Problem VP44. Help.

Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-02-23, 10:11

Hejo, pare dni temu moje a6 zgasło. Błędy jakie odczytałem to brak komunikacji z pompą wtryskową 01318. Miałem pompę o oznaczeniu 106M udało mi się zdobyć jedynie pompę o numerze 106K ale tak samo wymontowaną z BDG 163km. Teraz jest taki problem że autko po odpowietrzeniu odpala ale dosłownie na sekundę i gaśnie. Wyświetla się błąd moduł sterujący pracą silnika zablokowany. Silnik mam taki jak w opisie. Proszę o pomoc.

Jeśli to faktycznie trzeba adaptować w jakiś sposób to nie posiadam pinu immo ale mogę odczytać wsad mpps-em ze sterownika jesli trzeba i jesli ktoś będzie w stanie pomóc. Posiadam vag, mpps, delphi scan. Dodam że niepotrafię odczytać pinu z licznika i chyba niemam odpowiedniego kabla.
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez kowal51 » 2019-02-23, 11:39

Władi89 napisał(a):Wyświetla się błąd moduł sterujący pracą silnika zablokowany. Silnik mam taki jak w opisie. Proszę o pomoc.

Potrzebne zakodowanie "nowej" pompy. Potrzebujesz PIN z immo i :arrow: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... p_Swapping
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-02-23, 11:44

kowal51 do tego udało mi się dotrzeć jednak nie wiem jak odczytać ten pin i czy da się to zrobić mppsem bo commandera niemam jednakże mppsem można zczytać wsad ze sterownika i ponoć z niego da się wydobyć ten pin tylko jak?
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-02-23, 11:46

Teraz jest taki problem że autko po odpowietrzeniu odpala ale dosłownie na sekundę i gaśnie.

To normalne, bo "nie dopisałeś" pompy do samochodu, a dokładnie do sterownika silnikowego.
Żeby to zrobić najpierw musisz odczytać kod (PIN) sterownika odpowiednim "kabelkiem" (np. commanderem), lub poprosić o to okolicznego elektronika samochodowego, a potem uzyskany kod wykorzystać do adaptacji w 50 kanale ECU.

Odczytany kod będzie czteropozycyjny, a ten żądany przez ECU jest pięciopozycyjny i dlatego z przodu dokładasz zero.

Mówiąc krótko: sam tego raczej nie zrobisz ale średnio rozgarnięty elektryk/elektronik pojazdowy ogarnie temat w kilka minut.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-02-23, 12:16

Pompę zmieniłem sam, gotowca też do 1,9 awx wgrałem sam i śmigał bardzooo fajnie więc będę jeszcze próbował sam, ważne że mnie nakierowaliście dziękuję Panowie dam znać jak odpali :)

Panowie mam zgrany wsad z ECU jest w stanie ktoś odczytać z tego mój Pin? Prosze o Pomoc już tydzień walcze.
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez kowal51 » 2019-02-23, 17:03

Władi89 napisał(a): jednakże mppsem można zczytać wsad ze sterownika i ponoć z niego da się wydobyć ten pin tylko jak?

<bezradny>
Władi89 napisał(a):już tydzień walcze.

Jeżeli nie dysponujesz np. vagcommanderem to
Piotruś napisał(a):ale średnio rozgarnięty elektryk/elektronik pojazdowy ogarnie temat w kilka minut.

Nie znam kosztów ale szkoda by mi było czasu i życia więc zapewne wybrałbym powyższą opcję.
Jeżeli chcesz się męczyć sam, to może poczytaj ten temat
Kod: Zaznacz cały
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2397548.html?sid=1c73fb1091f3d329cafb4c26ef18e2db


Jeżeli nie masz punktów na koncie Elektrody (do ściągnięcia programu) to znajdziesz go np. tu (w paczce):
Kod: Zaznacz cały
https://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/172971-My-MiniPack-Programs-DashBoard

Prawdopodobnie musisz założyć konto na dig-kaos..
Informacyjnie : antywir odczytuje zawartość paczki jako zawierającą Trojana ( zapewne programy są legalne inaczej :))
Nie zagłębiałem się w ten temat( dotyczący tego programu) więc trudno mi coś więcej doradzić.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-02-23, 21:25

Odczytałem pin ze wsadu sterownika . Wyszło mi 0500 dodałem 0 czyli 00500 robiłem adaptacje na kanale 50 jednak nadal jak wciskam test to wyskakuje mi ERROR. Brak mi już sił <rotfl> niemogę się tym pinem również zalogować.

Dodam że nadal wyświetlany jest błąd engine start blocked by immobilizer bodajże 17978
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-02-24, 14:53

Władi89,

Jestem gotowy założyć o się o bardzo dużo, że odczytane 0500 NIE jest "TYM" poszukiwanym przez Ciebie LOGINEM otwierającym drogę do przeprowadzania ADAPTACJI w ECU.

Dodam że nadal wyświetlany jest błąd engine start blocked by immobilizer bodajże 17978

Bo jest logiczne, że brak prawidłowego loginu NIE DOPUSZCZA Cię do skutecznej (prawidłowej) adaptacji VP44, więc nie ma żadnego powodu by błąd zniknął a silnik podjął normalna pracę.

Najogólniej mówiąc podzielam zdanie Kolegi kowal51, że nie ma co utrudniać sobie życia tylko korzystając z powszechnie dostępnych narzędzi zaadoptować nową pompę w kilkadziesiąt sekund.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez bendzji » 2019-02-24, 15:07

Podrzuc odczytany wsad
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-02-27, 18:44

Witam. Kolego bendzji niewiem jak Ci to wysłać :P . Niemniej jednak dałem "fachowcowi" (twierdził że wie co i jak wszystko tłumaczyłem) liczniki by odczytał pin do immo. Odczytał 2564 wprowadzałem wg. instrukcji z ross tech ale nie pasuje nadal wyskakuje błędny pin (to przy próbie zalogowania) a przy adaptacji wyskakuje error. Ktoś pomoże? coś źle robione nadal? "fachowiec" skolei twierdził że najlepiej by było stary sterownik mu przynieść i z niego odczytać pin to prawda? No chyba że ktoś zna kogoś ze szczecina co to ogarnie :D
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez zibi06 » 2019-02-28, 01:32

Władi89 napisał(a): Kolego bendzji niewiem jak Ci to wysłać .

Opcja PW
Obrazek

i wyślij ;)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-02-28, 22:13

zibi06 napisał(a):
Władi89 napisał(a): Kolego bendzji niewiem jak Ci to wysłać .

Opcja PW
Obrazek

i wyślij ;)


Niestety jak załączam plik to wyskakuje mi "rozszerzenie jest zablokowane" .
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez zibi06 » 2019-02-28, 22:30

Władi89 napisał(a):Niestety jak załączam plik to wyskakuje mi "rozszerzenie jest zablokowane" .

Napisz do Michała PW lub/i skorzystaj z opcji wyślij email i poproś o adres email.
Jakie rozszerzenie ma ten plik ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-01, 19:47

Plik ma rozszerzenie .bin ale zauważyłem że ma 1024kb zamiast 512kb dodam ze odczytałem już pin 2564 vag commanderem ale nadal autko nieodpala. Może ta pompa 106k mu nieleży :( niewiem czy czytaliście od początku :)) zamiast 106m mam 106k ale obie są z bdg.
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-03-02, 00:03

K czy M w Twoim BDG powinny się adoptować tak samo. To zły trop.

Ciągle podejrzewam, że nie dysponujesz prawidłowym PINem
Ten Twój 2564 przypomina mi kod dostępu (między innymi) do adaptacji dawki paliwa ale nie do gmerania przy dopisywaniu VP44 do ecu.

Tutaj jest filmik pokazujący jak z wykorzystaniem commandera odczytać potrzebny Ci login :


(link dla tapatalków: http://www.youtube.com/watch?v=9u2xEYA3tuA )

Poszukiwany PIN pojawia się około 1:45 minuty filmu w okienku LOGIN, po prawej stronie ekranu, mniej więcej w połowie wysokości nad okienkiem z kilometrami.

Na pewno w ten sam sposób odczytywałeś tego swojego 2564, bo cos wątpię ??
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość