Panel świateł

Panel świateł

Postprzez Koenig » 2013-07-03, 10:23

Oglądając różne C5 bardzo często widzi się wytarte panele od klimy i wyłącznika świateł. Ponieważ jest to inny element niż cała deska zakładam że jest wymienny. Dlaczego więc handlarze go nie wymieniają? Czy jest przy tym tyle pracy czy to lenistwo?
Mój nie jest wytarty, na razie pojawiają się dopiero delikatne przetarcia, ale pewnie z czasem to poleci, w koncu światła włączam kilka razy dziennie. Byc może w przyszłości trzeba będzie pomysleć o wymianie.
Ma to sens? Wie ktoś jak do tego podejść?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Piotruś » 2013-07-03, 11:16

Koenig napisał(a): Dlaczego więc handlarze go nie wymieniają?

Bo handlarz (nie mylić z handlowcem) za przysłowiową złotówkę zeżarłby spod siebie ... no wiesz co. I jaja też dąłby sobie ogolić ... .

Poza tym stopień zniszczenia wwym. elementów sterowania niekoniecznie świadczy o przebiegu auta, tylko o sposobie ( i osobie ) poprzedniego użytkownika.
Na przykład "zwykły facet" o dłoniach niezniszczonych pracą fizyczną nigdy nie zdrapie farby z klawiszy w takim samym stopniu co jakaś dziumdzia z długimi, zakończonym i na ostro pazurami ... .

W przypadku panela klimy, ze względu na lichą farbę/gumę z piktogramami dużo zależy nawet od samego sposobu naciskania klawiszy (jeden przykłada palec i nie odrywając wielokrotnie naciska, drugi kładzie kciuka i jeździ po klawiszu jak wiesz po czym ... .

Koenig napisał(a):Mój nie jest wytarty, na razie pojawiają się dopiero delikatne przetarcia, ale pewnie z czasem to poleci, w koncu światła włączam kilka razy dziennie. Byc może w przyszłości trzeba będzie pomysleć o wymianie.
Ma to sens? Wie ktoś jak do tego podejść?


Są firmy zajmujące się renowacją piktogramów i pokręteł świateł ale znam ten temat tylko ze słyszenia (i chyba z Allegro też).

C do samej wymiany, to:

1. Wyłącznik świateł wyjmuje się i zakłada dosłownie w 5 sekund nie licząc przepięcie wtyczki (kolejne 10 sekund).

2. Wymiana panela klimatyzacji wymaga nieco więcej nakładów pracy (powiedzmy, ze 10 - 15 minut) ale również jest to do zrobienia w każdych warunkach.
(dotyczy modelu C5, bo w C6 dochodzi problem z ochroną komponentu).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Koenig » 2013-07-03, 11:22

Dzięki za odpowiedź <piwo>

Piotruś napisał(a):Wyłącznik świateł wyjmuje się i zakłada dosłownie w 5 sekund


Wyłącznik czy cały panel? To się wyciąga w całości? Można liczyć na jakiś dokładniejszy opis czynności?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Piotruś » 2013-07-03, 11:40

Koenig napisał(a):Wyłącznik czy cały panel?

Cały panel.
Należy tylko zwrócić uwagę na:
- dopasowanie modelu (te od RM' 2002 mają szersze pokrętło)
- na kółeczka do regulacji świateł (w ksenonach i we wszystkich Allroadach regulacja manualna nie występuje, tylko podświetlenie zegarów).

Koenig napisał(a):To się wyciąga w całości? Można liczyć na jakiś dokładniejszy opis czynności?

Jasne, ze tak ;-) ... .
Trzeba wcisnąć kółeczko wyłącznika (do oporu) i przekręcić tak jakbyś chciał włączyć światła (oczywiście ciągle trzymając wciśnięte kółeczko) - po przekręceniu całe ustrojstwo "samo wypadnie".
Przekładasz tylko wtyczkę i montujesz w odwrotnej kolejności.

PS:
Jeśli coś pomyliłem to tylko w niewielkim stopniu, raczej nie utrudniającym sprawnej wymiany wyłącznika.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Koenig » 2013-07-03, 12:08

Piotruś, chylę czoła
Obrazek

Nawet mi do głowy nie przyszło że to może być takie proste. Przed chwilą dokonałem kontrolnego demontażu :)
Jeszcze raz dzięki <piwo>
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Piotruś » 2013-07-03, 12:14

Koenig napisał(a):Piotruś, chylę czoła

Weź przestań ... .

Koenig napisał(a):Nawet mi do głowy nie przyszło że to może być takie proste.

Zrobili to takie proste chyba przez pomyłkę, bo zupełnie nie pasuje do ogólnej koncepcji koncernu w utrudniania życia serwisantom ... .

Koenig napisał(a):Jeszcze raz dzięki

Naprawdę drobiazg ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-01, 20:04

A można jakoś dopasować wersje od RM>2002 do starszej? Te szersze pokrętło bardziej mi się podoba :mrgreen:
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości