Pompa wtryskowa BDG do AYM -czy bedzie to działać?

Pompa wtryskowa BDG do AYM -czy bedzie to działać?

Postprzez ShoofeL » 2013-11-19, 17:42

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy pompe wtryskowa z BDG można zamontować do AYM?
Avatar użytkownika
ShoofeL
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:33
Lokalizacja: Tychy
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Łukasz

Postprzez arri18 » 2013-11-19, 21:15

Samą pompę podobno tak :) ale pytanie czy ze sterownikiem zagada... jak Ci to zrobią w jakimś bosch to może, chociaż rzadko im się to udaje ;)

Chyba że nowa pompa i stary sterownik,

Może ktoś inny bardziej rozeznany się jeszcze wypowie.
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez ShoofeL » 2013-11-19, 22:21

Zależy mi na dokładnej informacji bo moja pompa po przejechaniu 300000 km odmówiła posłuszeństwa choć i tak była łaskawa bo silnik chodzi ale pojawia się tryb awaryjny i błąd 00550. Kąt wytrysku Vag pokazuje 0 więc teoretycznie wszystko ok , no ale nie da się jeździć na awaryjnym.
Posiadam pompę od BDG i chciałem ją zaadaptować.
Auto u mechanika i będziemy grzebać i kombinować co by to razem ożenić.

Mam nadzieje że wypowie się ktoś kto pomoże w temacie.
Będę wdzięczny ;)
Avatar użytkownika
ShoofeL
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:33
Lokalizacja: Tychy
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Łukasz

Postprzez pawel510 » 2013-11-20, 10:04

pawel510
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-09-16, 08:59
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2013-11-22, 14:10

ShoofeL napisał(a):Zależy mi na dokładnej informacji bo moja pompa po przejechaniu 300000 km odmówiła posłuszeństwa choć i tak była łaskawa bo silnik chodzi ale pojawia się tryb awaryjny i błąd 00550. Kąt wytrysku Vag pokazuje 0 więc teoretycznie wszystko ok , no ale nie da się jeździć na awaryjnym.
Posiadam pompę od BDG i chciałem ją zaadaptować.
Auto u mechanika i będziemy grzebać i kombinować co by to razem ożenić.

Mam nadzieje że wypowie się ktoś kto pomoże w temacie.
Będę wdzięczny ;)


ShoofeL, zerowe wskazania kąta wtrysku w 999 przypadkach na 1000 ;-) wskazują na problemy z tak zwanym wtryskiwaczem sterującym, czyli chodzi tutaj o wtryskiwacz 3-go cylindra wyposażony w czujnik wzniosu iglicy G80.
Uszkodzenie czujnika powoduje, że do ECU nie jest wysyłana informacja o faktycznym wtrysku paliwa, przez co może (choć nie musi) pojawiać się stan serwisowy, a w pamięci usterek pojawia się (lub nie ...) błąd 00550.

Naturalnie istnieje też druga możliwość, że zatarciu uległ tak zwany przestawiacz kąta wtrysku i w tym przypadku często wystarcza założenie nowego tłoczka w dolnej części obudowy VP44 (kilka stówek).

Nie pokazałeś tzw. logów, więc na odległość dosyć trudno wytypować faktycznego sprawcę problemów (G80, tłok przestawiacza albo sterujący jego pracą zawór elektrohydrauliczny) ale powiem z dużym przekonaniem "statystycznym", że ponieważ w AYM pracują pompy po modyfikacjach przebieg 300 tyś.km. (w większości przypadków) wcale nie jest żadnym wielkim wyczynem.
Z tego powodu zdecydowanie lepiej dla Ciebie (moim skromnym zdaniem) byłoby naprawić ewentualne uszkodzenie mechanizmu przestawiacza (najlepiej w serwisie Boscha, wystarczy zawieźć zdemontowaną pompę), niż kombinować z założeniem wysoce wadliwej, zupełnie nie przystosowanej do pracy w AYM pompy K lub M (od BDG).

Trochę zamieszałem, chociaż miało być czytelnie ... . Sorry 8-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez ShoofeL » 2013-11-23, 11:14

Dla mnie jest czytelne.
Dzięki za info ;)

Eliminuje problem wtrysków bo po awarii zmieniłem.
Pompa z oznaczeniem K faktycznie nie współpracuje - wypróbowane.
Zakładam inną pompę z oznaczeniem J w nadziei że zagada i będzie ok.
Moja stara pompa strasznie zaszła syfem w środku ale wiem czym to jest spowodowane - złej jakości paliwo.
W poniedziałek wsadzamy pompę i będę informował o postępach...

[ Dodano: 2013-11-27, 21:23 ]
Pompa zmieniona.
Ciężko pali i dalej dymi na siwo jak smok.
Poza błędem G80 vag nic nie wywala.
Ktoś ma może pomysł co to może być bo już mi brakuje wyobraźni ;(
Avatar użytkownika
ShoofeL
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:33
Lokalizacja: Tychy
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Łukasz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości