ShoofeL napisał(a):Zależy mi na dokładnej informacji bo moja pompa po przejechaniu 300000 km odmówiła posłuszeństwa choć i tak była łaskawa bo silnik chodzi ale pojawia się tryb awaryjny i błąd 00550. Kąt wytrysku Vag pokazuje 0 więc teoretycznie wszystko ok , no ale nie da się jeździć na awaryjnym.
Posiadam pompę od BDG i chciałem ją zaadaptować.
Auto u mechanika i będziemy grzebać i kombinować co by to razem ożenić.
Mam nadzieje że wypowie się ktoś kto pomoże w temacie.
Będę wdzięczny
ShoofeL, zerowe wskazania kąta wtrysku w 999 przypadkach na 1000
wskazują na problemy z tak zwanym wtryskiwaczem sterującym, czyli chodzi tutaj o wtryskiwacz 3-go cylindra wyposażony w czujnik wzniosu iglicy G80.
Uszkodzenie czujnika powoduje, że do ECU nie jest wysyłana informacja o faktycznym wtrysku paliwa, przez co może (choć nie musi) pojawiać się stan serwisowy, a w pamięci usterek pojawia się (lub nie ...) błąd 00550.
Naturalnie istnieje też druga możliwość, że zatarciu uległ tak zwany przestawiacz kąta wtrysku i w tym przypadku często wystarcza założenie nowego tłoczka w dolnej części obudowy VP44 (kilka stówek).
Nie pokazałeś tzw. logów, więc na odległość dosyć trudno wytypować faktycznego sprawcę problemów (G80, tłok przestawiacza albo sterujący jego pracą zawór elektrohydrauliczny) ale powiem z dużym przekonaniem "statystycznym", że ponieważ w AYM pracują pompy po modyfikacjach przebieg 300 tyś.km. (w większości przypadków) wcale nie jest żadnym wielkim wyczynem.
Z tego powodu zdecydowanie lepiej dla Ciebie (moim skromnym zdaniem) byłoby naprawić ewentualne uszkodzenie mechanizmu przestawiacza (najlepiej w serwisie Boscha, wystarczy zawieźć zdemontowaną pompę), niż kombinować z założeniem wysoce wadliwej, zupełnie nie przystosowanej do pracy w AYM pompy K lub M (od BDG).
Trochę zamieszałem, chociaż miało być czytelnie ... . Sorry
.