Problem VP44. Help.

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-02, 10:10

Kolego Piotruś właśnie robię wszystko w ten sposób i w tym okienku pojawia się 02564 robiłem też immo of i też nic :( już niewiem sam co mam z tym autkiem zrobić dlatego napisałem do was. Dodam że tym pinem niemogę się wogóle nawet zalogować przez waga w grupie 01-Silnik a jak wchodze w Adaptacje kanał 50 i wpisuje 02564 to wyskakuje tylko ERROR i wraca na 32000. Mam auto com , vag 3.11 , vag commander. Zaczynam podejrzewać że wraz ze sterownikiem pompy padł ecu czy to możliwe? W sterowniku starej odpadła nóżka od rezystora (było strasznie rzeźbione przez kogoś ) polutowałem i auto odpaliło ale dymiło i śmierdziało ropą oraz nie było reakcji na gaz, nadal był błąd pompy wtryskowej. Wymieniłem więc pompę wszystko ładnie pięknie nawet błąd braku komunikacji ze sterownikiem pompy zniknoł jednakże jest błąd na vagu (engine start blocked by immobilizer) a na autocom ( moduł sterujący pracą silnika zablokowany ) numer błędu tu i tu 17978. Pomocy bo jestem blisko zrażenia się do 2.5 tdi a jako jeden z niewielu chwaliłem sobie :P w końcu poprzednią
afb przejechałem ponad 150tys. km
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-03-02, 10:25

Wygląda na to, że login jest właściwy.
Autocomem nigdy nie dopisywałem pompy do ECU więc się nie wypowiem.
Nie wiem czy VC w wersji 3.11 nie jest zbyt stary do BDG (?) .
Mimo wszystko, na Twoim miejscu postarałbym się o nowszego VCDS'a lub poprosił o wsparcie lokalnego magika z takim sprzętem.
Być może się mylę ale jakoś nie kupuję wersji o uszkodzonym ECU. To już prędzej podejrzewałbym rzeźbę w sterowniku "nowej" VP o ile pochodzi z nieznanego źródła.

Osobiście nigdy nie miałem problemu z ECU (pod tym względem). Wszystkie przypadki problemów z dopisaniem VP do auta zawsze kończyły się na pompie, ale jak to mówią, zawsze musi być pierwszy raz, więc może właśnie tym razem ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-02, 11:03

Pompa używana ale właśnie nie rzeźbiona nawet kable od sterownika nie cięte. Dawca odpalał. Być może niemogę vag 3.11 jest stary ale w a4 b6 wszystko działało adaptacje itd. Co ciekawego dodam odczytuje ten pin z ECU commanderem (engine control unit) to jaką cholerę mogę się zalogować nim w zegary a do ecu już nie ? :->
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-03-02, 11:48

Niczego więcej Ci nie podpowiem, bo nie umiem.
Jak już mówiłem ja na pewno (101%) próbowałbym użyć jakiegoś bardziej współczesnego VCDS'a (nie mówiąc już o normalnym/prawdziwym VASie i tym podobnych sprzętach).

Gdyby i to nic nie dało wtedy już ECU odjechałoby do odpowiedniego magika. Mam kilku mocno kumatych w swojej okolicy i pomimo koszmarnych cen wolałbym dać im zarobić niż pierd@olić się z jednym autem w nieskończoność.
Mam wielki szacunek dla osób samodzielnych ale w tym przypadku zaczynamy zbliżać się do ściany, a walić głową w mur średnia przyjemność.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-02, 12:33

Piotruś na temat ostatniego zdania twojej wypowiedzi.. - i tak mam już od tygodnia hehe. Ale wiecie ja nigdy żadnego auta do warsztatu (a było ich całkiem sporo samych tdi 6szt.) nie oddałem i boję się ze będzie jak z pinem od immo że gość wezmie 2 stówki za coś co później sam kabelkiem zrobiłem za darmo a do tego mogą nawymyślać różne dziwne rzeczy i nie będzie mi sie opłacało odebranie auta za 5 tys. z warsztatu bo wezmą 2,5 :P Śliski temat ciężka sprawa próbuję dalej napiszę wam tu jeszcze co było jak uda mi się rozwiązać problem.
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez bendzji » 2019-03-02, 18:16

Wladi odpisalem Ci na mail - to co mi podesłałeś to flash z ecu ( mapy itd ) a nie eeprom ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-02, 18:19

tak czulem ze to nie to w kazdym razie wlasnie ide poprobowac vcdsem zobaczymy.

Po wielu próbach adaptacji pompy stwierdzam fiasko. Pin immobilizera(napewno) w żaden sposób nie pasuje do ECU niemożna też się zalogować (używałem wielu loginów od pinu począwszy), Tak zaczynam uważać że on wcale do tego nie służy bo w zegarach się loguje bez problemu choć adaptacji do ecu też tak zabardzo niemogę zrobić niby zapisuje ale nie z żądaną wartoscią. Nie wiem już co z tym autem zrobić chyba kolejna a6 pojedzie na skup :[ a tak na serio jeśli wezmę z innej powiedzmy takiej samej a6 ecu stacyjke klucze zegary i sterownik pompy to odpali?
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-03-05, 07:53

Władi89, pomimo wcześniejszych konsultacji nie jestem całkowicie przekonany, że na pewno prawidłowo odczytałeś potrzebny Ci login.

Tym bardziej nie wiem, w którym dokładnie miejscu jest słaby punkt tego co próbujesz osiągnąć (interfejs, oprogramowanie, laptop czy być może jakiś problem lub ewentualna rzeźba instalacji CAN/OBD albo samych sterowników) .

Pomimo najszczerszych chęci uważam, że nie da Ci się skutecznie pomóc na odległość. Ewentualnie musiałbyś powstawiać kilka skrinów a nawet filmiki z tego jak odczytujesz login Commanderem i drugi, jak odczytaną liczbą próbujesz zaadoptować VP44 do ECU.

Moim zdaniem na jakimś, jedynie Tobie znanym etapie, przyjąłeś jak widać błędne założenie, które teraz skutecznie blokuje osiągnięcie celu (całkiem przykładowo być może używasz nieodpowiedniego "kabelka" do wersji programu i temu podobną niezgodność).

Był taki czas i TRWAŁO TO KILKA DŁUGICH LAT, że skutecznych adaptacji VP44 do ECU wykonywałem kilka (jeśli nie kilkanaście) w miesiącu. Trafiałem przy tym na różne i często KURIOZALNE trudności, jednak nie pamiętam ANI JEDNEGO przypadku, by skutecznie odczytanym loginem nie udało się równie skutecznie zalogować do ECU a potem jeszcze dopisać "nową" VP44.
Mówiąc prościej jeśli tylko udało się połączyć z ECU (najczęściej commanderem) to skuteczna adaptacja VP stawała się zwykłą formalnością. Wszędzie zawsze, wielokrotnie w sytuacjach mocno awaryjnych. Dlatego właśnie nie bardzo wierzę, że wszystko robisz jak trzeba i czym trzeba, bo wtedy już dawno byłoby po temacie.

Reasumując w mojej ocenie albo popełniasz jakiś ewidentny błąd, albo nie jesteś odpowiednio przygotowany (sprzętowo?). Zresztą tak dało się odczuć od samego początku i dlatego parokrotnie już namawiałem Cię żeby dopisanie nowej VP44 do ECU powierzyć komuś bardziej doświadczonemu.
Oczywiście na końcu to Ty decydujesz ale moim zdaniem tutaj na forum doszliśmy do ściany tym bardziej, że opieramy się jedynie na Twoich relacjach ale nie widzimy żadnych konkretów dzięki którym udałoby się zinterpretować błąd.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez bendzji » 2019-03-05, 08:35

Z tego pliku co dostałem to pin wychodzi prawidłowy 3 lub 4 kalkulatorami , jeżeli w zegarach jest ten sam to musi być ok - tam coś jest innego namieszane
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-05, 22:52

Odnosząc się do wypowiedzi okej. Jutro postaram się na wrzucić film jak wszystko po kolei robię począwszy od commandera po vcds i albo podpowiecie mi co robię źle albo udowodnię sobie i wam "że coś grubszego jest namieszane" :( Masz rację kolego Piotruś na odległość ciężko film faktycznie wyjaśni czarno na białym a mi przyda się też utwierdzenie w razie czego by zacząć rozmyślać w co dalej inwestować bo szkoda mi złomować poza tym uwielbiam stare audi :P

Dorzucam filmiki jak to wygląda. :


Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-03-06, 22:53

Pawle,

Login również i moim zdaniem jest właściwy.

Po tym jak gwałtownie komputer odrzuca próbę logowania uważam, że problemem jest albo niepełna wersja programu LITE, albo nie w pełni kompatybilny z VCDSem kabelek, albo może nawet jedno i drugie.

Zaław sobie normalnego VCDSa w pełnej funkcjonalności być może (ale to z potężnym znakiem zapytania) zmień też laptopa i adaptacja pójdzie jak z płatka.
Gdyby przy próbie logowania program choć na chwilę się zastanowił miałbym obawy, że namieszane jest cos grubszego, ale tutaj nie widać nawet próby logowania tylko natychmiast jest odmowa. Z tego względu, jak wyżej, uważam że problem jest ewidentnie sprzętowy lub "programowy" ale raczej na pewno nie po stronie auta.

Z tego co widać uważam, że nawet małe dziecko dopisałoby tą VP44 do Twojego BDG gdyby tylko dysponowało prawidłowym sprzętem i/lub programem ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Władi89 » 2019-03-06, 23:22

Piotruś, przecież widzisz że wszystko działa to jest pełny vcds i pełny vag ma tak samo a kabel to nie chinczyk a laptop ma niecałe 2 lata :/ nawet pokazałem że do zegarów się loguje bez problemu . Dla mnie coś jest z ecu albo sterownik z pompy 106k nie podchodzi nie jestem pewny ale wydaje mi się że bdg z którego brałem pompę miało inne kostki od ecu.
Władi89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-02-23, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez Piotruś » 2019-03-06, 23:37

Piotruś, przecież widzisz że wszystko działa to jest pełny vcds

Nie. Ja widzę wyraźnie napis LITE, a ślepy jak na razie chyba jeszcze nie jestem. Zatem nie jest to "pełny VCDS" tylko jakaś okrojona wersja.
To, że "uproszczony" program łączy się ze sterownikiem i odczytuje błędy nie znaczy, że potrafi uruchomić bardziej "głębokie" funkcje.
a kabel to nie chinczyk a laptop ma niecałe 2 lata :/

Co do laptopa wyraźnie zaznaczyłem, że to tylko "luźna wątpliwość" a nie pewnik, co do kabla zresztą tak samo chociaż w tej kwestii moich wątpliwości nie rozwiałeś.

OK. Nie chce mi się dłużej licytować ani na siłę Cię przekonywać. Jak już wcześniej napisałem moim zdaniem EWIDENTNIE WIDAĆ, że program NAWET NIE PODEJMUJE PRÓBY logowania tylko wywala się od strzału "jak zablokowany".
Po tym co zobaczyłem jestem praktycznie całkowicie pewny, że problemem nie jest ECU ani jego instalacja ale Twoja sprawa co z tym zrobisz dalej.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez kowal51 » 2019-03-07, 00:34

Władi89 napisał(a):widzisz że wszystko działa to jest pełny vcds

Władi89, a może jednak jest to tylko "zarejestrowany" LITE ?
Różnice
:arrow: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Functions
Zastanawia mnie to, czy dla BDH/BDG sterowniki : silnik - pompa do komunikacji też wykorzystują magistralę CAN ??
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Problem VP44. Help.

Postprzez bendzji » 2019-03-07, 09:06

Tak tak jest magistrala Can tam ale do diagnozy jest używana linia K i L.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron