Kolejne problemy dopadły moją bitdi. Na przełomie roku byłęm na wymianie napinacza rozrządu, wówczas w aso stwierdzili że nic więcej nie wymaga wymiany jednak od jakiegoś czasu zauważyłem delikatną zmianę dzwięku nierozgrzanego silnika na głośniejszy i taki bardziej metaliczny zupełnie inny niż ten z uszkodzonym napinaczem. Początkowo dzwięk ten trwał kilka sekund, ale kiedy zaczęło się to wydłużać to wspomniałem o tym na przeglądzie. Odpowiedź - oni nic nie słyszą ani nie widzą. Po miesiącu auto po raz pierwszy zaczęło lekko poszarpywać, ale trwało to dosłownie kilka sekund i te przerwy były ledwie odczuwalne więc nawet nie podjechałem do serwisu. Ostatnio szarpanie się nasiliło. Już nawet moja żona to odczuła. Dodatkowo audi breaking guard tez wariuje. Podczas wyjazdu na urlop po 2 godzinach intensywnej ulewy przestało działać czytanie znaków (po tygodniu sam się naprawił) oraz czujnik odległości, ale nie ten od tempomatu tylko ten od hamowania awaryjnego. Po powrocie udałem się do aso. Według nich z silnikiem wszytko ok ponieważ przy nich nic nie przerywało a audi breaking guard prawdopodobnie do wymiany, ale na to potrzebny jest minimum tydzień bo prawdopodobnie trzeba będzie silnik wyciągać. Poza tym skasowali błędy których było sporo. Jak teraz patrzyłem to cały czas powraca jeden błąd:
Address 01: Engine (J623-CGQB) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4G0 907 589 E HW: 4G0 907 589
Component: 3.0BTD EDC17 H24 0002
Revision: 57H24---
Coding: 0A2A4032257603020000
Shop #: WSC 00725 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589E 001002
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589E.rod
VCID: 36634CBE898657F24A-8062
1 Fault Found:
7140 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0 0 0 0 0
Aha, ta zmiana dzwięku i poszarpywanie występuje tylko pod lekkim obciążeniem (lekka górka) w przedziale obrotów 1200-1800 i jak do tej pory to jak już się zagrzeje to wszystko wraca do normy