pulkownik napisał(a):Was o kilka podpowiedzi...co polecacie...
Prawdę mówiąc dużo zależy od oczekiwań/ możliwości/ akceptacji cen..
pulkownik napisał(a):jaki olej
Potrzebujesz olej z normą 505.01 (do pompowtryskiwaczy) Na moim przykładzie (wyłącznie informacyjnie):
- Castrol 5W40 Edge Turbo Diesel (obecnie to 5W40 Edge Titanium FST Turbo Diesel)
- Valvoline All Climate Diesel C3 5W40
Ważne aby olej był z pewnego źródła i zawierał normę 505.01. Inną markę oleju możesz sobie dobrać.
Stosuję zasadę: Wymiana co max 10 tyś km (między innymi ze względu - ale nie tylko- na znaczny % jazdy miejskiej i zdarzają się krótkie odcinki)
FiltryZamiennie Knecht/Mann, zdarzyło się że, Hengst. Oprócz paliwa, zdarzyło się że, były filtry Filtrona. Podobno od jakiegoś czasu były/ są używane w serwisach (info od mechanika który wymieniał po fabrycznych/ gwarancyjnych wymianach). Filtron jest trochę tańszy.
pulkownik napisał(a):klocki
i tarcze jakie-tarcze-i-klocki-hamulcowe-t209.html?hilit=jakie%20tarcze Informacje trochę stare ponieważ z tego co się orientuję w wielu przypadkach zdarza się że pomimo niby dobrej "Firmy" pod oznaczeniem kiedyś dobrej jakości produktu występuje wersja "budżetowa". Na zasadzie kiedyś złotko owinięte w papierek a obecnie gufniany papierek owinięty w złotko
.
W moim przypadku był zestaw Zimmermanna i klocki (chyba) Textara. Hamulce żyleta, ale niestety zdarzyło się że, zaczęły "bić"/uległy wykrzywieniu.
Obecnie tarcze ABS (propozycja mechanika ponieważ nigdy nie miał reklamacji). W kwestii klocków warto sprawdzić/dowiedzieć się czy mocno "pylą".
pulkownik napisał(a):.amory
Bilstein, Sachs, KYB, Meyle, ale to zależy ile się chce wydać za dobre amory. Są też tańsze zamienniki. W kwestii amorów może ktoś jeszcze podpowie, lub można zapytać/skonsultować w sklepie.
pulkownik napisał(a):oczywiscie rozrzad
Trochę tańsza alternatywa dla OEM (co wcale nie musi oznaczać "gorszą"):
Pasek rozrządu: Contitech
Pasek klinowy: Conti lub Dayco
Rolki (prowadząca, napinacza), napinacz (napinacz do oceny mechanika): SKF, SNR
Pompa: Hepu
Informacyjnie : Powyższe na moim przykładzie wymian związanych z rozrządem. Są inne alternatywy.
Warto też przy wymianie rozrządu sprawdzić/ zweryfikować stan innych rolek.
pulkownik napisał(a):i wahacze
wahacze-przod-t272.html?hilit=wahacze Generalnie prym wiedzie/ polecane to Lemforder. Niestety w przypadku niektórych hurtowni gdzie można kupić "z ulicy" dla zwykłych użytkowników (bez rabatów) ceny bywają zaporowe. Trochę tańsze są Meyle HD. Można/wypada też wspomnieć o Firmie Moog, czy Swag i Febi. Dużym problemem jest to że, mało firm sprzedaje oryginały a wiele handluje podróbkami (często w okazyjnych cenach). Dobrze jest sprawdzić czy sprzedawca jest certyfikowanym dystrybutorem producenta i daje certyfikat autentyczności lub/i jest sprawdzonym/polecanym sprzedawcą. Inną/ważną kwestią jest też prawidłowy montaż wymienianych elementów zawieszenia.
pulkownik napisał(a):a czego sie wystrzegac
Nie ma okazji, często tanio wychodzi drogo ponieważ trzeba się liczyć z częstszymi wymianami i w przypadku skorzystania z usług fachowca, większymi kosztami związanymi z wymianą .