Witaj
tomektm, zasypałeś mnie masą pytań na PW
, ale pozwól jednak, że dalszą dyskusję poprowadzimy tutaj. Z kilku względów
... .
tomektm napisał(a):Przymierzam sie do kupna a6 c6 3.0 tdi kombi 232 lub 240 KM 2007-2009 (42-45tys)
(...)
1 łancuch rozrzadu przy jakich przyblizonych km odzywa sie i kiedy serwis nakazuje wymiane rozumiem ze sa 4 lancuchy?
Temat legenda ... . Nic nie jest wieczne, a już szczególnie w starszych egzemplarzach. Łańcuch nie każdemu musi przeskoczyć ale zagrożenie narasta lawiono w silnikach:
- BMK/BPP (2005-2006) po ok. 160 - 200 tyś.km.
- ASB/BPP (2007-2008) znacznie lepiej. Granicy nie podam, trzeba nasłuchiwać.
- CDYA oraz pochodne (2009-2011) teoretycznie nie powinien przeskoczyć nigdy, ale życie czasem pisze własne scenariusze.
Niestety te silniki też sporadycznie ulegają poważnym awariom. Pomimo zmienionej konstrukcji napędu lewej głowicy z czasem też daje się "wysłyszeć" rzegotanie luźnych łańcuchów zanim napinacze naciągną olej ...
2 kolektory ssace klapy jakas regula na to ?
Reguła jest jedna. Przed rocznikiem (modelowym) 2011) kolektory ZAWSZE, prędzej czy później się sypną. Od późnego roku produkcji 2010 jest szansa, że wytrzymają znacząco dłużej od poprzedników.
UWAGA: Odradzam korzystanie z usług internetowych naciągaczy proponujących regenerację za kosmiczne kwoty. Każdy szanujący się mechanik, samodzielnie lub we współpracy z "własnym" tokarzem zrobi to znacznie taniej i lepiej.
3 wtryski i pompa wysokiego cisnienia
To wiadomo.
1. Wtryski
W BMK (i pochodnych) ciężko dobić do 200 tyś.km, w młodszych (ASB) znacząąąącccooo lepiej.
Ostatnia poliftowa generacja "na dwoje babka wróżyła). Niektóre żyją razem z silnikiem, inne (sporadycznie) padają wcześniej ale zazwyczaj jako skutek innej awarii.
2. Pompa CR
Trudno uznać ją za element awaryjny "z definicji". Zdarzają się przypadki "łuszczenia", skutkujące degradacją całego układu wtryskowego, ale zazwyczaj jest jakaś przyczyna (woda, kiepskie paliwo, etc.).
4 turbina
Nie chipsuj motora, to nie zniszczysz temperaturą turbiny ani jej sterownika. Proste jak dup...ie.
Inne, nadzwyczaj sporadyczne awarie "samoistne" są trudne do przewidzenia.
5 tiptronic na co zwrocic uwage przy kupnie aby w nie wejsc w bagno i rozumiem ze odrazu po kupnie najlepiej wymienic olej ?
Przede wszystkim trzeba zobaczyć jak skrzynia pracuje na "całkiem zimno" i po mocnym orzgrzaniu. Kolejne biegi powinny wchodzić jak "w masło" już przy stosunkowo niskich obrotach silnika. "Przy butowaniu" obroty będą wyższe ale zmiana biegów powinna odbywać się również płynnie, bez szarpania ani zastanawiania.
Koniecznie należy sprawdzić jak zachowuje się tiptronik przy LEKKIM wyhamowywaniu silnikiem z wyższych przełożeń, szczególnie zanim zespół napędowy osiągnie normalną temperaturę pracy.
Co do wymiany oleju po zakupie auta, od samej wymiany ważniejsza jest fachowa ocena jego koloru, "wyglądu", a przede wszystkim zapachu.
Po tej diagnozie podejmuje się decyzje o wymianie ... lub naprawie ...
.
Naturalnie parametry skrzyni dobry fachowiec z powodzeniem oceni też korzystając z "VAG'a"/VASS'a/ODIS'a/VCDS'a .
6 co jeszcze z twojego doswiadczenia mozna by sprawdzic i na co zwrocic uwage
Wiarygodność i ogólną postawę sprzedającego. Samochód trzeba prześwietlić pod każdym względem. formalnym, technicznym, podatkowym i celnym.
Absolutnie nie kupuj gówien śmierdzących (podczas pierwszej rejestracji w PL) ciężarówkami, pomocami drogowymi czy innymi bankowozami.
Zweryfikuj, czy auto z niemieckim rodowodem ma go od urodzenia, czy nabyło go jedynie w drodze do PL przed przekroczeniem granicy u yebanych skurwysyńskich oszustów w rejonach przygranicznych.
Naturalnie pomijam tzw. krajówki z rejestracją "ciężarową". Powyższe uwagi dotyczą się jedynie do aut z importu, często obarczonych wielokrotynymi wadami prawnymi, począwszy od wysrańców posługujących się sfingowanymi umowami, na ciężkich przestępstwach celno-skarbowych i administracyjnych kończąc. Polska to taki głupi kraj, który chroni wszystkich oprócz uczciwych, prawowitych obywateli. Dlatego sam musisz się o siebie zatroszczyć, bo przy autach łatwo nasrać we własny życiorys cudzymi oszustwami ... .
7 jak wyglada sprawa zawieszenia (model ktory wybralem to tylko pneumatic?)
Pneumatyka w C6 jest znacznie lepsza i trwalsza niż w C5 ale w razie pecha potrafi kosztować autentyczny majątek, począwszy od przednich amorów za kilka tysi ... .
Jeśli nie kupujesz np. Allroada, to proponuję unikać tego zawieszenia. Oczywiście w przypadku zdrowego i zadbanego egzemplarza można się spodziewać, że
pneumatyka jest w podobnie dobrej kondycji co reszta samochodu i wcale nie od razu musi być przyczyną kłopotów.
ewentualne ceny napraw byly by mile widziane, oraz jakie sa opcje poza ASO (co mozna naprawiac po za aso a czego niebardzo)
Ciężko uznać. Wszędzie są ludzie i ludziska. Ja na przykład znam kilka ASO, które mogę polecić z czystym sumieniem, ale znam też kilka takich, że niekompetencja aż kłuje w oczy ... .
Jestem laikiem co do a6, troszke na mechanice sie znam wszczegolnosci na silnikach wysokopreznych
jestem mechanikiem na statkach okretowych wiec wiekszosc twoich wypowiedzi powinnienem zrozumiec
Heh. Moim wielkim i niespełnionym marzeniem jest poznać silnik okrętowy od środka ... . Serio ... .
Wracając do samochodów, skoro jesteś mechanikiem, to w wielu przypadkach z obsługą C6'tki raczej powinieneś sam sobie poradzić.
Wiadomo, że potrzebne są czasem jakieś schematy i wartości adaptacyjne, regulacyjne, etc., ale z Twoim fachem nie powinieneś się szpetnie wyłożyć ani na etapie zakupu, ani potem.
Z problemami na poziomie np. kolektorów i wielu innych usterek ktoś taki jak Ty poradzi sobie lepiej od fabryki. Nie wyobrażam sobie żeby mogło być inaczej u faceta, który na pełnym morzu musi utrzymać okręt w ruchu bez względu na rozmiar awarii
Bylbym bardzo wdzieczny za konwersacje, gdybym nie odpisywal tzn ze brak dostepu do internetu na dluuugi okres wiec nie pomysl sobie ze np zlalem jakas odp
aktualnie jestem na statku.
Spoko luz
.
P.s dzis na forum siedzialem 4h i ogolnie czytalem twoje odpowiedzi i powiem ci ze sa konkretne i czasem jak probujesz uswiadomic koszty oraz lekko nakierowac na inny wybor autka, to sam zaczynam zastanawiac sie nad innym wyborem
Nie ma co ukrywac a6 to pieknosc i dynamika moje male marzenie
Ja też uważam, że prawie każdy kto choć raz pokosztował A6, będzie już na zawsze pozytywnie "skrzywiony".
Jeżeli możesz sobie pozwolić - celuj w produkcję z lat 2010-2011. Dobrze kupiony egzemplarz z tego okresu powinien spowodować, że będziesz cieszył się jazdą bez uciążliwego szlifowania własnej wiedzy technicznej
.
Gdyby coś - jesteśmy do dyspozycji
.