Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-24, 22:17

witam!
Pierwsze podłączenie pod vcdsa mojego Audi: sprawdzałem sobie (ucząc się programu) i wszedłem w opcje ABS,Brakes po logowaniu zapaliły sie kontrolki esp,abs i recznego jakby test był i zgasły... pozniej po czasie lookania programu wszedłem znowu w tę opcje i to samo sie stało ale juz nie chciało zniknąć, błędy jakie mi wykryło to :
01044 - controle module incorectly coded 35-00-- i
00778- Stering angle sensor (G85) 66-10- Not mached- intermitted
i nijak nie wiem o co mu chodzi nic nie grzebałem nie kodowałem w hamulcach ten drugi bład po skasowaniu znika ale jak na nowo odpale auto lub sam zapłon błąd wraca,z bardzo głośnym sygnałem ostrzegwaczym, dzisiaj jedyne co wymieniałem klocki bo poprzedni włascicel zawiózł do takiego kowala ze czujniki od nich skrecił kable razem i taśmą izloacyjna przykleił do przewodów płynu hamulcowego...

Kolejne błędy po wejściu w opcje engine:
00522 - engine coolant temperature sensor (G62) 30-10- Open or short to plus- intermittent

proszę pomóżcie bo jutro wieczorem w trasę wyjeżdżam (dużym) a zona musi mieć czym jechać do lekarza bo jest w ciąży <zalamka>
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez kowal51 » 2014-11-25, 02:31

vectorvinyl88 napisał(a):01044 - controle module incorectly coded 35-00-- i
00778- Stering angle sensor (G85) 66-10- Not mached- intermitted
i nijak nie wiem o co mu chodzi nic nie grzebałem nie kodowałem w hamulcach ten drugi bład po skasowaniu znika ale jak na nowo odpale auto lub sam zapłon błąd wraca,z bardzo głośnym sygnałem ostrzegwaczym, dzisiaj jedyne co wymieniałem klocki bo poprzedni włascicel zawiózł do takiego kowala ze czujniki od nich skrecił kable razem i taśmą izloacyjna przykleił do przewodów płynu hamulcowego...

Wcześniej byłeś zmieniać kocki ? Trudno cokolwiek powiedzieć czy skręcenie kabli nie miało jakiejś przyczyny. Coś piszesz o problemie z kołem..
Możesz mieć jakiś problem z kodowaniem.
Odnośnie G85 możliwe że jest to ze sobą powiązane..
Skopiuj, wklej sobie w googla i tylko i wyłącznie informacyjnie poczytaj.. Nie powinieneś sam próbować kodować. To inny sterownik, etc...
Kod: Zaznacz cały
http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-5519.html


vectorvinyl88 napisał(a):Kolejne błędy po wejściu w opcje engine:
00522 - engine coolant temperature sensor (G62) 30-10- Open or short to plus- intermittent


Tu sprawa w zasadzie prosta Czujnik G2/G62. Sprawdź najpierw przewody wtyczki
:arrow: temperatura-wody-t1979.html?hilit=G62#p26104
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-25, 10:04

Tak, tylko nie rozumiem skąd wzięło się po dłuższym czasie tyle błędów?? Jedyne co kodowałem to żeby zapalała się kontrolka od pasów ale nie zadziałało.
Już dużo czytałem zawsze po konkretny googlowaniu decyduje sie na zakłądanie wątku bo piszą dużo o kodowaniu... klocki sam zmieniałem bo trudne to nie jest założyłem jak nalezy podłaczyłem czujniki etc... <zalamka>
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez Piotruś » 2014-11-25, 12:50

Jedyne co można doradzić Ci "na szybko", to przejażdżkę tym samochodem na dystansie co najmniej kilkuset metrów, wjazd na parking i kilka manewrów ze do skrajnych położeń koła kierownicy (ale w trakcie ruchu auta, bo na stojąco to ... ).
Jest duża szansa, że kontrolki zgasną a czujnik na nowo się zaadoptuje.

Jeśli nie będzie efektu, to na szybko trudno mi wymyśleć coś więcej.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-25, 13:16

Czekałem Piotruś na Twojego posta z nadzieją! Ogólnie pomimo tych trzech błędów auto jeździ hamuje nie ma tylko systemu abs i esp przynajmniej hamulec nie skrobie jak hamuje ;) przejechałem się parę kilometrów do sklepu i z powrotem nic się nie zmieniło jade jeszcze raz zakresy na maxa w jedna i w druga zrobie kółkiem...
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-25, 14:52

Niestety bez zmian... jestem po prostu w szoku że nic nie zrobiłem a błędy same wyskoczyły...
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez egoonn » 2014-11-25, 16:02

a testu nie robiłes ?kalibracja czujnika skretu vagiem i po sprawie
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez Piotruś » 2014-11-26, 07:46

egoonn napisał(a):a testu nie robiłes ?kalibracja czujnika skretu vagiem i po sprawie

Szczerze mówiąc mam obawy, ze jednak nie tym razem ... .
Informacja o nieprawidłowym kodowaniu sterownika chyba (?) jednak nie wzięła się z powietrza i mam obawy czy vectorvinyl88, jednak "nieświadomie" czegoś nie namieszał :-o :?:

Procedura kalibracji Angel Sensora w modelu C5 opisana jest tutaj: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4B)_Brake_Electronics_(Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP)#Basic_Setting , jednak warto przemyśleć, czy wywalenie wcześniej wyuczonych wartości na pewno nie skomplikuje życia jeszcze bardziej ... .

ABS/ESP to jednak jeden z najważniejszych układów samochodu odpowiedzialnych wprost za bezpieczeństwo ciężarnej na dodatek ;-) kobiety, dlatego sorry ale ja powstrzymam się od dalszego doradzania w tej sprawie. W dobrze pojętym interesie Rodziny vectorvinyl88 sugerowałbym wizytę u lokalnego, ale sprawdzonego elektronika. Istnieje szansa, ze problem będzie rozwiązany w kilkadziesiąt minut bez zbędnego ryzyka :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-26, 17:46

hmmmm...masz racje bo możliwe że błąd będzie błahy ale jedyne co grzebałem to w kontrolce pasów żeby się paliła jak są nie zapięte i nic nie wyszło z tego kodowania... a może jak bym wrócił do ustawień fabrycznych kwestii pasów to by wszystko wróciło do normy? Kalibracja nie możliwe jak nic nie grzebałem przy kierownicy i reszcie spraw z tymi błędami związanych... najbradziej martwi też mnie to że aktualnie nie ma do kogo iść z tym autem bo wszyscy do okoła mnie wiedza tyle co ja majac interface a jedna osoba to jest totalnym złodziejem i z nim nie chce miec juz do czynienia.. musze szukać kogos dalej jedynie...
dzięki Piotruś, sen z powiek mi to spędza że w trasie na stacji zalogowałem się na neta żeby sprawdzić posty.. :)
pozdr <okok>
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez Andi » 2014-11-26, 19:04

vectorvinyl88 napisał(a):a może jak bym wrócił do ustawień fabrycznych kwestii pasów to by wszystko wróciło do normy?

Witam , jedyna sluszna decyzja to wrocic do starego kodowania sprzed zmian o ile masz je zapisane ??
Kalibracja czujnika skretu jest obowiazkowa , bez tych dwoch opcji jednoczesnie abs i esp nie beda dzialaly .
Kalibracje mozesz zrobic na kompie , jezeli nie masz kodowania , mozna je dopasowac na podstawie wyposazenia auta ,
gdzies na forum chyba byly kody co za co odpowiada , ale wpierw sporoboj od poczatku. Jezeli nie pomoze jakos to zwalczymy. <okok>
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-28, 19:02

Witam!
Kwestia logowania się programem jest mi zupełnie obca jak na razie się loguje i uczę dlatego tak na grzebałem najlepiej to bym pojechał do kogoś na krótkie praktyki...

z tego co wyczytałem to musze zakodować najpierw abs a potem czujnik kata skrętu więc jak zacząć kodowanie jak to zrobić??
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez Andi » 2014-11-28, 19:24

vectorvinyl88, poczytaj ,jest tam opisane co i jak robic http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6/S6/RS6/allroad_%284B%29
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-11-28, 22:23

No też już udało mi się dojść do tego :) dziękuję bardzo! Będę działał chociaż i ta nadal dziwi mnie to że wszystko samo się rozregulowało... ale jak trzeba to trzeba czegoś się nauczę :)
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez kowal51 » 2014-12-01, 02:25

vectorvinyl88 napisał(a):. ale jak trzeba to trzeba czegoś się nauczę :)

Jak na pierwsze "zabawy" z VCDS'em to odważnie :)
Może dodatkowo przyda się ta instrukcja kodowania sterownika ABS Bosch 5.3/ 5.7

Jednakże proponuję koniecznie zapisać wszystkie ori wartości jakie miałyby być ewentualnie zmieniane..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Pierwsze podłączenie pod VCDS i już problemy diagnoza

Postprzez vectorvinyl88 » 2014-12-06, 17:50

witam! Więc wg strony ross techa zrobiłem login i coding kiedy wszystko wykonałem jak trzeba to w prawym górnym rogu okna vcdsa wyskoczyło mi info: "Login Lost due to dropped session".
Logowałem sie wiele razy nie wiem skąd tak błąd kabelek HEX+CAN RossTech plus VCDS 12.12 login sprawdzałem czy poprawnie go zrobiłem wg parametrów i zgadza się nie wiem czemu mi wyrzuca...
vectorvinyl88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2014-11-02, 21:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Łukasz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość