Pasta polerska

Pasta polerska

Postprzez elioneq » 2016-06-02, 19:58

Cześć Pany.
W niedalekim czasie chciałbym wypolerować pastą polerską osłonę wybieraka zmiany biegów. Ktoś używa czegoś podobnego i może polecić jakąś dobrą firmę? ewentualnie wkleić jakiś link. Szukam również czegoś z górnej pułki pasty do reflektorów. Nigdy nie zajmowałem się polerką, zawsze 'napędzałem naszą Polską gospodarkę' 8-)
Było:
-Audi A4 B5 1.8T quattro 180ps+chips
-Toyota Avensis 2.0 D-4D 1AD-FTV 126ps+chips

Jest:
-Opel Insignia 2.0 CDTI A 20 DTR
-Audi A6 C5 3.0 ASN 220ps
Avatar użytkownika
elioneq
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2016-05-22, 16:34
Lokalizacja: Brzeg
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Paweł

Re: Pasta polerska

Postprzez Mefiu » 2016-06-02, 21:46

Past jest od groma... suche, na mokro, ścierne, wykańczające itd. Zależy jak dany lakier jest zniszczony, bo może trzeba też wyprowadzać papierem ściernym. Osobiście używam past Menzerna suchych, bo mniej brudzą. Do każdej pasty dobrze jest mieć też konkretną twardość pada :p. Dekor jest mały więc może ręcznie da radę, ale mi by się nie chciało xD
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Pasta polerska

Postprzez elioneq » 2016-06-03, 08:31

Na osłonie wybieraka są dość grube rysy, dlatego zastanawiam się jakby to konkretnie zrobić, żeby miało ręce i nogi :-D
Było:
-Audi A4 B5 1.8T quattro 180ps+chips
-Toyota Avensis 2.0 D-4D 1AD-FTV 126ps+chips

Jest:
-Opel Insignia 2.0 CDTI A 20 DTR
-Audi A6 C5 3.0 ASN 220ps
Avatar użytkownika
elioneq
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2016-05-22, 16:34
Lokalizacja: Brzeg
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Paweł

Re: Pasta polerska

Postprzez Mefiu » 2016-06-04, 16:43

Musiał byś zmatowić to wodnym papierem ściernym 1500-2000, potem polerka pastą scierną "tnąca", średnia + wykańczająca. Im bardziej tnąca pasta tym twardszy pad

Ale na początek kup pastę lekkościerną Automax i poleruj bawełnianą szmatką :p jak nie jesteś świrem to może efekt Cie zadowoli xD
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Pasta polerska

Postprzez elioneq » 2016-06-05, 18:07

Dzięki bardzo za odpowiedź <okok>
Było:
-Audi A4 B5 1.8T quattro 180ps+chips
-Toyota Avensis 2.0 D-4D 1AD-FTV 126ps+chips

Jest:
-Opel Insignia 2.0 CDTI A 20 DTR
-Audi A6 C5 3.0 ASN 220ps
Avatar użytkownika
elioneq
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2016-05-22, 16:34
Lokalizacja: Brzeg
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Paweł

Re: Pasta polerska

Postprzez mwx » 2016-06-07, 10:17

mowa o tej drewnianej części, czy metalowej?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Pasta polerska

Postprzez elioneq » 2016-06-07, 12:01

Metalowej :)
Było:
-Audi A4 B5 1.8T quattro 180ps+chips
-Toyota Avensis 2.0 D-4D 1AD-FTV 126ps+chips

Jest:
-Opel Insignia 2.0 CDTI A 20 DTR
-Audi A6 C5 3.0 ASN 220ps
Avatar użytkownika
elioneq
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2016-05-22, 16:34
Lokalizacja: Brzeg
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Paweł

Re: Pasta polerska

Postprzez dziii » 2016-06-07, 21:03

Pokaż foto tych rys jakie tam są, jeśli są delikatne to tak jak kolega napisał wyżej papier ścierny i zaczynasz wszystko ścierać w celu wygładzenia i na końcu dajesz pastę polerską i polerujesz do skutku, natomiast jeśli rysy są mocne ( grube ) to zaczynasz od papieru rzędu nawet 800 i jedziesz kolejnymi z większą gradacją w górę aż do uzyskania zadowalającego efektu i dopiero potem pasta polerska i wykończenie! sprawa prosta ! pozdro !
Avatar użytkownika
dziii
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2016-02-22, 10:45
Lokalizacja: wlkp. Ciołkowo
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 AZA 169KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Krystian

Re: Pasta polerska

Postprzez mwx » 2016-06-07, 22:05

Tylko że po polerce ta metalowa część IMHO za dobrze nie wygląda. Fabrycznie jest satynowa - jak nie ma jakiejś totalnej tragedii to ja bym tego nie ruszał.

Drewienko owszem - delikatna pasta pomoże wydobyć połysk lakieru.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Pasta polerska

Postprzez dziii » 2016-06-08, 20:49

to lepszym rozwiązaniem jeśli ktoś nie chce uzyskać lusta tzw. polerki będzie rozwiązanie takie, że daną ramkę dać na szczotkę wtedy uzyskamy efekt tzw inox :)
Avatar użytkownika
dziii
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2016-02-22, 10:45
Lokalizacja: wlkp. Ciołkowo
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 AZA 169KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Krystian


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość