[A6 C5 2,5TDI AKE] Poproszę o ocenę logów i błędów

Postprzez Piotruś » 2013-09-19, 07:48

RaDeK86 napisał(a):Piotruś z tego co wiem z ASO Audi to widnieje u nich wpis w systemie że przy 180 tyś. była wymieniana pompa na nową jeszcze w Niemczech. Aktualnie auto ma przelatane 262500 km. Myślisz że w ASO Audi dali inna pompę niż ta która powinna być?


Nie, nie sądzę ale sprawdzić warto.
Skoro wiesz kto i kiedy zmieniał pompę - możesz czuć się znacznie uspokojony -- widać (najprawdopodobniej) Niemcy tak ją skalibrowali (pompy z ASO są tylko regenerowane, więc jest to możliwe).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-19, 07:58

Piotruś napisał(a):Nie, nie sądzę ale sprawdzić warto.


Można to jakoś sprawdzić czy pompa jest odpowiednia do tego silnika czy coś? Pompa ma jakieś swoje oznaczenie które powinno pasować?

PS: Chyba zjadłeś zęby na tym motorze 2.5 że masz wszystkie rzeczy ogarnięte co i jak dlaczego tak a nie inaczej :mrgreen:
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Piotruś » 2013-09-19, 08:00

RaDeK86 napisał(a):Można to jakoś sprawdzić czy pompa jest odpowiednia do tego silnika czy coś? Pompa ma jakieś swoje oznaczenie które powinno pasować?


Z boku pompy znajdziesz jej numer katalogowy i końcówkę literową. Odczytaj i podaj na forum.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-19, 18:16

Zrobilem foto bo ciezko odczytac

https://db.tt/qUKRSwO7
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Piotruś » 2013-09-20, 06:17

RaDeK86 napisał(a):Zrobilem foto bo ciezko odczytac

Fakt, ciężko. Niestety ze zdjęcia nic nie wynika, bo potrzebne informacje są "wygrawerowane" i znajdują się jeszcze niżej i niż sfotografowałeś.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-20, 19:43

Udało mi się w końcu odczytać numery chyba poprawne :-)

047 050 60 04

999 BOSH 007

TOL

coś takiego udało mi się odczytać...
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Piotruś » 2013-09-22, 06:35

RaDeK86, musisz znaleźć i odczytać końcówkę literową (np. A, B, C itd.) takiego numeru: 059 130 106 ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez jopstons » 2013-11-05, 10:24

Witam. Ja też borykam się z zawyżonymi obrotami biegu jałowego.
Przeszkadza mi to nawet przy zmianie biegów, szczególnie 1/2, 2/3, 3/4 im wyżej tym zmiana biegów już mi tak nie przeszkadza. Chodzi o to, że biegi muszę zmieniać jak dziadek i trochę przeczekać jak spadną dopiero wtedy przełączam i nie są odczuwalne delikatne szarpnięcia do przodu po odpuszczeniu sprzęgła.
Mój silnik to 2.5 TDI V6 BDH, skrzynia manual napęd Quattro
Jakie powinny być obroty po rozgrzaniu i jakie wartości powinny być zapisane, 32768?
Dawka paliwa jest chyba też za duża i oscyluje w granicach 2.8 -3.2
Mam nowe końcówki rozpylaczy (oryginalne Bosha), wyregulowane.
Zregenerowana pompa wtryskowa VP44 i skalibrowana na stole (Kalibracja trwała 2 dni).
Nowy rozrząd.
Właśnie wychodzę z domu do znajomego i podłączę VAG.
I jeśli będę umiał to spróbuję zrobić logi.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Postprzez zibi06 » 2013-11-06, 01:41

jopstons napisał(a):Jakie powinny być obroty po rozgrzaniu

Jeżeli dobrze pamiętam to dla silnika BDH obroty na biegu jałowym powinny wynosić 742
jopstons napisał(a):i jakie wartości powinny być zapisane, 32768?

Tak, jest to wartość fabryczna którą możesz sprawdzić przy pomocy VAG-a.
Informacje związane z odczytem wartości fabrycznej która dotyczy obrotów silnika na biegu jałowym znajdziesz w tym temacie:
mocne-dymienie-przy-dodaniu-gazu-t646.html
Jeżeli odczytana wartość będzie wynosiła 32768 a obroty silnika będą wynosiły np. 766 oznacza to że są prawidłowe.

jopstons napisał(a):Dawka paliwa jest chyba też za duża i oscyluje w granicach 2.8 -3.2

Sugerując się Twoimi informacjami dotyczącymi regeneracji wtryskiwaczy i pompy wtryskowej VP44 ( z założeniem że te czynności zostały wykonane w specjalistycznym serwisie posiadającym odpowiednie urządzenia diagnostyczne) można przypuszczać/stwierdzić że dawka paliwa (tak jak sugerujesz) jest zbyt duża, ale dla pewności :

I jeśli będę umiał to spróbuję zrobić logi.

Przy tak dużych czynnościach naprawczych dotyczących regeneracji wtryskiwaczy, pompy VP44 i wymianie rozrządu wykonanie logów jest wręcz zalecane.
Instrukcję jak i jakie powinieneś wykonać logi dla silnika 2,5 TDI zajdziesz w tym temacie
jak-vagowac-swoje-auto-t30.html

Pamiętaj że logi statyczne, BS-y i dynamiczne wykonać pojedynczo a nie w blokach po np dwa/trzy naraz, Takie wykonanie logów może powodować zafałszowanie odczytów.

W Twoim przypadku na początek proponuję wykonanie logów statycznych i tzw. BS-ów (oczywiście jeżeli chcesz i czujesz się na siłach logi dynamiczne byłyby "miłym dodatkiem")

Pamiętaj aby przy wykonywaniu logów silnik był rozgrzany do temperatury roboczej > 85 *C i o wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu.

Jeżeli będziesz chciał wykonane logi możesz wstawić do oceny/analizy tu na forum a6club-u. Zapewne otrzymasz fachowe informacje i ewentualne wskazówki do podjęcia działań diagnostyczno- sprawdzających.

Mała sugestia - Po wykonaniu logów (i chęci wstawienia do oceny) proponuję założenie swojego oddzielnego tematu.
Pozdrawiam i życzę udanego VAG-owania.

Ps. Gdybyś miał jakieś zapytania, potrzebował pomocy ( z np. wstawieniem wykonanych logów) nie ma problemu, pytaj
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Mirooo » 2013-11-06, 07:57

a przed naprawami jak było? co sie działo że tak kompleksowo podeszłeś do tematu i wszystko zrobiłeś? wtryski , pompa tak od razu czy etapami
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez jopstons » 2013-11-10, 18:17

Założyłem oddzielny temat dotyczący mojego auta, logi i problemy z nim związane.
2.5 TDI BDH
logi-2-5-tdi-t1091.html
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości