Piszczące szyby?

Piszczące szyby?

Postprzez Joker001 » 2013-07-12, 21:38

Gdy opuszczam szyby to piszczą, problem nasila się w czasie upalnych dni.
Czy można zapobiec bądź zniwelować denerwujące piszczenie otwieranych szyb?
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez Greg » 2013-07-12, 21:50

Podejrzewam że ślizgi będziesz miał do wymiany. Koszt elementów niewielki, ale sporo roboty z rozbieraniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Piotruś » 2013-07-12, 21:57

Witaj Joker001 :) !!

Obok tego co napisał Greg proponowałbym Ci zdjać tapicerkę i własnym sprytem jak najdokładniej wymyć prowadnice szyby.
Przyda się dobra chemia i wszytsko co tylko wpadnie Ci do głowy.
Po wymyciu prowadnic i odczekaniu aż całkowicie wyschną sugerowałbym sobficie pryskać silkonem w sprayu (jakimś specjalnym, dedykowanym dla tworzyw sztucznych) świeżo wymyte elementy. Jest realna szansa, ze problem może zniknąć ale dopóki sam tego nie sprawdzisz - nie będziesz wiedział ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Mad_MAX » 2013-07-13, 10:47

Greg napisał(a):ale sporo roboty z rozbieraniem.


Gdzie tam :) Nawet przy założeniu , że wyciągamy całą ramę , nie zajmie to więcej jak 30 minut osobie nie wprawionej , a wprawionej to z 10 minut. Należy tylko pamiętać o prawidłowym ustawieniu ramy w płaszczyznach , są tam do tego specjalne kliny , najlepiej sobie zaznaczyć na nich markerem gdzie zachodzą do poszycia drzwi i można wyciągać ramę :)

Ale osobiście według mnie to właśnie prowadnice lub same linki piszczą , a nie ślizgi.
Avatar użytkownika
Mad_MAX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 391
Dołączył(a): 2013-05-30, 17:18
Lokalizacja: Kraków
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.5 V6 Duratec 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: Iwo

Postprzez malboro » 2013-07-13, 10:56

Witam!
Widzę, że mnie czeka zabawa z silikonem :)

BTW: Odkąd się ciepło zrobiło - od kierowcy na postoju już NIGDY nie otworzę (siara na całego) ;)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Postprzez Piotruś » 2013-07-13, 13:06

malboro napisał(a):Widzę, że mnie czeka zabawa z silikonem

Uprasza się nie mylić pojęć :-P . Silikon w prowadnicach bardzo się przydaje, "ten drugi" (nie sprawdzałem ale tak mi się zdaje) raczej obrzydza ;-) /niczego nie sugerując, żeby tylko temat wyczerpać/.

I jakkolwiek źle by to nie zabrzmiało - dobrze przygotowany wycior (czyścidło na odpowiednio długim i twardym drucie) umożliwia wymycie prowadnic nawet bez zdejmowania tapicerki .

Wymycie/wypłukanie prowadnic na mokro również nie powinno niczego uszkodzić/popsuć, o ile w dolnej części drzwi kanały odpływowe pozostają drożne :-D ... .

Silikon ma swobodnie spływać i nasiąkać we włochate prowadnice. Zabieg można powtórzyć ze dwa - trzy razy, dzień po dniu ..., 8-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez malboro » 2013-07-13, 14:54

Piotruś napisał(a):Wymycie/wypłukanie prowadnic na mokro również nie powinno niczego uszkodzić/popsuć, o ile w dolnej części drzwi kanały odpływowe pozostają drożne :-D ... .

Na to nie liczę - zimą drzwi przymarzały czasem (do tego stopnia, że musiałam się ładować drzwiami pasażera)... Kolejna wiocha :)

Piotruś napisał(a):Silikon ma swobodnie spływać i nasiąkać we włochate prowadnice. Zabieg można powtórzyć ze dwa - trzy razy, dzień po dniu ..., 8-) .

Thx za radę, mam teraz trochę urlopu, to może znajdzie się czas i na to :)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Postprzez Piotruś » 2013-07-13, 16:04

malboro napisał(a):Piotruś napisał/a:
Wymycie/wypłukanie prowadnic na mokro również nie powinno niczego uszkodzić/popsuć, o ile w dolnej części drzwi kanały odpływowe pozostają drożne ... .

Na to nie liczę - zimą drzwi przymarzały czasem (do tego stopnia, że musiałam się ładować drzwiami pasażera)... Kolejna wiocha


Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem ale kanały odpływowe odetka nawet dziecko (jeśli w ogóle są zapchane). To nie one były przyczyną Twoich zimowych problemów, tylko zwykłe (sorry) niedbalstwo (bez uszczypliwości).
Wszystkie uszczelki drzwi i klap powinno się oczyścić i napuścić silikonem lub gliceryną przynajmniej dwa razy w roku.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez malboro » 2013-07-13, 16:24

Piotruś napisał(a):Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem ale kanały odpływowe odetka nawet dziecko (jeśli w ogóle są zapchane). To nie one były przyczyną Twoich zimowych problemów, tylko zwykłe (sorry) niedbalstwo (bez uszczypliwości).
Wszystkie uszczelki drzwi i klap powinno się oczyścić i napuścić silikonem lub gliceryną przynajmniej dwa razy w roku.

Uszczelki ZAWSZE są oczyszczane i smarowane (nie tylko przed zimą) :)
To nie uszczelki przymarzały, tylko zamek (stąd mam podejrzenia, że wilgoć jest gościem w drzwiach całych)...
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Postprzez Piotruś » 2013-07-13, 16:26

malboro napisał(a):Uszczelki ZAWSZE są oczyszczane i smarowane (nie tylko przed zimą)

Upsss, przepraszam ;-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości