Passat b5 2.5v6 163km BDG

Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez goral » 2018-07-29, 10:25

Witam mam prośbę potrzebuje logi do vaga by zwiększyć dawkę paliwa nie mam już siły do swojego samochodu daje sobie ostatnią szanse jeśli to się nie uda to chyba bo spale. O mojej usterce pisałem już wcześniej na forum po konsultacji z zibi myślałem że już problem zniknął niestety nie. Starałem się wrzucić logi ale za boga mi to nie wychodziło. Dziękuję i pozdrawiam
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez zibi06 » 2018-07-29, 20:55

goral napisał(a):po konsultacji z zibi myślałem że już problem zniknął

<mysli> Twoim zdaniem zmiana kąta wtrysku z wartości 0,2 BTDC na 1 BTDC rozwiązała problem ( ale powróciło "dłuższe" kręcenie przy odpalaniu).
goral napisał(a):niestety nie

Sorry, ale to było do przewidzenia.
goral napisał(a):Starałem się wrzucić logi ale za boga mi to nie wychodziło.

<mysli> Powiedzmy, że Ok. Poproszę na @ te logi :arrow: zapisane jako pliki excela .csv ( jeżeli się nie mylę przekazywałem gdzie znaleźć/szukać). Wstawienie (prawidłowo zapisanych) to z 10 minut (z przerwą na szybką kawę)..
goral napisał(a):potrzebuje logi do vaga by zwiększyć dawkę paliwa

Przecież już masz zmienioną mapę ..
Jaką chcesz zmienić dawkę ?
goral napisał(a):daje sobie ostatnią szanse jeśli to się nie uda to chyba bo spale.

Najpierw możesz pokazać/ wysłać logi...
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez goral » 2018-07-31, 11:07

Hej zibi logi poszły na email Noe wiem czy to dobrze zrobiłem
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez zibi06 » 2018-07-31, 12:10

Proszę
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_29A4ZO.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_2PVb03u.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_7QhMM9J.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_d52ZI0.html

zibi06 napisał(a):ale bez logów to . Jak/ jakie jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html (BDH/BDG bez statycznego 000 )

Chyba mało dokładnie <nerwus> przeczytałeś temat z linku podanego wcześniej/ w innym temacie..
Profilaktyczno / informacyjnie
Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej i wyłączeniu wszystkich możliwych odbiorników prądu (statyczne i BS-y)
Statyczne: 001, 003, 004, 007, 011, 013, 014, 018

BS-y: 003, 004, 011 (te akurat są)
Dynamiczne (o których wspominasz w @): 001,003,008,010,011
Podczas logowania pedał gazu wciśnięty na 100% (informacyjnie: widoczne w logu 010 i dodatkowo 002)
Zapis logów "pojedynczo" (jedna grupa jeden zapis)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez goral » 2018-08-03, 16:11

Za jakąś godzinę będę zabierał się za logi.możesz mi tylko powiedzieć czy w dynamicznych mogą być włączone światła? I czy mogę wysłać Ci logi na maila. Pozdrawiam
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez zibi06 » 2018-08-03, 16:22

goral napisał(a):możesz mi tylko powiedzieć czy w dynamicznych mogą być włączone światła? I czy mogę wysłać Ci logi na maila.

Tak
Tak
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez goral » 2018-08-03, 18:19

Poszło na meila
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez zibi06 » 2018-08-04, 00:31

Na wstępie:
Info od Kuby
Auto zakupione z takim zainstalowanym wynalazkiem typu ON/OFF
Obrazek
Statyczne
001 z ON:
http://vaglogi.pl/log-001_1tm0h.html
001 z OFF ....
http://vaglogi.pl/log-001_gieN5Z.html
Na OFF zapisuje się błąd 00523 Intake air temp sensor G42 30- 00 Open or short to plus
Przepływomierz jest wymieniony/ nowy

003 : Brak
004 : Brak
007 z ON
http://vaglogi.pl/log-007_498sf.html
007 z OFF
http://vaglogi.pl/log-007_re4Z6y.html
Reszta poniższych logów (wykonanych wcześniej) na włączonym wynalazku (ze zdjęcia).
013: http://vaglogi.pl/log-013_gB739y8.html
014: http://vaglogi.pl/log-014_1iK3d.html
018: http://vaglogi.pl/log-018_UuGcv3m.html

BS-y

003: http://vaglogi.pl/log-003_QKZ1uE.html
004: http://vaglogi.pl/log-004_BqAjN.html
011: http://vaglogi.pl/log-011_p3S3L2b.html
011: http://vaglogi.pl/log-011_v4O8qre.html

Dynamiczne

001: http://vaglogi.pl/log-001_77K241I.html
003: http://vaglogi.pl/log-003_m63qPV1.html
004: http://vaglogi.pl/log-004_1V7mNAe.html
008: Brak
010: Brak
011: http://vaglogi.pl/log-011_5xZ6u2.html

Odczuwalne szarpanie
001: http://vaglogi.pl/log-001_l0Pr7.html
001: http://vaglogi.pl/log-001_1Za14.html
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez Piotruś » 2018-08-06, 20:08

Sorry za osobistą wycieczkę do autora tematu ale skoro oczekujesz pomocy to powiedz dlaczego (pomimo niemal 1.5 miesiąca) wciąż nie pokazujesz prawidłowych i kompletnych logów ??
A niby, qur..a, jak ktoś ma Ci pomóc skoro przekazujesz tylko wybiórcze informacje ??

Z tego co widać przypadek jest typowy, czyli wzorcowy przykład jak NIE należy "naprawiać" BGD.

1.
Układ wtryskowy trudno w ogóle komentować, skoro jakiś rzekomy fachowiec niby sprawdzał poszczególne wtryskiwacze ale wynikiem jego "pracy" korekcje prawej głowicy znajdują się poza jakimkolwiek zakresem wyobraźni.
Nawet gdyby przyjąć, ze powód aż tak drastycznych różnic nie są wtryski tylko kompresja, to żaden nawet półgłówkowaty mechanik nie wypuszcza czegoś takiego za bramę warsztatu co najmniej do czasu zdiagnozowania wszystkich powodów awarii.

2.
Odnośnie turbiny szkoda w ogóle się wypowiadać. Turbina nie żyje nawet pomimo zaślepionego EGR'a i ingerencji debila, który wyciągną "programowo" doładowanie poza granice, których nie sposób określić nawet sabotażem.
Powodów oczywiście może być bez liku, począwszy od skopconej (tzw. chipem) turbiny (w co najbardziej typuję), przez zawalony nagarem zarówno dolot jak i wylot silnika, aż po (o ile jeszcze istnieje) zapchany katalizator.

3.
Zaślepiony EGR w tak zdechłym silniku ... . Szczyty technicznej impotencji.

4.
Naturalnie najgorszym druciarstwem jest dawka paliwa wyciągnięta "programowo" w zakresy nieosiągalne przy aż tak rażących korekcjach.
Kąt wtrysku też za wysoki (w stronę plusa) ale bez wątpienia wspomaga utrzymanie jako-takich obrotów biegu jałowego.

Przy tym co widać w logach nie ma żadnych wątpliwości gdzie leżą powody szarpiącego i twardo pracującego silnika.

Droga do wyeliminowania problemów jest tylko jedna, czy się to komuś podoba albo nie.

Moim zdaniem zacząć należy od sprawdzenia rozrządu "na blokadach" oraz ustaleniu kompresji ZIMNEGO I ODSTANEGO CO NAJNIEJ 24h silnika.
Uruchomienie EGRa, czyszczenie nagarów dolotu i wydechu, a co najważniejsze profesjonalna diagnostyka (i zapewne regeneracja) turbiny stanowi w tym przypadku oczywistą oczywistość.

W drugiej kolejności ECU bezwzględnie powinno wrócić do serii zarówno pod względem softu sterującego pracą silnika jak też hardware samego sterownika.
Koszty przywrócenia serii powinien ponosić kretyn, który się tej zbrodni dopuścił.

"Równolegle" do prac z ECU należy ponownie zweryfikować U PRAWDZIWEGO FACHOWCA (typu BS Bosch) sprawność WSZYSTKICH wtryskiwaczy.
Zważywszy, że rozmawiamy o BDG jest niemal pewne, że tam gdzie korekcje sięgają minus 3 mg nie uda się nawet obudowy ... .

Po WSZYSTKICH powyższych czynnościach jest niemal pewne, że dawka paliwa spadnie (czyli wzrośnie) w niebezpieczne granice ok. 2 - 3mg / suw, a silnik zacznie narywać na obrotach biegu jałowego, ale przynajmniej wróci moc, przyspieszanie bez szarpnięć i bezproblemowy rozruch.

Gówno widoczne przy filtrze powietrza oczywiście należy bezpowrotnie wyeliminować.

O tym czy ponoszenie następnych, kolejnych kosztów jest zasadne powinny decydować przede wszystkim wyniki (wartości) otrzymane w trakcie mechanicznej weryfikacji silnika (pkt.1) .

Szczerze życzę sukcesu. Niestety ominięcie którejkolwiek z powyższych wskazówek wyklucza oczekiwane wyniki ewentualnie podjętego trudu.

Dalsze dysputy, dywagacje i dzielenie "włosa na czworo" przed wykonaniem powyższego raczej nie ma sensu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Passat b5 2.5v6 163km BDG

Postprzez goral » 2018-08-07, 21:16

Dziękuję Piotruś za wypowiedź w tym poście, właśnie jestem po rozmowie że zbyszkiem i powiem szczerze że ciężko tej nocy mi będzie zasnąć. Co do pominietych logów za co bardzo przepraszam nie jestem na codzień przy samochodzie czasem nawet ciężko mi przy nim być raz na dwa tygodnie. W piątek zjeżdżać do domu logi zrobię ale chyba już tylko profilaktycznie. Z tego względu że raczej odpuszczę już chyba dalszą inwestycję. Przerosło mnie to. Boję się a wręcz jestem tego pewien że rozrząd będzie ok kompresja też i to będzie jak szukanie igły w stogu siana. Jestem troszkę rozczarowany tym silnikiem. A najbardziej mechanikami o ile mogę ich Tak nazwać na naciaganie kosztów a efektów brak. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. I co dalej się stanie na pewno poinformuje. Pozdrawiam
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości