Pomoc w zakupie auta

Pomoc w zakupie auta

Postprzez siwers » 2016-08-07, 16:58

Witam wszystkich zainteresowanych i proszę o ewentualne opinie, uwagi... Tematem głównym jest Audi a6 c6 2005rok 3.0tdi 233km Auto to nie jest wystawione na żadnym portalu ogłoszeniowym. Audi jest po wymianie napinaczy rozrządu ma usunięty dpf i zrobiony porządek z klapami w kolektorach ssacych. Na wszystkie czynności które były wykonane są faktury do wglądu jak i stare części. Cena to 45 tys na dwóch kompletach felg aluminiowych 19i 18.bez tych kół cena 40tys. Jechałem, oglądałem bardzo mi się podoba ale nie chce się napalac. Na co warto zwrócić uwagę przy ogledzinach. No i cena trochę wysoka? Pełny s-line zewnątrz i wewnątrz. Dodatkowo jeszcze został dodany sprzęt grający i parę modyfikacji na zewnatrz auta które dodają smaczku :] przebieg wynosi 304 tys. Delikatnie zauważyłem że wychodzą bąbelki rdzy na tylnich nadkolach, czy to normalne? Nigdzie więcej rdzy nie zauważyłem. Ogólnie auto wydaje się być uszanowane .Właściciel tego auta jeździ tylko i wyłącznie samochodami marki AUDI od kilkunastu lat a tą szustkę posiada od czterech lat.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez Piotruś » 2016-08-08, 07:07

W życiu nie kupił bym druta z wyrżniętym DPF'em. Robią tak wyłącznie impotenci techniczni nie dający rady z techniką, którą próbują obsłużyć.
Bardzo też ciekawe co znaczy, że zrobiono prządek z kolektorami. Jeśli ten sam lub podobny idiota wyrżnął klapy w pizdu, to napełnianie cylindrów mieszanką paliwa i powietrza jest ułomne w zakresie od obrotów biegu jałowego do ok. 2000 obr/min., a skutki są żałosne (więcej nagarów, może nieodczuwalny ale jednak upadek dynamiki, etc.).

Do tego auto z aż tak szeroką felgą i położone na glebie nie dosyć, że nie nadaje się do bezstresowej codziennej eksploatacji, to STATYSTYCZNIE często cechuje się powyrywanymi tulejami gumowo-metalowymi wahaczy (wszystkich), a przekładnia kierownicza często ma luzy na listwie (słychać wtedy lekkie postukiwanie na niewielkich nierównościach, np. na brukowanej nawierzchni).

Napinacze, fajnie, że wymienione, ale ciekawe czy wszystkie, a szczególnie ten najbardziej jadowity - "na dole" też ... ?

Co do ceny się nie wypowiadam.
To tylko w PL auta warte ok. 100 tyś. zł.- jakimś niesłychanym "cudem" kosztują 65 tyś.- , a tańsze proporcjonalnie mniej.
Za porządne A6 trzeba wybulić zawsze (relatywnie do rocznika) dużą kasę, chociaż w PL samochodów wartych takiej inwestycji po prostu nie ma, a nieliczna garstka prawdziwych okazji swoją wyjątkowością potwierdza regułę.

Reasumując, moim prywatnym zdaniem, 40 tysi. za porządną A6 na pewno warto zapłacić ale za kupę zdrutowanego złomu, którą pokazałeś powyżej, ja akurat nie zapłaciłbym nic.
Już nie będę tutaj wspominał o ograniczeniach administracyjnych i coraz bardziej powszechnych wyrywkowych badaniach spalin na drodze (taki nowy, nasilający się trend w PL, o którym naprawdę dużo można już poczytać w necie). Pamiętaj, ze wyrżnięty DPF to automatycznie brak katalizatora, co w dzisiejszych czasach już każda "mobilna ekologia" potrafi wyłapać bez głębszego wnikania.

Za 40 tysi. kupisz fajne auto, nieporównywalnie fajniejsze od tego powyżej. Przy takiej kasie warto przemyśleć zakup w DE, bo w PL ....... mina goni minę, jak na powyższym obrazku.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez siwers » 2016-08-09, 05:35

Wow... Powiem tak...

Bardzo liczyłem na podpowiedzi i opinie właśnie od Ciebie Piotrze ;)
Lecz nie spodziewałem się że będzie aż tak ostro, zatkało mnie :-o

Klapy w kolektorach ssacych prawdopodobnie są usunięte i było to robione w tej samej firmie i czasie co DPF.Dodam jeszcze że była podnoszona moc silnika na ok 260ps ale dokładnie nie wiem bo nie patrzyłem w papiery.

Zawieszenie jest oryginalne "s-line" a napinacze były prawdopodobnie wymieniane wszystkie i stare są do wglądu. Również właściciel posiada zdjęcia z tej imprezy.

Generalnie myślałem że znalazłem auto marzeń, świetnie wyglądające, jeżdżące i super wyposażone (czarna podsufitka, skóry itd) W niedzielę podczas oględzin auta byłem pewny że kupię to auto dzisiaj już taki pewny nie jestem. Zostałem "oblany kubłem zimnej wody" za co bardzo dziękuję.

Piotrze, jeszcze raz bardzo dziękuję i liczę się z Twoim zdaniem na temat tego właśnie auta.
Pozdrawiam.
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez Piotruś » 2016-08-09, 10:13

Siwers, przepraszam, że ciągle nawiązuję do samochodu Kolegi Szymanek31, ale za kwotę 40 - 45 tysi. powinieneś celować w autko z podobnie udokumentowaną historią : moje-audi-a6-c6-w-3-zerowym-tdi-t4214.html .

Zapomniałem poprzednio dodać, że moim zdaniem bąbelki rdzy na tylnych nadkolach w żadnym razie nie są typowym "zjawiskiem" dla tego modelu.
Owszem, wszystkie drzwi i tylna klapa potrafią gnić na potęgę i w związku z tym była nawet akcja serwisowa (niektóre egzemplarze malowali przez to praktycznie całe prócz maski i dachu), ale nie korodowało tam gdzie Ty wskazujesz ... .
No i bez cienia cynizmu ale jestem baaaardzo cieeeekawy co by było po przyłożeniu szlifierki w tych korodujących miejscach : punktowe ślady łatwej do zatrzymania rdzy od uszkodzeń mechanicznych czy tzw. sito :?:

Co do "oryginalnego zawieszenia S-line" już nie będę polemizował. Być może wrażenie gleby potęgują "duże" koła ale tak czy siak takim autem w PL NIE DA się normalnie jeździć (prócz autostrad i nowych ekspresówek).
Chyba, że w aucie jest zawieszenie pneumatyczne i ktoś celowo wprowadził aż tak niskie adaptacje.
Jednak w każdym przypadku przy aż tak ciężkich i szerokich kołach zawieszenia oraz układ kierowniczy cierpią okrutnie.

Jednak i tak, nawet jeśli na różne sprawy można prezentować odmienne poglądy, to ten samochód już niebawem stanie się CAŁKOWICIE BEZUŻYTECZNY, bowiem aktualnie trwa potężna batalia nakierowana na kontrolę spalin i lada moment wejdzie w życie pakiet nowych przepisów dla stacji diagnostycznych, które zostaną zobligowane do bezwarunkowej analizy spalin podczas każdego przeglądu na podobnych zasadach jak obecnie odbywa się to w np. Niemczech.
Takie badanie, być może (?) nie od razu wyłapie każdy każdą niewielką "optymalizację" oprogramowania, ale nie istnieje nawet cień wątpliwości, że giga-druty z powyrywanymi DPF'ami (bo wraz z DPF wylatuje nierozerwalnie oxykat) i wywalonymi klapami kolektorów oraz mocniej dowalonymi "niutkami" padną jak muchy i pójdą na złom. Obejścia raczej nie będzie, gdyż te proste badania kończą się wydrukiem jak z kasy fiskalnej ... .
I akurat wszystko co powyżej napisałem nie jest żadną tajemną wiedzą spod magla, TYLKO W PEŁNI JAWNYM SUKCESYWNIE REALIZOWANYM PROGRAMEM ZMIAN SZEROKO OPISYWANYCH NIEMAL W KAŻDEJ PRASIE MOTORYZACYJNEJ, zarówno tej bardziej "amatorskiej" (typu Motor, Auto-Świat, etc.), jak też bardziej branżowej dla tzw. profesjonalistów.

Ostatnio gdzieś czytałem, że w mobilne analizatory spalin inwestują też samorządy większych/bogatszych miast ... .
Zastanawiam się, czy przez przypadek nie ma to pełnić roli "cichego kilera" w miejsce zlikwidowanych fotoradarów, ale to już wyłącznie moje spekulacje.
Wiadomo, że składu spalin diesla to nie pomierzy ale do wykrycia "zmodzonych rodzyneczków" zapewniam - wystarcza z zapasem.
Po co Ci zatem takie gówno, którym lada-moment nie będziesz mógł wyjechać nawet na polskie drogi :-o :?: :?:

Naprawdę 4- -45 tysi jest kasą w zupełności wystraczającą na BMK/BPP a jeśli ktoś w czepku urodzony być może nawet na ASB wolne od kalectwa jak na przedstawionym wyżej "S'line'-ie.

Ogromnym plusem powyższego egzemplarza są wymienione rzekomo wszystkie napinacze ale ja bym podrążył temat głębiej pytając :
- a co z wtryskami ??
- jakich części użyto do naprawy rozrządu, bo nawet oryginały były parokrotnie modyfikowane, więc w przypadku zamienników skutek wcale nie musi być równie trwały co wiązane z nimi oczekiwania ... .

Siwers, namawiam Cię serdecznie, nie pakuj się świadomie w takie niepewne historie.
Znalezienie odpowiedniego A6 jest wyjątkowo trudnym zadaniem i nawet przypadek jak powyższy, gdzie właściciel nie robi żadnych tajemnic z tego co oferuje do sprzedania, niestety (jak widać) może okazać się niezwykle ryzykowny na przyszłość.
Proponuję poszukać czegoś w stanie seryjnym i oryginalnym. Za Twoja kasę powinno się udać (może później niż wcześniej ale szanse są).

Powodzenia :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez siwers » 2016-08-09, 18:09

A więc tak, Piotrze jeszcze raz dziękuję za szereg rad i opinii na temat w/w modelu i z "przykrością "stwierdzam że, nie kupię tej szustki. Powiem więcej, odpuszczam sobie szukanie c6 - tek :-o
Te wszystkie usterki które mogą się pojawić w audi a6 c6 3.0 tdi chyba mnie przerastają.A znaleźć coś zadbanego bez dlubania graniczy z cudem, napalić się i kupić coś czego będziemy później żałować to najmniejszy problem. Wystarczy tylko chwila nieuwagi :-?

Generalnie dzięki temu forum a dokładnie dzięki koledze Piotrkowi, zaoszczędziłem pewnie mnóstwo nerwów i pieniędzy które pewnie bym włożył w eksploatację tego auta.

Czego będę teraz szukał? Sam nie wiem,pewnie coś z grupy "vag" może superb albo passat albo jakiegoś Hyundaia <rotfl>

Piotruś jeszcze raz dziękuję za rady i za "kubeł zimnej wody " Wielka PIONA dla Ciebie i szczere podziękowania. (Jestem Ci winien dobrą flachę)
POZDRAWIAM! !
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez Piotruś » 2016-08-10, 20:04

siwers napisał(a): więc tak, Piotrze jeszcze raz dziękuję za szereg rad i opinii na temat w/w modelu i z "przykrością "stwierdzam że, nie kupię tej szustki. Powiem więcej, odpuszczam sobie szukanie c6 - tek

Silne postanowienie siwers :] .
Ciekawe czy wytrwasz w postanoweiniu :mrgreen: ...

siwers napisał(a):Te wszystkie usterki które mogą się pojawić w audi a6 c6 3.0 tdi chyba mnie przerastają.A znaleźć coś zadbanego bez dlubania graniczy z cudem, napalić się i kupić coś czego będziemy później żałować to najmniejszy problem. Wystarczy tylko chwila nieuwagi

100,1% racji.
Niestety AUDI strasznie dało ciała z początkową produkcją C6 i chociaż wiele aut jest już naprawionych wciąż jest się czego obawiać, a w miarę bezpieczne polifty '2009 i młodsze kosztują od ok. 80 tysi wzwyż za egzemplarz warty weryfikacji (zakupu już niekoniecznie).

siwers napisał(a):Generalnie dzięki temu forum a dokładnie dzięki koledze Piotrkowi, zaoszczędziłem pewnie mnóstwo nerwów i pieniędzy które pewnie bym włożył w eksploatację tego auta.

Dzięki Ci za miłe słowa Rafale. Dobrze, że znalazłeś miejsce, w którym udało Ci się "zdobyć" ogólny obraz sytuacji.

siwers napisał(a):Czego będę teraz szukał? Sam nie wiem,pewnie coś z grupy "vag" może superb albo passat albo jakiegoś Hyundaia

Jeśli można Ci jeszcze coś doradzić - nie wychodź z VAGów. Wiem z własnego przykładu i przekonałem się o tym za własne pieniądze, że naprawdę nie warto.
Nie chcę przez to powiedzieć, ze inne auta są złe, bo VAG ma bardzo dużo "za uszami" i chociaż starannie sobie zasłużył na poważny kryzys zaufania, to posiada kilka nadzwyczaj istotnych atrybutów, z których ja bym wolał już nigdy nie rezygnować ... .
Myślę przede wszystkim o nieograniczonych możliwościach diagnostycznych i rewelacyjnej dostępności części zamiennych, a także dobrej ergonomii bez względu na model.
Rozpoznanie nietypowej awarii, ograniczone możliwości diagnostyczne i konieczność oczekiwania na części zamienne czasem liczona nawet w miesiącach stawia skośnookich na zdecydowanie gorszej pozycji. Moim zdaniem ... .

Jeśli chodzi o Superba z czystym sumieniem mogę Ci ten wybór gorąco polecać.
Absolutnie nie ma co liczyć, że dorównuje klasą do A6, bo nie dorównuje.
Superb należy do segmentu D (klasa średnia), zaś A6 przynależy do klasy premium (E+) i to się czuje ale też nie ma żadnego, najmniejszego powodu do jakichkolwiek kompleksów.
Ktoś celnie zauważył, że Superb to takie AUDI .... z Biedronki :mrgreen: i jako użytkownik całym sobą potwierdzam.
Nie ma co liczyć na nadzwyczajne emocje ale jest pod każdym względem nadzwyczajnie poprawny, a w zakresie "architektury wnętrza" wzorowy.
Wystarczy dobrze wybrać i w zasadzie przez długi czas nie obawiać się o katastrofę finansową.
Zresztą gdybyś miał bardziej uszczegółowione pytania wal jak w dym ;) .

siwers napisał(a):Piotruś jeszcze raz dziękuję za rady i za "kubeł zimnej wody " Wielka PIONA dla Ciebie i szczere podziękowania.

Serdeczne dzięki :-P ale już mnie tak nie zawstydzaj :] ... .
Sam, niesiony fałszywymi emocjami i zbytnią ufnością popełniłem mnóstwo ale to naprawdę mnóstwo kosztownych błędów, dlatego staram się pomóc na ile starcza mi wiedzy i doświadczenia. Bez wątpienia w niektórych przypadkach jestem zbyt przewrażliwiony ale sparzyłem się już tyle razy, że teraz po prostu dmucham na zimne :| ... .

siwers napisał(a):(Jestem Ci winien dobrą flachę)

Nie. Na pewno nie jesteś mi nic winien ale jeśli kiedykolwiek trafi się okazja do wspólnej flaszki - na pewno dobrze ten czas wykorzystamy :mrgreen: 8-) :!: :!:

siwers napisał(a):POZDRAWIAM! !

Bardzo dziękuję i z przyjemnością odwzajemniam :> <luzik>

A gdyby tylko coś - wal jak dym :] :!: :!:
No i obowiązkowo melduj z postępów w wyborach i decyzjach :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez siwers » 2016-08-11, 19:08

Faktycznie, przecież Ty Piotrze jeździsz superb- em ;)
Być może niebawem zasypie Cie pytaniami co do właśnie Skody <lol> bo nie powiem, podoba mi się to auto ale tylko w kombi :] muszę się zorientować jak cenowo przedstawia się ten model.


Tymczasem muszę się rozejrzeć, poczytać i wybrać coś konkretnego.A to łatwe nie jest, tym bardziej że za każdym razem kiedy odwiedzam ogłoszenia motoryzacyjne ,wpisuje z przyzwyczajenia a6 c6 :-/

A tak na poważnie to postaram się wybrać trzy modele aut i z nich wybrać ten jeden właściwy ;) nad którym skupię swoją uwagę i zacznę poszukiwania...

Piotruś, jeszcze raz dziękuję za pomoc i za to że mogę jeszcze na nią liczyć <okok> :!:
Pozdrawiam.
siwers
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2015-02-12, 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Rafał

Re: Pomoc w zakupie auta

Postprzez Piotruś » 2016-08-12, 07:02

Siwers, :] <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości