po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LPG

po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LPG

Postprzez nooowy81 » 2015-08-14, 08:10

Witam,
Posiadam A6C5 2.4 z 1997 roku. W marcu br. założyłem instalację LPG Autogaz Centrum Zenit Pro. Pomimo wielu regulacji auto na gazie w trakcie przyspieszania w zakresie obrotów 1500-3000 szarpie bez względu na bieg. Na benzynie przyspiesza normalnie.
Wymieniłem:
świece
przewody
cewkę
wyczyściłem przepływomierz
brak jakichkolwiek błędów.
Sytuacja bardzo dziwna ponieważ po wypięciu pompy paliwa objawy znikneły całkowicie- auto płynnie przyspiesza, po wpięciu zczyna się szarpanie od nowa.
Serwisant LPG zasugerował mi że może któreś wtryski benzynowe leją i nakładają się paliwa w trakcie jazdy na LPG +BEN i zalewa któryś cylinder i stąd te szarpania przy przyspieszaniu.?
W ustawieniach sterownika gazu dodatkowo wyłączyem nakładanie się paliw ale to nic nie pomogło.

w ostatnich dniach pojawił się ponadto probem z odpaleniem zimnego silnika - trzeba kręcić 2-3 razy po kilka sekund
rozrząd wymieniany ok 8 tyś km temu
nooowy81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-14, 07:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Łukasz

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez Andi » 2015-08-14, 10:11

nooowy81, sproboj zrobic test typu zdjac kleme aku na jakies 5-10 min i sprawdzic czy problem nadal bedzie wystepowal .

Jezeli tak to, do sprawdzenia zmierzenia jest napiecie na pompie paliwowej - najwyrazniej sterownik gazowy nie odlacza ( mimo , ze ma zadane w parametrach) cakowicie sygnalu podania napiecia na pompe paliwa .
Komuter gazu Zenit Pro do sprawdzenia/reklamacji gwarancje daja na komuter 5 lat.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez nooowy81 » 2015-08-14, 12:13

reset z odłączeniem aku próbowałem, nie pomaga
ok sprawdzę czy jest napięcie na pompie przy wł. lpg
nooowy81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-14, 07:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Łukasz

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez RomanS » 2015-08-14, 15:45

Andi napisał(a):Jezeli tak to, do sprawdzenia zmierzenia jest napiecie na pompie paliwowej - najwyrazniej sterownik gazowy nie odlacza ( mimo , ze ma zadane w parametrach) cakowicie sygnalu podania napiecia na pompe paliwa .
Komuter gazu Zenit Pro


Słuchajcie, to ten Zenit Pro odłącza pompę paliwa przy pracy na gazie ??? Przecież to głupie, jeśli np. podczas wyprzedzania kolumny TIR-ów skończy się gaz to co ? Sterownik załączy ponownie pompę ? (czy nie ?) a jak załączy to moment potrwa zanim ona ruszy a w tym czasie co ja bym robił będąc na lewym pasie ?
Jak dobrze, że mam Staga i on załącza i wyłącza po prostu wtryski a pompa utrzymuje cały czas ciśnienie w listwie (no chyba, że się mylę ? <mysli> ), paliwo wraca powrotem do zbiornika.

Jestescie pewni, że to sterownik gazu odcina pompę benzynową ? Bo na róznych forach aż sie roi od patentów na odcinanie zasilania pompy ( od ręcznego pstryczka po przekazniki itp.) a jak byłaby to norma to o czym oni piszą :roll:

Poza tym mam ustawione że wtryski gazowe załączają się kolejno, każdy nastepny z malutką zwłoką (dla całkowitej płynności) to musiałoby byc cos madrego aby wiedziało że ma poczekać aż ostatnie się przełączy.
Dodatkowo odpadałaby mi pewna opcja do prób, tzn. gdy załączam i wyłączam poszczególne wtryski (gdy wyłączam gazowy to automatycznie na tym cylindrze pracuje benzynowy). Jak to by miało wyglądać: ciągłe starty i stopy pompy ? <mysli>
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-08-16, 06:56

Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której brak gazu powoduje jakąkolwiek przerwę (odczuwalną dla mnie) w zasilaniu silnika :| . Tymbardziej przy wyprzedzaniu.
Obecnie mam Staga, w którym jedyną wkurzającą rzeczą jest poziom lpg na centralce, który ma się nijak z poziomem faktycznym ( po 50km pokazuje mi pół baku a po 150km jadę już niby na rezerwie :| ).
3 razy mi to kalibrowano i doopa. Sugeruję się tylko km'ami.

Wcześniej, w brc tego nie było!

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez bendzji » 2015-08-16, 07:55

Może Andi źle się wyraził , chodziło mu pewno o odłączenie napięcia na wtryskiwacze przez ten sterownik , przecież pompy paliwa się nie odcina ( chyba że drut pstryczkiem ;) )

I może być tak jak mówił instalator - któryś wtrysk paliwa może lać paliwem pomimo wyłączenia go przez sterownik gazowy.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez RomanS » 2015-08-16, 14:00

bendzji napisał(a):Może Andi źle się wyraził , chodziło mu pewno o odłączenie napięcia na wtryskiwacze przez ten sterownik


Mozliwe, każdemu zdarza się gdzies kropnąc :mrgreen: (sam przed chwilą odszczekiwałem info nt czujnika ciśnienia klimy bo nie zauważyłem, ze chodzi o A6C5).
Jeżeli tak, to powinien to czym prędzej sprostować bo to co napisał wcześniej nie wygląda na pomyłkę a kol. nooowy81, szukając pomocy zacznie wyciagać nieprawidłowe wnioski :-)
Obecny tekst brzmi dosyć jednoznacznie, nie ma tu czegoś co moznaby interpretować inaczej niż napisano <mysli>

Andi napisał(a):Jezeli tak to, do sprawdzenia zmierzenia jest napiecie na pompie paliwowej - najwyrazniej sterownik gazowy nie odlacza ( mimo , ze ma zadane w parametrach) cakowicie sygnalu podania napiecia na pompe paliwa .
Komuter gazu Zenit Pro do sprawdzenia/reklamacji gwarancje daja na komuter 5 lat.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez Andi » 2015-08-17, 17:37

Witam ,ale gafa, dziekuje i przepraszam -- tak zgadza sie na mysli mialem wtryskiwacze i komputer , ktory nimi zarzadaza <milczek>,
niedopuszczalnym jest dawkowanie paliwa przez wtryskiwacze benzynowe po przelaczeniu na gaz ,przy lekkim obciazeniu silnika .
Taka opcja przy sterowniku Zenit Pro jest dopuszczalna w gornej parti obrotow , po ustawieniu takiej opcji w programie sterownika do gazu.
W innym wypadku albo sterownik gazu i benzyny sie nie komunikuja, lub sterownik gazowy szwankuje wlasnie z ta komunikacja , no chyba ze ktos cos niezle namieszal w ustawieniach !!
Pdf'a cos nie moge wstawic ,ponizej jest link do opisu jak to dziala.
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAAahUKEwiS7Y24xrDHAhViLHIKHbXyAko&url=http%3A%2F%2Fwww.agcentrum.pl%2Fimg%2F_093240_zenit_pro_1.32_instrukcja_obslugi_programu_pl.pdf&ei=iA3SVZKJLOLYyAO15YvQBA&usg=AFQjCNFnnDsfk0l87fVOdmtYIaF2IEyE0w&bvm=bv.99804247,d.bGQ&cad=rja
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez nooowy81 » 2015-08-17, 18:22

potwierdzam że Zenit Pro nie wyłącza pompy a razie dużego obciążenia poszczególne cylindry przechodzą na zasilanie benzynowe.
wracając do tematu to znalazłem przyczynę niestety mało pocieszającą bo nałożyło się ich w zasadzie kilka...
- za szarpanie na gazie odpowiedzialne były dwa wtryskiwacze benzynowe które "lały"
- utrudnione odpalanie było spowodowane wydmuchaną uszczelką pod głowicą i ciśnieniem na jednym cylindrze mam 5 atm.
całe szczęście że tylko pod jedną głowicą
nooowy81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-14, 07:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Łukasz

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez bendzji » 2015-08-17, 20:23

Wtryskiwacze jak sprawdzałeś? Demontaż listwy i pojemniczki?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez MATEOA6 » 2015-08-17, 20:31

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z faktu iż filtry w instalacji gazowej wymienia się średnio co 40 tys. km. Ja jestem użytkownikiem Zenit Pro jestem mega zadowolony. Dodatkowo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z faktu iż instalacja Zenit Pro ma gwarancje 5 letnią. Najlepiej jak podjedziesz do autoryzowanego serwisu i podłączą Ci komputer do instalacji. Ja miałem w swoim aucie podobną sytuację tak jak napisałem zużyłem filtr, niestety ale wszystko się zużywa.

Pozdro! :)
MATEOA6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-08-17, 20:13
Lokalizacja: WARSZAWA
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Mateusz

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez nooowy81 » 2015-08-17, 20:40

Instalacja ma pół roku ,przejechałem nią 4 tyś km i byłem trzykrotnie na regulacji wraz ze zmianą map statycznie i podczas jazdy.
nooowy81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-14, 07:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Łukasz

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez nooowy81 » 2015-08-17, 20:42

Co do wtryskiwaczy i Metody sprawdzenia to muszę zapytać kolegę który je gdzieś zawiózł do sprawdzenia
nooowy81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-14, 07:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Łukasz

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez kasi » 2015-08-18, 15:18

Filtry w instalacjach LPG wymienia się co 10-15 tys. km. Wszystkie instalacje sekwencyjne działają z włączoną pompą Pb a więc i w Stagu i w Zenicie. Paliwo powraca z powrotem do baku.
kasi
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-08-18, 15:08
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997

Re: po odłączeniu pompy paliwa przestaje szarpać na LP

Postprzez gumps01 » 2015-08-18, 18:18

Witam czy po wymianie uszczelki i wtryskiwaczy jest już wszystko ok
gumps01
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-10-17, 17:11
Lokalizacja: Bogatynia
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Sebastian

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość