Polerowanie mechaniczne. Zestaw dla amatora

Kosmetyka samochodowa, chemia, woski, pasty polerskie, odświeżacze i zapachy inne specyfiki.

Polerowanie mechaniczne. Zestaw dla amatora

Postprzez zibi06 » 2013-06-15, 12:34

Witam. Nadszedł czas pójścia krok dalej ponieważ męczy mnie już stosowanie "półśrodków".
Stan lakieru:
-Swirle po myjni mechanicznej, lekkie zarysowania klaru (chociaż są i głębsze ale zdaję sobie sprawę że "wszystkiego się nie da" wiec nic na siłę)
Inne
- Grubość lakieru 100% fabryczna (pomierzona przed zakupem)
- Lakier 9910/ 1Z1Z (czarny metalic). Skoda, rocznik jak w opisie (3U0..ale polift)

Po jakiejś tam lekturze i poświęconym czasie wybrałem takie opcje:
1. Maszyna polerska (oczywiście w rozumieniu amatorskim)
- Graphite 59G242
Zdaję sobie sprawę że jest to półka budżetowa, nie do końca stricte polerska ze względu na start od 900 obr/min, elektroniczną stabilizację obrotów , krótki kabel, etc.. ale dla hobbysty..
Inną opcją była Lare EPL 51 ale mam mieszane uczucia ze względu na małą ilość opinii i trochę zawiły opis..
Jakieś sugestie ?
2. Talerze polerskie
- Flexipads 125 mm i 75 mm po 1 szt
Problem w doborze soft/ultra soft/ max soft
W zestawie 59G242 jest 150 mm ale o ile dobrze pamiętam są jakieś małe problemy ze stabilizacją obrotów ( pomijam ilość użytej pasty, czy zatkany pad)
Jakieś dodatkowe sugestie ?

3. Pady
- Flexi 135/80 mm białe 2/1 szt
- Flexi 135/80 mm żółte 2/1 szt
- Flexi futro 135/80 mm po 1 szt
Czy będę używał.. trudno mi określić. Na początku wydaje mi się że nie ze względu na prawdopodobieństwo możliwości zbyt dużej ilości hologramów
Jakieś sugestie ?
4. Pasty
-Menzerna FG500 250 ml 1 szt
-Menzerna SF4000 250 ml 1 szt
-Menzerna ??
Jest opcja zakupu zestawu 3 szt w dowolnej konfiguracji ilościowej http://showcarshine.pl/1279-menzerna-se ... erasz.html. Link do showcarshine ponieważ u Mariusza kupuję od samego początku "zabawy" z "AD"
Dodatkowo
- Menzerna Top Inspection 500 ml 1 szt
Chociaż mam jeszcze nie mniej niż 0,5 ltr IPA a i butelek z atomizerami też jakoś nie brakuje
Jakieś sugestie co do ilości, rodzaju, etc.. ?

5. Inne
- Szczotki do czyszczenia padów Showcar.. 2 szt
- Taśmy 3M 25 mm, 3 M 19 mm 2/1 szt

Jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Mad_MAX » 2013-06-15, 14:17

I to wszystko do jednego auta ?? :shock: :shock:

A ten zestaw dla amatora to ile wychodzi ? Bo może to amator zarobiony hehehe ;-)
Avatar użytkownika
Mad_MAX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 391
Dołączył(a): 2013-05-30, 17:18
Lokalizacja: Kraków
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.5 V6 Duratec 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: Iwo

Postprzez krzysztofput » 2013-06-15, 16:43

Mad_MAX napisał(a):I to wszystko do jednego auta ?? :shock: :shock:

A ten zestaw dla amatora to ile wychodzi ? Bo może to amator zarobiony hehehe ;-)
Iwo masz chyba takie samo przeczucie co ja Bo może to amator zarobiony


“ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność u kierowcy ”
krzysztofput
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:27
Lokalizacja: Southend-on-Sea. UK
Model: VW Golf
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.6 FSI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Bogus³aw

Postprzez zibi06 » 2013-06-15, 17:02

I to wszystko do jednego auta ?? :shock: :shock:

Zapewne tak
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Rubio » 2013-06-16, 12:56

No i właśnie bardzo dobry temat dla tych którzy myślą że za 300zł sami ogarną korektę 8)
Jeśli chodzi o maszynę to LARE będzie dobrym wyborem tylko że model EPL-11 ponieważ jest to maszyna rotacyjna. O różnicach maszyn możesz poczytać w moim wątku:
polerowanie-mechaniczne-t226.html
Talerze dobre 125 mm i 75 mm co do tego jakie to już indywidualna sprawa.
Pady mogą być Flexi chociaż ja wolę 3M
Futra się nie bój ale stosuj go w ostateczności ponieważ sporo zdziera klaru.
Pasty Menzerny dobre, ale proponował bym Ci nowszą pastę zamiast FG 500 to FG 400
Do tego sporo dobrych mikrofibr i ogień :mrgreen:
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Postprzez Mad_MAX » 2013-06-16, 13:25

Rubio napisał(a):No i właśnie bardzo dobry temat dla tych którzy myślą że za 300zł sami ogarną korektę 8)


No to co wobec tego mogą zrobić osoby bez budżetu ?? Oczywiście poza myciem auta. Na pewno możesz coś zaproponować bez wydawania nie wiadomo ile pieniędzy , wiadomo , że różnica w osiągniętym celu będzie ogromna ale jednak może coś warto zrobić ??
Avatar użytkownika
Mad_MAX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 391
Dołączył(a): 2013-05-30, 17:18
Lokalizacja: Kraków
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.5 V6 Duratec 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: Iwo

Postprzez Piotruś » 2013-06-16, 15:59

Mad_MAX, rozłożyć koszty i skorygować lakier kilku sąsiadom (dobra praktyka), a potem poszerzyć zakres działalności. Nie trzeba angażować się osobiście - wystarczy oddelegować pracownika.

PS:
Naturalnie polerka to ostateczność, bo już samo zmycie drogowego syfu odpowiednim zmywaczem, naftą lub benzyną lakową, porządne mycie i dobry wosk oczywiście nie skorygują zadrapań ale nadadzą blask lakieru i tak mocno wyróżniający się całej dzielnicy ;-) .

Korekta, czyli mówiąc wprost, delikatna polerka ZAWSZE zbiera jakąś warstwę lakieru, czego ja akurat wolę unikać.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Rubio » 2013-06-16, 20:56

Piotruś, do odświeżenia się zgadza :-)
Mycie, usuwanie smoły,glinkowanie, cleaner, wosk.
To jest totalna podstawa.
Korekta tym się różni od polerki u lakiernika, że zbiera dużo mniej klaru i likwiduje większość rys a lakiernik usuwa głębsze i robi mnóstwo nowych mniejszych :-P
Poniżej podam linki do produktów o których napisałem.
http://www.shiningcar.pl/pl/p/DURAGLOSS ... te-901/157
http://www.shiningcar.pl/pl/p/PrickBort-MAC-124-2L/778
http://www.shiningcar.pl/pl/p/BILT-Hamb ... edium-/536
http://www.shiningcar.pl/pl/p/Lusso-Rev ... -Creme-/61
Co do wosku to wybór jest spory :) http://www.shiningcar.pl/pl/c/Woskowanie-lakieru/6
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Postprzez zibi06 » 2013-06-17, 16:24

Rubio napisał(a):Jeśli chodzi o maszynę to LARE będzie dobrym wyborem tylko że model EPL-11 ponieważ jest to maszyna rotacyjna. O różnicach maszyn możesz poczytać w moim wątku: polerowanie-mechaniczne-t226.html

Rubio, mój wybór dotyczący Graphite 59G242 jest świadomy. Zapytałem o Lare EPL 51 ze względu na podobieństwo cenowe. EPL 11 ok ale... czy wolny start, obroty od 700 min (nie wiem czy to nie to samo), wbudowany wentylator, nieznacznie lżejsza, podwójne przełożenie, pewnie dłużysz kabel warte jest prawie 100% różnicy cenowej. Oczywiście rozpatruję to tylko i wyłącznie w kwestii naprawdę amatorskiego używania.
Za linki dziękuję, są bardzo przydatne ale nie jestem taki "świeżak" więc temat jest mi już znany.
Odnośnie mechanicznej polerki decyzja/ zastanowienie jest jakąś tam potrzebą chwili.
Doskonale pamiętam mariaż UC megsa z Tri Colore i ok 30 paru godzin machania po lakierze (poprzednie auto). Nie powiem dla mnie efekt był zadowalający ( w połączeniu Chemical Guys Wet Mirror Finish z PB Natty's Red (oczywiście zdaje sobie sprawę że to dolna półka cenowa ale dla mnie wystarczająca, poza tym używanie lepszych wosków na lakierze bez korekty uważam za zbędne wydawanie kasy). Wosk na lato. Na zimę Duragloss #105 w połączeniu z Duragloss #601. "Pod" również był Wet Mirror.. (chociaż wydaje mi się że połączenie zbytnio nie trafione - co prawda był problem z temperaturą zewnętrzną). Mam PB Black Hole i DJ Lime Prime ale nie próbowałem połączenia z DG.
Rubio napisał(a):Talerze dobre 125 mm i 75 mm co do tego jakie to już indywidualna sprawa.

Dlatego pytam.. czy może wystarczy jedna średnica ? Jakby nie było to kasa..
Futra się nie bój ale stosuj go w ostateczności ponieważ sporo zdziera klaru.

Dlatego chciałbym tego uniknąć. Chociaż gdyby.. rozumiem że średnica zależy od średnicy talerza ..
Rubio napisał(a):Pasty Menzerny dobre, ale proponował bym Ci nowszą pastę zamiast FG 500 to FG 400

Korzystałem z tych informacji http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/
Po napisaniu tematu trochę pogrzebałem i znalazłem info odnośnie FG4000 (mniej pyli, jest "tłuściejsza") ale dzięki bo i tak chciałem zapytać.
Do tego sporo dobrych mikrofibr i ogień :mrgreen:

Mam ok 8 Eurow ES (może żaden szał ale...) i ileś tam "gratisów od showshine.. Czy wystarczy nie wiem ? I tak będę zamawiał jakieś pierdoły które mi się pokończyły.
Mad_MAX napisał(a):, wiadomo , że różnica w osiągniętym celu będzie ogromna ale jednak może coś warto zrobić ??

Mad_MAX, uważam że warto. Kwestia efektu to sprawa bardzo indywidualna.
Wierz mi że różnica i tak będzie znaczna, ale sam po sobie wiem że usuniecie smoły, użycie glinki jest konieczne. Kupisz środki (oczywiście do tego dodatki do nakładania, czyszczenia/polerowania) i po użyciu możesz być niezadowolony. Ceny (w zależności od pojemności) mogą wydawać się nieprzyjazne ale środki wystarczają naprawdę na dłuuugo (warto zastanowić się nad kupnem "na spółę")
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez roberto » 2013-06-17, 20:45

Rubio, jest jakaś różnica w kosmetykach do aut jasnych i ciemnych?
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Rubio » 2013-06-17, 21:06

robert229, niektórzy producenci robią produkty do lakierów jasnych i ciemnach, ale jak dla mnie to czysty marketing :-D
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid


Powrót do Car detailing.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości