[Audi A6 C5 2,5tdi AFB]Problem z mocą - analiza logów

[Audi A6 C5 2,5tdi AFB]Problem z mocą - analiza logów

Postprzez AdeR » 2017-04-06, 20:19

Witam bardzo serdecznie, jako że nabyłem ostatnio Audi A6 C5 99r 2.5 v6 TDI AFB (TIP) zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc w doprowadzeniu auta do ładu i składu. Audi ma problem z mocą, przeładowuje.
Próbowałem zrobić logi ale na drodze udało mi się wycisnąć 120 :/ Raz przeładuje raz nie...
Podpowiedzcie co mam ewentualnie w logach poprawić. Z góry dzięki. <radocha>

Statyczne:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_P91Ju6h.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_fbu81d.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_NDlyNr.html
Grupa 003:http://vaglog.pl/log-003_hL6A7.html

Dynamiczne:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_O7p74.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_ko5S4A.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_DAlScF.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_ZXSuds1.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_D0fpL.html

Co sprawdziłem:
- przewody podciśnienia wydają się być w porządku
- sztanga turbiny chodzi leciutko i w pełnym zakresie (czyszczona)
- zawór N75 wyczyszczony
- przepływka wyczyszczona środkiem CRC, dużo się po tym poprawiło ale dalej coś nie tak. Może padła...

Błędy jakie się ukazały w ECU:
- 00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
AdeR
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-04-06, 20:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Adrian

Re: [Audi A6 C5 2,5tdi AFB]Problem z mocą - analiza logów

Postprzez zibi06 » 2017-04-07, 02:11

003 BS Egr "trup"/ nie działa. Zaślepiony ?
011 BS Turbina przynajmniej w początkowej fazie na OFF "stoi" wysoko ( dosyć długi czas spada wartość od 1040 do 1009). Tak jak kiedyś dawno temu tłumaczył mi pewien mega Fachura że przy manualnej skrzyni "wysokie" turbo jeszcze jakoś daje radę, to przy tipie zaczynają się problemy.
AdeR napisał(a):- sztanga turbiny chodzi leciutko i w pełnym zakresie (czyszczona)

Rozumiem że czyszczona zmienna geometria (rozebrane turbo) ? Jeżeli tak, to albo źle lub możliwe że jest już wyrobiona..
011 Dynamiczny widoczna jest niestabilność turbo jednakże to co najbardziej rzuca mi się w oczy to nieprawidłowe wysterowanie N75 (ostania kolumna). Na początku logu widać że jakoś "pracuje", tak przy zwiększaniu obrotów widać że w ogóle nie zbija ciśnienia doładowania ( które osiąga maksymalną wartość ciśnienia możliwą do odczytu),a wysterowanie N75 spada do poziomu 9,9 -15 %. Moim skromnym zdaniem nie działa prawidłowo.
Dlatego też przed jakimikolwiek ruchami związanymi z ewentualnym demontażem turbo zacząłbym od sprawdzenia/weryfikacji N75 i tego co z nim związane. Ze względu na nie działający/zaślepiony EGR trudno powiedzieć czy sprawny jest N18, ale jeżeli tak, to do testu możesz go zamienić/podmienić z N75 (pamiętając o zamianie wtyczek). Niestety sprawność N18 musisz ocenić sam. Jeżeli jest zaślepiony to podejrzewam że zdjęty jest wężyk z "grzybka" EGR i jest czymś zatkany. W takim przypadku log 003 BS udrożnić wężyk i przytknąć palec. W czasie testu/ pracy ON/OFF powinno być wyczuwalne "zasysanie". Jeżeli nie, to dla sprawdzenia N75 warto skorzystać z podmiany N75 na sprawny np "pożyczony" używany ( od razu nie kupować nowej !!). Może ktoś jeszcze coś dopowie lub zweryfikuje..
AdeR napisał(a):- przewody podciśnienia wydają się być w porządku

Rozumiem że dokładnie sprawdzałeś/ jesteś pewien że są ok..
AdeR napisał(a):- sztanga turbiny chodzi leciutko i w pełnym zakresie (czyszczona)

Rozumiem że sprawdzałeś/ obserwowałeś ruch sztangi (logując 003 BS) ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości