Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez krysti » 2014-10-13, 21:32

Witam.
Dzisiaj podczas jazdy auto mi zgasło, zapaliła sie kontrola świec żarowych, auto odpaliłem i jakoś dojechałem do garażu około kilometra.
Po podpięcie kompa katastrofa https://flic.kr/p/pEijCh
Po zdemontowaniu czujnika ciśnienia na pompie załamka całkowita https://flic.kr/p/pE2Cn6
Panowie jak ugryźć teraz ten problem, wiadomo pompa do wymiany ale co dalej?
Wtryski też do wymiany ??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez Przemcio » 2014-11-19, 20:34

wow :evil: ładna pasta szlifierska <rotfl> współczuje pewnie polecał komplet kuzwa masakra
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez Vikis » 2014-11-20, 12:59

Wyciągaj komplet i wszystko na probierczy..........
Po takim młynku-trzeba zdiagnozować przyczynę :roll:
T To
D Dycht
I Idze
Avatar użytkownika
Vikis
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 2014-06-16, 18:09
Lokalizacja: Kaszuby
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Waldek

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez krysti » 2014-11-21, 21:35

Vikis napisał(a):Wyciągaj komplet i wszystko na probierczy..........
Po takim młynku-trzeba zdiagnozować przyczynę :roll:

Pompa na probierczy już się nie nadawała.
Wsadziłem nową pompę nowe wtryski i płukanie całego układu wraz z bakiem.
Zdjęcia dla potomnych jak wygląda
zatarta pompa:
https://flic.kr/p/pPghtR
https://flic.kr/p/pPkxCh
https://flic.kr/p/pE2Cn6
Opiłki w zbiorniku paliwa:
https://flic.kr/p/oSpL3S
Oczywiście w filtrze paliwa też opiłki.

Moje uwagi końcowe,
Nie lać do paliwa żadnych środków płuczących, czyszczących - dodatkowo ograniczają smarowanie.
Sprawdzać procedurę wymiany filtra paliwa - pompa nie może pracować na sucho.
Nie lać kiepskiej jakości paliwa - oczywiste.
Jeśli ktoś będzie chciał wsadzić używaną pompę wysokiego ciśnienia - dać ją do sprawdzenia czy nie opiłkuje ( facet z boscha powiedział mi że jak pompa dłużej leży nie używana zaczyna korodować, nowe pompy boscha są dostarczane w specjalnym oleju).
Opiłki z pompy są tak drobne ( dosłownie pasta ) że przechodzą przez filtr paliwa i krążą w układzie paliwowym co za tym idzie powoli zaczynają zbijać pompę - szkoda że filtry nie mają magnesów które by mogłyby to wyłapać - taki patent jest w misce w 6hp19.
Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez Przemcio » 2014-11-22, 17:41

krysti napisał(a):Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.
czy to info należy do silników polifcie czy my z silnikami z trzema literami też mamy takie same pompy??
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez krysti » 2014-11-23, 18:24

Przemcio napisał(a):
krysti napisał(a):Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.
czy to info należy do silników polifcie czy my z silnikami z trzema literami też mamy takie same pompy??

W starszych silnikach siedzi CP3 jest to trochę starsza pompa którą można regenerować
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez Przemcio » 2014-11-23, 19:24

krysti napisał(a):W starszych silnikach siedzi CP3 jest to trochę starsza pompa którą można regenerować
liznąłeś może coś w temacie tych pomp? zastanawia mnie różnica miedzy nimi przed liftem wtryski mają coś 2000bar??? a FL 1800bar??? czy sie myle? chodzi mi o wtryskiwacze dlaczego nie można innych zamontoać tych CC BE itd zamiast AH czy BD... wiem że te nowsze mają o jeden cykl wiecej czy coś.. nie potrafie tego napisać <wnerw>
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Postprzez krysti » 2014-11-23, 21:20

Przemcio napisał(a):
krysti napisał(a):W starszych silnikach siedzi CP3 jest to trochę starsza pompa którą można regenerować
liznąłeś może coś w temacie tych pomp? zastanawia mnie różnica miedzy nimi przed liftem wtryski mają coś 2000bar??? a FL 1800bar??? czy sie myle? chodzi mi o wtryskiwacze dlaczego nie można innych zamontoać tych CC BE itd zamiast AH czy BD... wiem że te nowsze mają o jeden cykl wiecej czy coś.. nie potrafie tego napisać <wnerw>

CP3 do 1800 barów
CP4 do 2000 barów choć można z niej większe ciśnienia uzyskać.
Być może wtrysków nie można zamienić ze względu na różnice w ciśnieniach
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron