pływa dawka paliwa .

pływa dawka paliwa .

Postprzez marek [a6] » 2013-09-18, 20:00

witam. panowie auto kolegi golf 1.9 tdi 130 km. dzisiaj podłączyłem mu kompa i moją uwagę zwróciła dziwnie zachowująca sie dawka paliwa która wahała sie od 2.7 do 5.24 czuć przy tym jak silnik chodzi nie równo po dodaniu delikatnie gazu dawka stabilizuje się i silnik chodzi równo . jakies rady na co zwrócić uwagę ?. pozdro
marek [a6]
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:39
Lokalizacja: nysa
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: marek

Re: pływa dawka paliwa .

Postprzez Piotruś » 2013-09-19, 06:26

marek [a6] napisał(a):witam. panowie auto kolegi golf 1.9 tdi 130 km. dzisiaj podłączyłem mu kompa i moją uwagę zwróciła dziwnie zachowująca sie dawka paliwa która wahała sie od 2.7 do 5.24 czuć przy tym jak silnik chodzi nie równo po dodaniu delikatnie gazu dawka stabilizuje się i silnik chodzi równo . jakies rady na co zwrócić uwagę ?. pozdro


Różnie może być ... .

Hipotetyczne podejrzenia dotyczą:
- nieszczelności gniazd PD (kompresja "ucieka" do kanałów paliwowych w głowicy)
- najczęstsza przyczyna to uszkodzenie samych pompek PD
- deficyt paliwa (lub zbyt słabe ciśnienie) na obrotach jałowych, wskazujące najczęściej na potrzebę wymiany pompy dwufunkcyjnej "z tyłu" głowicy (tej od vacuum i paliwa)
- mechaniczne uszkodzenie wałka rozrządu lub innych pobliskich/współpracujących elementów

Bez starannej diagnostyki krok po kroku raczej się nie obejdzie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez marek [a6] » 2013-09-19, 19:42

witam. dzięki Piotrek za info jeden PD wymieniany przekażę info koledze niech działa. jakie wartości dawki paliwa powinny wskazywać na konieczność bliższego przyjrzenia się PD .pozdro
marek [a6]
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:39
Lokalizacja: nysa
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: marek

Postprzez Piotruś » 2013-09-20, 06:44

marek [a6] napisał(a):dzięki Piotrek za info

Drobiazg.

marek [a6] napisał(a):jakie wartości dawki paliwa powinny wskazywać na konieczność bliższego przyjrzenia się PD

Jeśli masz na myśli dawkę biegu jałowego, to wartością "standardową" jest zakres pomiędzy 4 a 6 mg/suw - widoczny w grupie 001 (po uzyskaniu roboczej temperatury silnika).

Dawka rozbiegana pomiędzy 2,7 a 5,4 nie jest akceptowalna. Problem trzeba zlokalizować i usunąć.

[b]Marek [a6], co prawda nie jestem fanatykiem logów - ale mimo wszystko byłoby (być może) łatwiej pogadać gdybyś jednak mógł/chciał trochę się "pobawić" i wstawić kilka odczytów na forum :-D ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez marek [a6] » 2013-09-20, 16:32

marek [a6]
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:39
Lokalizacja: nysa
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: marek

Postprzez Piotruś » 2013-09-22, 05:56

Witaj marek [a6],

przepraszam Cię najmocniej ale moim skromnym zdaniem logów takich jak powyżej życzyłbym serdecznie wszystkim użytkownikom 1,9TDi 130 PS.

Uważam, że zupełnie nie ma się czego czepiać (przynajmniej na odległość) ale jeśli dla Ciebie jest coś niepokojącego oczywiście proszę "pokaż" dokładnie o co Ci chodzi.

Jeśli idzie o wibracje silnika na obrotach biegu jałowego trudno stawiać diagnozę dotyczącą samochodu, którego się w życiu na oczy nie widziało ale z tego co ja się orientuję - jesteś rozkochany bardziej w benzynie niż w dieslach, więc być może (?!) po prostu Ty nie jesteś (jeszcze :mrgreen: ) przystosowany (i gotowy) do czerpania przyjemności z charakterystycznego i subtelnie drażniącego ciało i zmysły drżenia PD 8-) :?: ... .

Szerokości, w razie czego pytaj dalej :-D ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez marek [a6] » 2013-09-22, 08:41

witam. Piotrek. sam zauważyłem że dawka na rozgrzanym silniku jest stabilna i silnik chodzi równo więc pierwszy post był wynikiem mojej nadgorliwości . ale tak jak pisałem na zimnym ta dawka paliwa tak się zachowuje . dzięki wielkie Piorek za analizę i chwilę czasu poświęconego na odpisanie <brawo> . Ja osobiście dalej jężdzę autem z profilu a ten golf to auto kolegi i tak jak napisałeś chyba nie jestem przyzwyczajony do klekota :lol: . jeszcze raz dzięki i pozdrawiam <okok>
marek [a6]
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:39
Lokalizacja: nysa
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: marek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość