Pół bańki w Audi, czyli jak nie należy budować samochodów.

Czyli wszystko to co nie powinno się znaleźć w Dziale Technicznym.

Pół bańki w Audi, czyli jak nie należy budować samochodów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-21, 09:09

<stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres>

Strach pomyśleć, ze za jakiś czas roczniki 2012, 2013 trafią i w nasze ręce.

<stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres> <stres>

Zapraszam do krótkiej lektury na temat Audi - marki premium.

"Szanowni prelegenci,
witam was w imieniu koncernu Volkswagena i marki Audi. Nazywam się Horst-Dieter Nutzlos i jestem zastępcą dyrektora działu generowania przychodów serwisowych w ramach Audi. Podczas dzisiejszej prelekcji chciałbym przedstawić wam, jak nie należy budować samochodów. Posłuży nam w tym celu Grzegorz z Polski, który swoim Audi A4 1.9 TDI przejechał 500 tys. km bez awarii. Dowiemy się, dlaczego i jak należy z tej lekcji wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Obrazek

Grzegorz kupił swoje Audi w Niemczech w 2000 r. Auto miało wtedy 4 lata i przebieg 130 tys. km, a zatem według naszej aktualnej polityki korporacyjnej, powinny się w nim zacząć pojawiać pierwsze usterki, mające skłonić właściciela do zakupu nowego egzemplarza. Tymczasem jedynym powodem pozbycia się Audi było zakończenie leasingu we flocie.

Obrazek

Co do jednego punktu nasz dział planowania usterek wykazał się bardzo dobrym wynikiem. Mianowicie w opisywanym egzemplarzu trzykrotnie rozpadła się skrzynia biegów, za każdym razem winny był synchronizator (pierścień synchronizujący) 3. biegu. Jednak aby zwiększyć przychody serwisowe, w nowych modelach będziemy forsować stosowanie nienaprawialnych skrzyń automatycznych z modułem sterującym zalanym plastikiem, zaprogramowanym na konkretną liczbę przełączeń biegu. A to dlatego, że ze względu na możliwość zakupu części używanej, Audi Grzegorza, mimo trzykrotnej wymiany skrzyni, nie wygenerowało dla nas żadnego przychodu. Kodowanie części do konkretnego egzemplarza rozwiąże ten problem w przyszłości – żadna część używana od auta A nie będzie odczytywać się w systemie auta B.

Obrazek

Obrazek

W Audi przy 180 tys. km wystąpiła awaria popychacza zaworu. To dobry wynik, ale dzięki stosowaniu silników 16-zaworowych zwiększyliśmy prawdopodobieństwo wystąpienia tej usterki aż o 100%. Ponadto nowe popychacze są mniejsze, lżejsze i słabsze, tak aby wytrzymały tylko okres gwarancyjny.

Obrazek

Wnętrze Audi, tj. plastiki, prezentują wprawdzie objawy silnego zużycia, ale właścicielowi to zupełnie nie przeszkadza, a zatem i dla nas nie generuje to przychodu. Nasz dział planowania usterek jest w trakcie zaawansowanych prac nad plastikami z zatopionym elementem przewodzącym. W przypadku pęknięcia plastiku samochód będzie unieruchomiony do czasu jego wymiany na nowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wymontowaniu np. silnika tylnej wycieraczki, nowe auto nie będzie działać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



W samochodzie zdarzają się usterki immobilisera, ponadto czasem migają kontrolki ABS i poduszek powietrznych, ale jak się okazuje, można to po prostu zignorować i jeździć dalej. Ten błąd zostanie wyeliminowany we wszystkich modelach poczynając od jesieni 2013 r. W przypadku zapalenia się kontrolki ABS lub poduszki powietrznej, moduł samoczynnie unieruchomi samochód, prześle informację do centrali, a w przypadku wykrycia nieuprawnionej próby naprawy, wyśle kod autodestrukcji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na poniższej naklejce dokładnie widać, że czas ważności obu poduszek powietrznych upłynął. W takiej sytuacji dalsze użytkowanie samochodu jest niedopuszczalne. Nowe modele będą samodzielnie informować użytkownika o konieczności wymiany poduszek, w razie niedopełnienia tego obowiązku samochód będzie dezaktywowany. Zmiana ustawień modułu będzie natomiast wykrywana i traktowana jako samowolna ingerencja we własność intelektualną marki Audi. Nasi prawnicy są już wielce zaawansowani w pracach nad tym systemem.

Obrazek

Obrazek

Na poniższym zdjęciu widać, że Grzegorz samodzielnie naprawił lampę – miało to miejsce po zderzeniu z sarną. W przyszłości samodzielna wymiana lamp będzie surowo zakazana. Przede wszystkim wyłącznie oryginalne produkty Audi będą komunikować się z instalacją multipleksową każdego pojazdu tej marki, po drugie zaś w przypadku zderzenia z sarną, samochód będzie tracił integralność strukturalną, pochłaniając energię uderzenia, aby ratować sarnę. Naprawa takiego auta nie będzie możliwa – zostaną zastosowane specjalne elementy ramy pomocniczej, łamiące się przy wypadku przy prędkości wyższej niż 25 km/h. Ich zespawanie będzie niewykonalne, a wymiana całej ramy pomocniczej – nieopłacalna.

Obrazek

Grzegorz poinformował nas, że „Zawieszenia są znacznie lepsze niż opinia o nich, ale też do ich naprawy używano wyłącznie części oryginalnych lub najlepszych zamienników. Pierwsze amortyzatory wytrzymały 300 000 km, łożyska i sprzęgło 250 000 km”. Ten błąd zostanie naprawiony. Żywotność amortyzatorów określono na 40 tys. km i wyjęto spod obowiązywania gwarancji, natomiast sprzęgło nie ma prawa wytrzymać dłużej niż 80 tys. km, i będzie można je wymienić wyłącznie w komplecie z dwumasowym kołem zamachowym z wahadłem.

Obrazek

Obrazek

Doszła do nas także informacja, że w przedmiotowym egzemplarzu zepsuła się pompa wspomagania. To wynik tego, że układ kierowniczy jako pierwszy trafił do działu planowania usterek. Z dumą mogę przyznać, że powszechne awarie pomp wspomagania miały już miejsce w Passatach B3, a jest to model roku 1987!

Na temat silnika Grzegorz powiedział: „od nowości Mobil pełny syntetyk. Silnik nie był remontowany (oryginalne pierścienie), turbo oryginalne nieruszane, układ wtryskowy bez napraw. Paliwo w 80% z najtańszych hipermarketów. Czy albańska ropa z beczki, czy V-Power, auto jeździ identycznie. Silnik odpala na mrozie (choć nie „na rys”), zużywa 1,5 l oleju na 1000 km, ma liczne wycieki oleju. Wymiana oleju ściśle co 15 000 km”. Szanowni prelegenci, jest to sytuacja niedopuszczalna. W tej materii podjęliśmy wyjątkowo daleko idące środki zaradcze i to idące trzytorowo. Po pierwsze, silniki mają coraz mniejszą pojemność, co coraz bardziej je obciąża. Po drugie – osiągają coraz wyższą moc jednostkową, co również skutecznie obniża trwałość układu tłoków i korbowodów, a także sprzęgła. Po trzecie – wydłużyliśmy okresy między wymianami oleju do 30 tys. km, aby pogorszyć smarowanie. Można dodać również to, że nowoczesne silniki mają wielką liczbę skomplikowanych urządzeń peryferyjnych, jak filtr DPF, wariator faz zaworowych itp. A jako musztardę na torcie dodam, że udało się skutecznie omamić klientów wizją bezobsługowego łańcucha rozrządu, który już przy 60 tys. km nadaje się do wymiany, bo jest tak rozciągnięty. W dodatku zamontowaliśmy go między silnikiem a skrzynią biegów i do jego wymiany trzeba wyjąć cały silnik oraz przedni pas. Jesteśmy dumni z tego rozwiązania.

Obrazek

Auto nie koroduje. Zlikwidowaliśmy obustronny ocynk.

Obrazek

Obrazek

Na koniec Grzegorz podsumowuje: „Plany na przyszłość: Jeśli auto przejechało 500 000 km i jeździ, to znaczy, że jest dobre i trzeba nim jeździć dalej, zwłaszcza, że nie koroduje. W planie jazda przynajmniej do 1 mln km”. I tu, panowie, leży nasz główny błąd. Żaden samochód nie może wytrzymać 500 tys. km, ponieważ wówczas nie będziemy zarabiać tak horrendalnie gigantycznie potwornie absurdalnie wielkich pieniędzy. Jeśli popełnimy ten błąd w przyszłości, będę musiał zrezygnować z kupna kolejnej wyspy u wybrzeży Korfu, robionego na zamówienie R8 GT i rezydencji w północnej Szkocji, a przecież człowiekowi na moim stanowisku należy się chyba jakieś minimum egzystencji. Dlatego proszę nie zdziwić się, jeśli po gwarancji samochód rozsypie się na kawałki: już my poradzimy sobie z przekonaniem użytkownika, że to dla jego dobra, używając co dwie sekundy słowa „bezpieczeństwo”. W nowych modelach Audi nie będzie już miejsca dla Grzegorzów, przejeżdżających 370 tys. km autem używanym. To godzi w status Audi jako marki premium i zostanie bezpowrotnie ukrócone, a nasze dochody będą wciąż rosły. A teraz ze szczegółami technicznymi zapozna państwa dyrektor działu planowania usterek…

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez Koenig » 2014-01-21, 09:15

Tekst ze złomnika :)
Jest tam też tekst o BMW serii 5 z przebiegiem okolo 1,8 mln km! Auto pewnie jeździłoby dalej tylko zakończyło życie w wypadku.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-21, 09:28

Koenig napisał(a):Tekst ze złomnika :)
Jest tam też tekst o BMW serii 5 z przebiegiem okolo 1,8 mln km! Auto pewnie jeździłoby dalej tylko zakończyło życie w wypadku.


Czytałem, aż trudno uwierzyć, ze takie przebiegi są osiągalne w osobówkach.

ps. dla ciekawych tematu:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/05 ... zydatnosc/
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez Koenig » 2014-01-21, 09:44

No trochę źle zapamiętałem, 1,8mln to trochę przesadziłem :)
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-21, 10:15

Koenig napisał(a):1,8mln to trochę przesadziłem :)


620.000 to przeciez drobiazg dla aut z DE z tamtych lat <pocieszacz>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Pół bańki w Audi, czyli jak nie należy budować samochodó

Postprzez ataman70 » 2015-01-01, 12:58

Posiadając samochód nieco młodszej generacji - wyraźnie widać, że Horst-Dieter Nutzlos zrobił swoją robotę bardzo dobrze! Ciekawe jak to będzie wyglądało w czasie...
Podpis w trakcie budowy
Avatar użytkownika
ataman70
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-12-31, 15:39
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007

Re: Pół bańki w Audi, czyli jak nie należy budować samochodó

Postprzez Don_Masters » 2017-05-31, 08:12

i tak całkiem mocno styrana jak na 500 tyś.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Pół bańki w Audi, czyli jak nie należy budować samochodó

Postprzez pastaldo » 2017-06-02, 11:27

Hmm ciekawie i ironicznie przedstawiona opinia jakiegoś użytkownika :D Zbyt absurdalny tekst by mógł się nawet otrzeć o kogokolwiek związanego z powazna firmą.
Widziałem to juz kiedyś ale za kazdym razem jak czytam to czyta się fajnie.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Pół bańki w Audi, czyli jak nie należy budować samochodó

Postprzez tiesto851 » 2017-06-19, 11:56

Niezłe, ale 500 to i tak mało jeszcze :P
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam


Powrót do Na luzie - "Motoryzacyjnie"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości