PHAETON 3.0TDI

Może masz lub miałeś pojazd inny niż Audi, którym chciałbyś się podzielić wiedza na jego temat ?

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Don_Masters » 2017-03-16, 17:26

warto brać 3.0 tdi po pierwszej poprawce czyli tego 235 km ? Czy tylko te 240 km ? Różnica w bolączkach jest ogromna ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Don_Masters » 2017-03-23, 19:41

Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Piotruś » 2017-03-26, 11:27

Moja wyobraźnie nie obejmuje rozmiaru kosztów eksploatacyjnych czegoś aż tak "perwersyjnego".
Ale ponieważ konfiguracje tego rodzaju zawsze omijałem jak najszerszym łukiem, aktualnie nie mam do powiedzenia niczego merytorycznego.
Jeśli kupisz - załóż sobie bloga w dziale "nasze auta" i tam prowadź dzienniczek wszystkich zdarzeń dotyczących auta (od każdego tankowania poczynając).
Myślę, że będzie to jedna z najbardziej wartościowych (również dosłownie) lektur na jakie kiedykolwiek trafiłem w internecie :-D ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-03-26, 17:19

Kumpel ma dokładnie takiego samego (rocznikowo) tylko z silnikiem V10.

Nie pytaj ile pieniędzy włożył w to auto (pomijam silnik) !
Takie Porsche kosztuje krocie :-P . A w tym wieku to już w ogóle........ ..

Cena z ogłoszenia zdecydowanie za niska i baaardzo podejrzana jak za sprawne i pewne auto .

Wysłane z mojego...... .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Turlogh » 2017-03-26, 18:59

Tak spytam z ciekawości, co w tym aucie jest tak przerażającego cenowo w eksploatacji jeśli nie brać pod uwagę silnika?
Turlogh
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-03-17, 12:36
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Artur

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-03-26, 19:09

Pneumatyczne zawieszenie i hamulce np. ;-) .
Zestawy miechów u Lellka zabijają ceną :| .



Wysłane z mojego...... .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Piotruś » 2017-03-27, 06:31

Uściślając - koszt jednej kolumny resorującej (przód) to ok. 7000 zł.- (3,5 klocka amor i drugie 3,5 za poduszkę).
Do tego trzeba doliczyć dużo innych drobiazgów za nie drobiazgową kasę.
Kolejna "jazda" dotyczy rozłączanych stabilizatorów, o "głupich" wahaczach i innych sworzniach zawiasu nie mówiąc ... .

Jednym słowem wcale nie całościowy remont zawieszki może się zbliżyć do sugerowanej wartości auta.

Koszt obsługi skrzyni biegów, silnika i mocno problematycznej elektryki, szczególnie, że jest to egzemplarz z pierwszego roku produkcji Touaregów w ogóle - jawi się niczym scenariusz z wyjątkowo ciężkiego i mrocznego horroru.

No i na końcu wisienka na torcie czyli koszt paliwa. W minimalne zużycie poniżej 13 - 14 litrów wcale nie ma co liczyć, a realnie jakieś 17 - 20 lub więcej.
Sorry. Nie ale nie moje klimaty.
Obsługa i koszt eksploatacji małego helikoptera lub ultralekkiego samolotu byłyby prawdopodobnie niższe.

Ewentualna wiara w bezawaryjność starego 14-letniego strupa z samego początku produkcji modelu tylko dla szaleńców.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Don_Masters » 2017-03-27, 19:40

Ewentualna wiara w bezawaryjność starego 14-letniego strupa z samego początku produkcji modelu tylko dla szaleńców.

:D Dobrze jest czasami się pochwalić kolegą z forum znaleziskiem :D Zawsze ostudzą gorącą głowę :D
Chociaż ten samo silnik jest w fejtkach i raczej jest polecany, chociaż tam ma 335km a nie 310km.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: PHAETON 3.0TDI

Postprzez Piotruś » 2017-03-28, 07:18

Nigdzie ani razu nie napisałem, że AXQ jest ponadprzeciętnie awaryjny.
Ale nie musi być, bo i tak "normalne" koszty eksploatacyjne takiej jednostki w aucie z grupy wagowej małego czołgu i o kształtach przypominających aerodynamikę familoka wymagają ekstremalnej desperacji i determinacji użytkownika do ich ponoszenia.

Porównywanie do Pytona nie do końca jest uzasadnione i wiedzą to wszyscy, którzy eksploatowali auto osobowe (nawet potężne) oraz wielkiego SUVa z identyczną jednostką silnikową.
Przykładowo inaczej zachowuje się "taki sam" silnik w Audi A6, trochę inaczej w A8 ale już caaaaałkiem inaczej w Q7 (znacznie gorzej bo ma więcej do zrobienia więc odczuwalnie słabnie i więcej pali i trzeba go bardziej deptać żeby w ogóle jechał).
Nie ma ani jednego powodu sądzić, że w bliźniaczym (technicznie) Touregu ta oczywista reguła zadziałała inaczej ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość