problem z kątami kół

problem z kątami kół

Postprzez Marc1n1 » 2015-08-06, 21:25

Witam. Borykam się z kątami kół jak i przód tak i tył, są za bardzo pochylone, in nie wiem w czym może tkwić problem
Marc1n1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-09-11, 17:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: problem z kątami kół

Postprzez zibi06 » 2015-08-07, 20:58

Marc1n1 napisał(a):Witam. Borykam się z kątami kół jak i przód tak i tył, są za bardzo pochylone, in nie wiem w czym może tkwić problem

Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: problem z kątami kół

Postprzez Piotruś » 2015-08-08, 07:25

Marc1n1, jeśli problem pojawił się w trakcie eksploatacji choć wcześniej nie występował, to można typować zużycie tulei gumowo-metalowych wahaczy i/lub ewentualne zużycie górnego łożyskowania kolumn resorujących (z przodu).

Skoro jednak problem dotyczy obu osi, to wyczuwam, ze tak już to auto kupiłeś. W tej sytuacji najbardziej prawdopodobną przyczyną problemu wydają mi się nieprawidłowo dobrane części zawieszenia. Z przodu mogą to być zarówno nieodpowiednie wahacze jak i źle dobrane zwrotnice, a z tyłu (w przypadku napędu FWD) wyobrażam sobie (teoretycznie), że może być coś nakombinowane np. z piastami (ale to spekulacja).

No i niestety, czysto teoretycznie (bo nie podałeś dodatkowych informacji), można też rozpatrzyć nieprawidłowo wykonaną naprawę blacharską.

Generalnie musiałbyś podać więcej szczegółów, a przede wszystkim napisz jak do tego doszedłeś, ze kąty pochylenia są nieprawidłowe (bardziej na oko czy podczas regulacji geometrii) ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: problem z kątami kół

Postprzez RomanS » 2015-08-08, 10:53

Marc1n1, jesli chodzi o tylną belkę to jedyną przyczyną może być jej skrzywienie (no chyba, że masz rozsypane łożyska w piastach - ale to byś chyba słyszał chrobotanie ???).
Co do przodu to tak jak napisał Piotruś, zużyte tuleje wahaczy (lub przeguby kulowe), użycie niewłaściwych wymiarowo wahaczy, zły montaż wahaczy dolnych (w niewłaściwych otworach tzw. trawersy), odkształcona zwrotnica (lub nie od tego auta).
Nie wiem natomiast jak mogłoby na katy wpływać zużycie mocowania górnego amortyzatorów w A6C5 ??? W innych zawieszeniach, przy kolumnach Mc Phersona owszem ale tu ?

A jakie masz właściwie te katy ? Bo tak sie tu plujemy teoretycznie a powinieneś zacząć od podania wartości :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: problem z kątami kół

Postprzez Piotruś » 2015-08-08, 11:12

RomanS napisał(a):Nie wiem natomiast jak mogłoby na katy wpływać zużycie mocowania górnego amortyzatorów w A6C5 ? W innych zawieszeniach, przy kolumnach Mc Phersona owszem ale tu ?

Rozumiem, że ta żaluzja to do mnie :lol: :?:
Naturalnie masz rację, żaden.

"Po prostu" napisałem tak z rozpędu ... :oops: :shock: .
Niestety często strzelam takie rażące gafy, więc zainteresowanych PRZEPRASZAM <luzik> <luzik> .
I dzięki Roman za czujność.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: problem z kątami kół

Postprzez RomanS » 2015-08-08, 12:35

Piotruś napisał(a):Rozumiem, że ta żaluzja to do mnie :lol: :?:


No, tak troche... :-D

Piotruś napisał(a):"Po prostu" napisałem tak z rozpędu ... :oops: :shock: .


Od razu tak pomyslałem, wymadrzyłem się tylko dlatego żeby kolega nie zaczał szukać czegoś czego i tak by nie znalazł :-D

Piotruś napisał(a):Niestety często strzelam takie rażące gafy,


No, tu już ostro przeadziłeś :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: problem z kątami kół

Postprzez mwx » 2015-08-08, 22:03

Może fura mocno obniżona - wtedy naturalnie rośnie pochylenie kół, tzw camber (tych na wielowahaczu - w FWD tylko z przodu). Panowie robiący geometrię w warsztacie mają raczej dane dotyczące normalnego zawieszenia lub -20mm w przypadku S, S-line, więc każde inne obniżenie wygeneruje błąd.

Pochylenie kół z tyłu w FWD może być wywołane jedynie katastrofalną awarią belki, lub grubą kombinacją z mocowaniem piast (np jakieś dzikie "camber plate'y" podłożone pod piasty przez jakiegoś pryszczatego tunera)
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: problem z kątami kół

Postprzez Marc1n1 » 2015-08-09, 21:28

Dziękuje, wam za jakiekolwiek podpowiedzi. tutaj wykaz z geometrii: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb1 ... 49b9a.html

a jak można zdiagnozować krzywe zwrotnice ?
Marc1n1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-09-11, 17:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: problem z kątami kół

Postprzez mwx » 2015-08-09, 23:27

Masz to auto obniżane? Na pewno masz FWD?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: problem z kątami kół

Postprzez Marc1n1 » 2015-08-10, 07:51

Tak jest to napęd Fwd. Auto kiedys bylo obniżane. Ale wymieniałem amortyzatory i sprężyny by go podnieść tym ładnie poszedł do góry a przód tylko troszkę.
Marc1n1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-09-11, 17:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: problem z kątami kół

Postprzez mwx » 2015-08-10, 17:08

Skoro FWD to belka tylnego zawieszenia do wymiany na prostą.

Z przodu to mogą być krzywe zwrotnice, albo nawet wszystko po trochu. Obejrzyj dokładnie tuleje gumowe, może zauważysz jakieś ewidentne nieprawidłowosci.

Podejrzane jest trochę to, że obie strony są złe - może podczas tej wymiany o której pisałeś ktoś coś źle poskładał?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: problem z kątami kół

Postprzez Marc1n1 » 2015-08-10, 17:38

Raczej ok jest zamontowane, wahacze maja regulacje na otworach lecz z tego co wiem to powinny być przykręcone do zewnętrznych otworów, i tak są.
Marc1n1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-09-11, 17:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: problem z kątami kół

Postprzez bendzji » 2015-08-10, 17:48

W C5 zewnętrzne otwory na 100% ( w B5 na wewnętrznych ) , może ciągle masz za nisko jak na 1BA - co założyłeś za sprężyny?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: problem z kątami kół

Postprzez Marc1n1 » 2015-08-10, 19:32

Sprężyny mam używki, musiałem takie założyć bo były pewne problemy przy wymianie. lecz bardzo mocno trzeba było je skręcić aby założy na amortyzator.
Marc1n1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2014-09-11, 17:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: problem z kątami kół

Postprzez bendzji » 2015-08-10, 21:25

No niestety zwoje musza sie praktycznie dotykac to norma , przerabiałem to dwa razy , zammieniki amorków mają krótsze tłoczysko niż ori
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość