[A6 C5 1.8T AWT] Prawie kapitalny remont klimatyzacji

[A6 C5 1.8T AWT] Prawie kapitalny remont klimatyzacji

Postprzez jkr80 » 2018-04-01, 18:13

Witam

Mam nadzieję, że wątek ten nie zostanie zablokowany. Zakładałem już go na innym forum ale nikt nie odpowiedział a potrzebuję informacji.

Co muszę zrobić aby doprowadzić klimatyzację do sprawności. Rok temu zakupiłem auto z uszkodzoną klimą, Uszkodzenie polegało na tym, że zamontowana była chłodnica klimy z A4 (na sztukę) i w związku z tym inne sa przyłącza gwintowe (nie były w ogóle podpięte) oraz brak czujnika ciśnienia. Teraz zakupiłem chłodnicę klimy i nowy osuszacz (nowe zamienniki po numerach wg etka). Potrzebny będzie jeszcze czujnik ciśnienia. I tu zaczynają się pytania:

1. Czujnik ciśnienia (3 piny) - zakupić oryginalną używkę, czy nowy zamiennik?
2. Co posprawdzać przed montażem chłodnicy i osuszacza tak, żeby osuszacza w razie potrzeby dalszych prac nie zajechać? Doczytałem, że powinien być rozszczelnieony przez max 30 min podczas montażu.
3. Z tym rozszczelnieniem to czy uważa się go za rozszczelniony jeśli układ będzie poskręcany (szczelny) ale nie zalany czynnikiem chłodzącym?
4. Jak sprawdzić czy poziom oleju w sprężarce jest ok? Jak go uzupełnić? Jakim olejem?
5. które uszczelnienia bezwzględnie wymienić.
6. Czy robic płukanie układu?
7. Jak sprawdzić sprężarkę?
8. Jak sprawdzić wentylator?
9. Co jeszcze zrobić?

Pozdrawiam
J.
jkr80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-04-01, 18:04
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: [A6 C5 1.8T AWT] Prawie kapitalny remont klimatyzacji

Postprzez pilKozak » 2018-04-02, 14:01

AD 1 może być używka
AD 2 sprawdzić organoleptycznie wszystko ;)
AD 3 Chodzi o to że osuszacz jest bardzo higroskopijny jako nowy zamknięty szczelnie i napompowany - azotem. Po jak najszybszym zamontowaniu wchłonie tylko wilgoć z układu AC, a nie będzie wchłaniał wilgoci z otoczenia. Trzeba sprawdzić przed zakupem czy jest fabrycznie zamknięty!!!
AD 4 poziom oleju w sprężarce uzupełnia się wraz z czynnikiem chłodzącym w serwisie klimatyzacji dobiorą odpowiednią ilość na podstawie modelu auta.
AD 5 wszystkie możliwe
AD 6 nie, ma być suchy i czysty, bez żadnych drobin kurzu/piasku...
AD 7 serwis od klimy powinien to zrobić, ja nie znam "domowych" sposobów
AD 8 zakręć ręka zobacz czy się kręci bez oporów czy łożyskowanie OK. podłączyć 12V i zobaczyć czy ruszy
Ad 9 poinformuj serwis gdzie będziesz nabijał czynnik że wszystko było składane na nowo. Na początek powinni sprawdzić szczelność układu, a dopiero potem powinni czynnik+olej napełnić

To takie moje spostrzeżenia i rady.
Avatar użytkownika
pilKozak
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2016-08-14, 20:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Bartłomiej

Re: [A6 C5 1.8T AWT] Prawie kapitalny remont klimatyzacji

Postprzez jkr80 » 2018-04-04, 16:31

Dzięki za odpowiedź

Jeżeli chodzi o ten czujnik ciśnienia, to czy zamiennik będzie dobrze pracował? Słyszałem, że z czujnikami w VAG bywa różnie i często lepiej kupić dobrą używkę niż nowy zamiennik bo na zamienniku układ nie chce dobrze działać. Jak jest w tym przypadku?

pilkozak piszesz, że
"układ ma być suchy i czysty, bez żadnych drobin kurzu/piasku..." - Jak do tego doprowadzić gdy układ był dłuższy czas rozszczelniony = węże nie były podpięte do chłodnicy?
jkr80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-04-01, 18:04
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość