Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Wszystko o diagnostyce nie koniecznie powiązane z marką Audi.

Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez mgboczna » 2015-04-06, 13:36

Witam. Proszę o analizę bo mojemu paszczakowi brakło na hamowni 35 koników. Wywalony DPF. Po jego usunięciu auto kopci na błękitno (to nie para wodna). Logi robiłem je po raz pierwszy i dlatego gdyby było coś nie tak to z góry przepraszam. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
DYNAMICZNE:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_206848.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_206849.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_206850.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_206845.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_206846.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206847.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_206843.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206844.html

STATYCZNE:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_206835.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_206836.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_206837.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_206838.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_206839.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206840.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_206841.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_206842.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_206830.html
mgboczna
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2015-04-06, 13:30
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BPY 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2007

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez dan » 2015-04-06, 19:26

no jak na niebiesko to olej gdzies Ci ucieka do wydechu... turbina najpewniej. zwlaszcza ze mocy brakuje.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez Piotruś » 2015-04-07, 06:50

Jedź do debila, który Cię namówił i wyrżnął DPF, zostawiając Cię z ręką w zasranym po brzegi nocniku (kasując przy tym prawdopodobnie niezłą sumę pieniędzy, które mogłeś przeznaczyć na RZETELNE usuwanie ewentualnych niesprawności jednostki silnikowej).
Usunięto (być może?) skutek ale nie bezpośrednią przyczynę awarii. Stąd problemy.
Program jest zdrutowany, silnik pracuje niestabilnie pomimo tego, że z logów nie wynika ewidentne uszkodzenie układu wtryskowego.

Niebieskie dymienie może być skutkiem usterki mechanicznej (choćby powyżej wspomnianego turbo, ale też np. odpowietrzenia, a nawet tłoków i ich pierścieni), ale może też pochodzić od uszkodzenia rozpylaczy PD - czego w logach się nie zobaczy.

Mgboczna, szczerze i serdecznie życzę Ci powodzenia oraz jak najniższych kosztów w uzdrawianiu swojego Paszteta ale fakty obiektywne są takie, że zabrałeś się do tego od najbardziej dupy strony jaką można było przyjąć. Naturalnie ci, którzy doradzili Ci sabotaż własnego samochodziku powinni teraz proporcjonalnie partycypować w kosztach naprawy.

No i bardzo ciekawe, który PRAWDZIWY mechanik zechce przyjąć taką "perełkę" do uzdrowienia, bo szanujący się rzemieślnik nie dotyka gówna, które jakiś śmierdziel po sobie zostawił i nie posprzątał.

Sorry za ton wypowiedzi ale oddaje realizm sytuacji, w której się znajduje Twój pojazd, zapewne kupiony za ciężko zapracowaną kasę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez mgboczna » 2015-04-07, 10:52

Zabrałem się od tej strony ponieważ DPF był już tak zawalony popiołem ,że żadne wypalanie już mu nie pomagało. Być może fakt,że gdzieś puszcza oliwe było tego przyczyną. Teraz tylko należało by ustalić gdzie.
mgboczna
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2015-04-06, 13:30
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BPY 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2007

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez Piotruś » 2015-04-07, 12:40

mgboczna napisał(a):Teraz tylko należało by ustalić gdzie.

Zapewniam Cię Kolego, że w Twoim interesie było ustalenie WSZYSTKICH niesprawności przed usunięciem DPF, bo teraz przy zdrutowanym ECU (lub co tez możliwe - zakażonym przez "program ECU-SAFE) - to już sobie można tylko powróżyć co do zgodności odczytanych parametrów z faktami.

Nie ma też żadnej pewności, że akurat EWENTUALNE "puszczanie oleju" przekłada się na ubytek mocy. Te sprawy mogą lecz absolutnie nie muszą się ze sobą łączyć.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez mgboczna » 2015-04-07, 13:06

Zawsze można wrócić do oryginalnego softu. Tylko to też nie rozwiąże problemu. Zresztą już miałem wgrywany najnowszy soft w serwisie i ich magik wyłączał mi DPF'a. Skoro robiły to dwie niezależne i nie znające się osoby a efekt końcowy jest taki sam, czyli coś nie tak z autem. Od czego więc zacząć?
mgboczna
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2015-04-06, 13:30
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BPY 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2007

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez mgboczna » 2015-04-11, 12:11

mgboczna
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2015-04-06, 13:30
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BPY 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2007

Re: Passat 2,0 TDi PD 170 Ps Proszę o ocenę logów

Postprzez Piotruś » 2015-04-13, 08:43

mgboczna napisał(a):Zawsze można wrócić do oryginalnego softu.

I szczerze bym Ci to polecał, tylko co z wyrżniętym DPF'em :?: Emulator :?:

mgboczna napisał(a):Tylko to też nie rozwiąże problemu.

Oczywiście, ze nie rozwiąże ale jeśli jesteś zdeterminowany na "rewitalizację" samochodu byłby to świetny krok w prawidłowym kierunku.
A przede wszystkim pozwoliłby na bardziej celną i dokładną weryfikację kondycji poszczególnych elementów osprzętu silnika.

mgboczna napisał(a):Zresztą już miałem wgrywany najnowszy soft w serwisie

I na tym (moim zdaniem) należało poprzestać.

mgboczna napisał(a):i ich magik wyłączał mi DPF'a.

A to bardzo ciekawe, ze serwis wyłączył DPF'a chociaż jak się domyślam wtedy filtr był jeszcze obecny w samochodzie.
No i w ogóle pierwsze słyszę o ASO, w którym ktoś by się poważył na coś takiego ... .
Ale najbardziej, nawet jeśli tak było, ciekawi mnie cel takiego eksperymentowania w miejsce rzetelnej naprawy oraz diagnostyki "jak książka pisze".
Już nie będę się rozwodził nad innymi "niuansami", chociażby nad wałkiem rozrządu z krzywkami ukształtowanymi pod obsługę DPF'a ... .

mgboczna napisał(a):Skoro robiły to dwie niezależne i nie znające się osoby a efekt końcowy jest taki sam, czyli coś nie tak z autem.

Nie wiem czy coś dolega silnikowi. Takie sprawy się mierzy i weryfikuje bez żadnego problemu przy średnim oprzyrządowaniu oraz przy poziomie wiedzy II=giej klasy zawodówki samochodowej.
Za to na pewno nie dziwi mnie brak rzeczowej diagnozy, skoro naprawę powierzyłeś ewidentnym druciarzom, którym powinno się zakazać dalszej działalności zawodowej.Jeżeli wciąż będziesz wybierał fahofcufff tego samego pokroju to za 10tym razem skutki będą równie opłakane ... .
Ja doskonale rozumiem, ze w niektórych sytuacjach usunięcie DPF'a wydaje się wyborem mniejszego zła ale umówmy się co do jednego - takie amputacje wykonuje się TYLKO w przypadku kompleksowego rozpoznania usterki i rzetelnej ocenie stanu technicznego silnika wraz z osprzętem, a nie na zasadzie "chybił-trafił".
No i ciągle zostaje pytanie jak ten DPF został "wyłączony" w ECU ... .

mgboczna napisał(a):Ponownie moje logi do oceny (poprawione). Będę wdzięczny za analizę.

Z logów płyną (jak dla mnie) dwie informacje:
- silnik pracuje nierównomiernie
- z przedstawionego materiału nie da się określić ... niczego konkretnego

Uważam, że powinieneś:
- rozebrać cały układ dolotowy (nie wyłączając kanałów ssących głowicy, kolektora ssącego oraz EGRa) i porządnie go wyczyścić
- przed rozbiórką jak i w trakcie demontażu przyjrzeć się dokładnie którędy olej silnikowy trafia do dolotu (przez turbinę czy przez tzw. odmę)
- zdemontować pokrywę zaworów i przemierzyć wałek rozrządu pod kątem zużycia
- wykonać pomiar kompresji
Stosownie do dokonanych obserwacji zanalizować zebrane wyniki i albo:
- podjąć się dalszego demontażu silnika (np. pod kątem dokładnej oceny układu korowo-tłokowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na zużycie pierścieni)
albo
- zdemontować wtryskiwacze (PD) i zwrócić się do kwalifikowanego serwisu o ocenę stanu rozpylaczy (stosownie do wyników diagnozy zadecydować o czyszczeniu, ewentualnej regeneracji lub wymianie)

Niezależnie od wwym. turbinę winien ocenić równie wysoko kwalifikowany serwis.

W trakcie prac mechanicznych dogadać się budzącym zaufanie i zweryfikowanym tunerem, który zgodziłby się przywrócić seryjny program sterujący i w miarę kompleksowo wyłączy obsługę DPF.

Moim zdaniem nie istnieje żadna droga na skróty, a pominiecie któregokolwiek z wwym. etapów lub kontynuacja działania na chybił-trafił może Cię doprowadzić do pogłębienia patologii i niepotrzebnej utraty dużej kwoty pieniędzy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość