:


To wiele wyjaśnia :->

Nie wiedziałem że Ty z niemcowni a nie zpojrzałem w profil :-D Miałem okazję 2 razy jechać przez Niemcy i wiem jak sie tam jeździ. A przebieg jak na Niemcy to też masz raczej normalny. Nop u nas na co dzień ciężko tyle jeździć. Ja się normalnie poruszam powiedzmy do 140km/h i obserwacje co do zużycia mam takie jak wcześniej napisałem.
PS. 90 też mi się żadko zdarza jeździć chyba że w zabudowanym ;-)
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Opony wielosezonowe do Audi.

Postprzez Thommas » 2016-03-21, 15:16

A ja od ponad 6 lat jeżdżę na całorocznych (aktualnie Goodyear Vector 4 Seasons) i bardzo sobie chwalę - nigdy mnie nie zawiodły. 2 x w roku wyważam i co 20 tys. przekładam przód-tył, zgodnie z zaleceniem Audi
Thommas
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2016-03-17, 16:25
Lokalizacja: Wa-wa
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości