Greg, z fatalnie przedstawionych logów nie wynikają powody pojawienia się błędu 17958 ani też bezpośrednia przyczyna utraty mocy.
Jasne, dla większości jest zrozumiałe, że akurat wtedy gdy zachodzą warunki zapisania się wwym. błędu - siłą rzeczy silnik wpada w serwisowy tryb pracy ale jak sądzę - nie o tą oczywistość dopytujesz.
Ponieważ przedstawiony materiał diagnostyczny wnosi niewiele - proponowałabym zostawić komputer do zabawy dzieciom, a naprawę auta zacząć od klasyki tematu, czyli przede wszystkim od:
- zweryfikowania, a najlepiej wymiany większości sparciałych wężyków podciśnienia sterującego turbiną, EGR'em, itd. ,,,
- ostrożnego przedmuchania zaworków wwym. instalacji
- wzrokowej oceny gruchy/sztangi przy turbinie
- weryfikacji szczelności układu paliwowego
- wymiany głównego filtra paliwa i wkładu filtra powietrza
- przyjrzeniu się wszystkiemu co tylko wzbudza jakieś obawy w komorze silnika
Stosując się do powyższych wskazówek istnieją "jakieś tam" szanse poprawy.
Jeśli nic takiego się nie stanie proponuję ponownie, ale tym razem prawidłowo "zlogować silnik" (ach, jak ja "uwielbiam" to określenia ...
) , lub poprosić kumatego fachmana o pomoc/konsultacje ... .