Podwyższenie auta 1.9tdi manual kombi

Podwyższenie auta 1.9tdi manual kombi

Postprzez samuray » 2016-08-16, 20:11

Witam,
mam zawias sportowy 1BE i zawadzam podłogą o naprawdę niskich policjantów. Ostatnio o mało nie urwałem zderzaka przy normalnym krawężniku.

Pomyślałem, żeby kupić sprężyny od wersji BA, ale tutaj są pułapki, bo sprężyny sprężynom nie równe.
Na allegro mam do kupienia zestaw na przód sprężyny z amortyzatorami od 2.5tdi. Sprawdziłem kropki sprężyny i twardość jest tylko o jedną klasę wyższa niż obecnych moich. Myślę, że to byłoby jeszcze do przełknięcia.

Ten sam sprzedający ma też sprężyny na tył też od 2.5tdi i z tego co sprawdziłem w ETKA to od quattro. W każdym razie moje sprężyny są
0YE GKH Weight range 5 installation control only, no requirement forecast
a te od 2.5tdi
0YT GKH Weight range 18 installation control only, no requirement forecast
co oznacza aż 13-krotnie wyższą klasę.

Zmierzam do tego, że tył będzie dużo twardszy od przodu. Co myślicie i co proponujecie ?
samuray
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 2015-08-11, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Bartek

Re: Podwyższenie auta 1.9tdi manual kombi

Postprzez samuray » 2016-08-23, 15:12

A moze znajdzie sie ktos z autem jak moje, tj. 1.9tdi manual kombi i podesle swoje kody wagowe dla obu osi ?
samuray
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 2015-08-11, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Bartek

Re: Podwyższenie auta 1.9tdi manual kombi

Postprzez Witia » 2016-08-23, 21:01

samuray masz tu wlepkę z avanta c5 z silnikiem 1.9 tdi 110 KM manual z zawiasem 1BA. Jeżeli chcesz porównać to jutro mogę strzelić fotkę mojej wlepki też 1.9 manual z zawiasem 1 BA.
Obrazek

Fotka pochodzi z audi rozebranej i rozsprzedawanej przeze mnie. Uprzedzam pytanie : zawiasu nie mam. ;(

EDIT:

Tu wlepka z mojego bolidu. 1.9 tdi 110 KM manual avant.
Obrazek

Obie z przedliftów 1999r.
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Podwyższenie auta 1.9tdi manual kombi

Postprzez samuray » 2016-08-25, 22:27

Dzięki za konkrety ;-)

Wychodzi, że 1.9tdi 110KM Avant manual z zawieszeniem komfortowym 1BA ma następujące kategorie wagowe:
przód jednakowy:
0JH GKV Weight category front axle weight range 8
tył:
przy wadze auta 1528kg
0YF GKH Weight range 6 installation control only, no requirement forecast
lub
przy wadze auta 1526kg
0YG GKH Weight range 7 installation control only, no requirement forecast

Moje auto 1.9tdi 131KM Avant multitronic z zawieszeniem sportowym 1BE jak niżej:
przód:
0JH GKV Weight category front axle weight range 8
przy wadze 1652kg
tył
0YE do 0YH od klasy 5 do 8 są te same sprężyny dla 1BE.

Niestety są podwójne oznaczenia tymi samymi kolorami różnych tylnych sprężyn i ja zamówiłem:
0YQ GKH Weight range 15 installation control only, no requirement forecast

Czyli przód ma klasę 8 w trzech wariantach, natomiast tył raczej 6 i 7.
No nic, kupiłem na przód sprężyny 10, a na tył 15 od 2.5tdi.
Przód może być lekko za twardy, nie mówiąc o tyle. Generalnie nie widzę jakiejś prostej zasady jeśli chodzi o przypisanie tych oznaczeń wagowych to modelu/silnika/etc...

Jak założę, to zdam relację.

PS. Kolego Witia, czy mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie masz kolorki sprężyn w swoim tdi ? Bo nie mogę ustalić ich jednoznacznie.
samuray
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 2015-08-11, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Bartek

Re: Podwyższenie auta 1.9tdi manual kombi

Postprzez samuray » 2016-08-30, 16:27

Zmieniłem tył z klasy wagowej 0YE na 0YQ, czyli z 5 na 15, do tego również amortyzatory normalne, tj. niesportowe.
Tył auta podniósł się tyle ile powinien, to jest o 2-3 cm i wcale źle to nie wygląda.
Niestety twardość jest jednak za duża, bo jadąc po dziurach, słyszałem brzdękające klucze w skrzynce w bagażniku, czego wcześniej nie doświadczyłem.

To tak jakby ktoś kiedyś miał taki dylemat jak ja.
samuray
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 2015-08-11, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Bartek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości