[A6 C5 2,5TDI AKE] Poproszę o ocenę logów i błędów

Postprzez RomanS » 2013-09-15, 10:33

RaDeK86, 742 to standard. Możliwe, że ktoś zmienił na wyższe z jakiegoś powodu.
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez zibi06 » 2013-09-15, 17:57

RaDeK86 napisał(a):A ja mam pytanie co z tymi obrotami na biegu jałowym, jakie powinny być prawidłowe?

RomanS napisał(a):RaDeK86, 742 to standard. Możliwe, że ktoś zmienił na wyższe z jakiegoś powodu.

Masz Vag-a więc żeby to sprawdzić info "jak" masz tu
mocne-dymienie-przy-dodaniu-gazu-t646.html
Tak jak pisze Piotruś seryjna wartość to 32768
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jkil27 » 2013-09-16, 09:49

Piotruś napisał(a):
RomanS napisał(a):pastaldo, patrząc w 004BS masz wartość 1,2-1,4 BTDC. Jeżeli to prawda, a nie tylko błąd zapisu to masz za wczesny kąt wtrysku.


004 statyczny a nawet dynamiczny i przede wszystkim statyczny 001 nie potwierdzają tej hipotezy.
Kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo.

Piotruś, w kwestii kąta wtrysku: 001 statyczny czy o 000 statyczny ?
jkil27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-09-05, 11:18
Lokalizacja: pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Postprzez Piotruś » 2013-09-16, 16:15

jkil27 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
RomanS napisał(a):pastaldo, patrząc w 004BS masz wartość 1,2-1,4 BTDC. Jeżeli to prawda, a nie tylko błąd zapisu to masz za wczesny kąt wtrysku.


004 statyczny a nawet dynamiczny i przede wszystkim statyczny 001 nie potwierdzają tej hipotezy.
Kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo.

Piotruś, w kwestii kąta wtrysku: 001 statyczny czy o 000 statyczny ?


Obydwa !!

Zresztą ... w omawianym tutaj przypadku sytuacja dotycząca nastaw kata wtrysku jest absolutnie klarowna i bezsporna we wszystkich logach oprócz 004 BS.

Gdyby istniały w tej sprawie jakiekolwiek, choćby najmniejsze wątpliwości sam bym zapytał Pastaldo i/lub prosił o uzupełnienie informacji zaraz po tym jak wstawił logi ;-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Andi » 2013-09-16, 19:01

RaDeK86 napisał(a):A ja mam pytanie co z tymi obrotami na biegu jałowym, jakie powinny być prawidłowe?
wg danych ze strony: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html dla silnikow pieciocylindrowych powinno sie zawierac pomiedzy 760-800/830,
w zaleznosci od typu silnika i skrzyni biegow-- mala korekte obrotow biegu jalowego mozna zrobic poprzez vag w zakresie przeznaczonym dla danego typu silnika .
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 609
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-16, 22:10

Andi napisał(a):
RaDeK86 napisał(a):A ja mam pytanie co z tymi obrotami na biegu jałowym, jakie powinny być prawidłowe?
wg danych ze strony: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html dla silnikow pieciocylindrowych powinno sie zawierac pomiedzy 760-800/830,
w zaleznosci od typu silnika i skrzyni biegow-- mala korekte obrotow biegu jalowego mozna zrobic poprzez vag w zakresie przeznaczonym dla danego typu silnika .


Zawsze myślałem ze 2.5 V6 jest 6 cylindrowy :-), zresztą w tej tabeli nie ma nawet takich oznaczeń silnika jak AKN/AFB itp. :->

Jak już to raczej ta tabela będzie odpowiednia:

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Andi » 2013-09-17, 09:51

RaDeK86 napisał(a):
Andi napisał(a):
RaDeK86 napisał(a):A ja mam pytanie co z tymi obrotami na biegu jałowym, jakie powinny być prawidłowe?
wg danych ze strony: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html dla silnikow pieciocylindrowych powinno sie zawierac pomiedzy 760-800/830,
w zaleznosci od typu silnika i skrzyni biegow-- mala korekte obrotow biegu jalowego mozna zrobic poprzez vag w zakresie przeznaczonym dla danego typu silnika .


Zawsze myślałem ze 2.5 V6 jest 6 cylindrowy :-), zresztą w tej tabeli nie ma nawet takich oznaczeń silnika jak AKN/AFB itp. :->

Jak już to raczej ta tabela będzie odpowiednia:

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html


tak zgadza sie wkleilem link silnikow 5 cylindrowych :-/


dla 6 cylindrowych poprawny jest :arrow: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html
zakres obrotow jest pomiedzy 700-840 <okok>
reszta jak powyzej : w zaleznosci od typu silnika i skrzyni biegow-- mala korekte obrotow biegu jalowego mozna zrobic poprzez vag w zakresie przeznaczonym dla danego typu silnika .
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 609
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez jkil27 » 2013-09-17, 11:06

Andi napisał(a): mala korekte obrotow biegu jalowego mozna zrobic

Andi, ale w jakim celu ?
jkil27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-09-05, 11:18
Lokalizacja: pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-17, 11:16

Ja np. mam obroty na poziomie 762 i nie wiem czy robić korekte na 742? Daje wogóle "coś" dla samego silnika i jego pracy podkrecenie obrotów jałowych o te 20 obrotów? Ciekawe po co ktoś u mnie to robił :-?
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez RomanS » 2013-09-17, 11:24

jkil27 napisał(a):ale w jakim celu


No w celu poprawy pracy silnika na biegu jałowym :-)
Może sie zdarzyc że przy nastawie 742 obr/min wystepuja jakieś niedoskonałości/nierównomiernosci w pracy. Oczywiście ma to jakaś przyczynę ale moze być trudna do zlokalizowania lub kosztowna (a może być specyficzną właściwościa danego egzemplarza) do usunięcia a ustawienie np. na 766 obr/min załatwia sprawę.
Wiem, że można polemizować i twierdzić że za wszelką cenę należy znaleźć i usunąć przyczynę ale w ten sposób do kilkunastoletniego auta nalezałoby za każdym takim przypadkiem ładować nowe części z ASO, a najlepiej cały silnik wymieniać na nowy :lol: :lol:
Nikt nikomu oczywiście tego nie broni :)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-17, 12:52

Sprawdzę z ciekawości :), zapiszę dzisiaj ta wartość co mam teraz i zakoduje ori 32768 i zobaczymy o co kaman :lol:
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez RomanS » 2013-09-17, 13:52

RaDeK86, daj znać co z tego wyszło :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-18, 08:07

RomanS napisał(a):RaDeK86, daj znać co z tego wyszło :-)


Dziwna sprawa, wczoraj zajrzałem do kanału 2 w silniku, a tam wartość 32768 i obr. 766 :-)

Czyli niby u mnie są wartości ori, a obroty 766, więc chyba tak musi być. Mam screena na laptopie w domu jak coś mogę zapodać :-P
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Piotruś » 2013-09-19, 06:15

RaDeK86 napisał(a):
RomanS napisał(a):RaDeK86, daj znać co z tego wyszło :-)


Dziwna sprawa, wczoraj zajrzałem do kanału 2 w silniku, a tam wartość 32768 i obr. 766 :-)

Czyli niby u mnie są wartości ori, a obroty 766, więc chyba tak musi być. Mam screena na laptopie w domu jak coś mogę zapodać :-P


RaDeK86, wszystkie odchyłki (różnice) od wartości typowych nie biorą się z niczego i ZAWSZE mają jakąś przyczynę. Czasem przyczyny są prozaiczne i mało znaczące, czasem pomimo banalnych (pomijalnych w normalnym użytkowaniu) "objawów" wieszczą duże problemy.
Sam się zastanów co ma dla Ciebie priorytet i samodzielnie podejmuj świadome decyzje czy warto zgłębiać temat.

Zapewniam Cię, że obroty z zakresu 766 dla silnika AKN nie są typowe.
Skoro adaptacji nikt nie ruszał to z dużym prawdopodobieństwem możesz przyjąć, że ktoś "poddrutował" już pompę wtryskową VP44 składając jedną "dobrą" z kilku uszkodzonych. Ewentualne cała pompa nie jest od Twojego modelu ... .

Gdyby to był mój samochód - ja akurat na pewno chciałbym ustalić stan faktyczny, bo o ile lekko podniesione obroty jałowe mogą jedynie wpływać myląco na ECU, o tyle niesprawna, nieskalibrowana i niesprawdzona pompa wtryskowa (w skrajnym przypadku) może powodować nie tylko zwiększone (lub zmniejszone ... ) zużycie paliwa, ale też stanowić realne zagrożenie nawet dla komór wirowych tłoków.

Słowem - nawet jeśli nie ma żadnego niebezpieczeństwa - ja akurat wolałbym się o tym przekonać "z natury", a nie ze skrajnie różnych opinii internetowych .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-19, 07:32

Piotruś z tego co wiem z ASO Audi to widnieje u nich wpis w systemie że przy 180 tyś. była wymieniana pompa na nową jeszcze w Niemczech. Aktualnie auto ma przelatane 262500 km. Myślisz że w ASO Audi dali inna pompę niż ta która powinna być?

Auto kupiłem od użytkownika z forum a-szóstki z tej aukcji http://allegro.pl/a6-c5-2000-model-2001 ... 41201.html jeszcze działa :)
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość