Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-04, 11:37

Witam serdecznie,
od pół roku jestem właścicielem wspaniałego autka: AUDI A6 C5 2004r 3,0 benz+LPG QUATRO TIPTRONIC AVANT, VIN WAUZZZ4B95N019571.
Od początku jak zakupiłem auto nie działa kilka drobnych rzeczy min: mikroprzełącznik drzwi kierowcy, wariuje tylny parktronik i inne pierdółki, które chcę naprawić. Z wykształcenia jestem mechanikiem samochodowym lecz nie pracuję w zawodzie od 25 lat, ale jakieś zdolności manualne posiadam.
Ale do rzeczy, niedawno na allegro aukcja 4959406856 zakupiłem Tester diagnostyczny VIAKEN VAG5053 ITS w języku polskim (roczniki od 1992 roku do 2014 roku), podpiąłem go pod Audi i tak:
łączy się bez problemu z silnikiem, automatyczną skrzynią biegów, ABS. Nie może połączyć się min: z modułem komfortu, parktronikiem.
Jaka może być przyczyna? czy uszkodzony moduł komfortu? czy po prostu VAG jest do kitu?
Macie jakieś pomysły????
Z góry dzięki
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez Piotruś » 2017-02-04, 20:06

Zanim rozbebeszysz "pół auta" albo zechcesz przetrącić gnaty kilku gościom z Viakena (a czasem naprawdę zasługują) moim skromnym zdaniem najlepiej skorzystać z innego (pewnego, sprawdzonego, profesjonalnego) diagnozera. Bez względu czy uda się połączyć lub nie - wątpliwości rozwiejesz bez poświęcania własnej energii. Taki mam pomysł "na szybko", bo z moich doświadczeń jedno i drugie jest niestety jak najbardziej możliwe.
Po kościach bardziej obstawiam zyeb..ny diagnozer ale jak to mówią "miara-wiara".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez bendzji » 2017-02-04, 21:03

Polift C5 ( podobnie jak a4 B6 ) jest specyficzny , wymaga przełączenia w interfejsie na drugą linię K( linie L ) na pinie 15 obd. To z czym.się łączysz wisi na pinie 7 obd. Nawet oficjalna serwisówka opisuje adapter do VAS żeby komunikacja ruszyła.

Myślę że ten ITS podobnie jak tanie klony vcds z chin tego nie ogarnia dobrze. Pozostaje dobry kabelek kkl na ft232RL albo ori hexcan rosstech.

Mój vag kkl z viakena bez prormu łączył się w poliftach C5 , gdzie lepsze sprzęty warsztatowe profesjonalne nie radziły sobie.


Aha dodam że nie ma modułu komfortu w c5 , łączysz się przez 35-centr. Locks
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-04, 23:19

dzięki za informację
Bendzji co dokładnie masz na myśli odnośnie modułu komfortu, ja nie bardzo wiem o co kaman.
Możesz mi jakoś z polskiego na nasze po krótce wyjaśnić?
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez bendzji » 2017-02-05, 00:02

Ze łączysz się vagiem ze sterownikiem centralnego , modułu komfortu jako tako nie ma
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-05, 10:29

Bendzji dziękuję za info, jestem tu nowy i nie chcę się mądrzyć, ale w moim aucie moduł komfortu jest. Wiem ponieważ dostałem się do niego - sprawdzałem czy nie jest zalany ale było wszystko OK. W mojej Audi jest mega wyposażenie i być może dla tego takowy moduł też się znajduje.
Jeszcze raz dzięki za info odnośnie VAG-a nie minęło jeszcze 14 dni od zakupu więc bez problemu go zwrócę i zakupię tak jak pisałeś przewód na KKL już się orientowałem. Gość we Wrocławiu sprzedaje, więc podjadę osobiście i z nim pogadam. DZIĘKUJĘ
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez bendzji » 2017-02-05, 12:13

to co nazywasz modułem komfortu to jest po prostu sterownik centralnego który steruje tez szybami i lampkami , to że jest mega wyposażona to nie ma znaczenia kompletnie , także jak będziesz chciał wejść Vagiem w 46-Central Conv to z niczym sie nie połączysz ;)

typowe moduły komfortu są np. w Passacie B5 , a4 B6 itd. - one komunikują się z modułami drzwi po CAN , sterują większą iością rzeczy
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez malboro » 2017-02-05, 12:44

bendzji napisał(a):Ze łączysz się vagiem ze sterownikiem centralnego , modułu komfortu jako tako nie ma

W przedliftach sterownik centralnego, w poliftach moduł komfortu.
Oryginalny kabel ogarnia bez trudu. Jak to ogarnia chińszczyzna - nie wiem :)

bendzji napisał(a):typowe moduły komfortu są np. w Passacie B5 , a4 B6 itd. - one komunikują się z modułami drzwi po CAN , sterują większą iością rzeczy

I tak samo jest w poliftach C5. Ale zanim dam sobie rękę uciąć - muszę w ramach przypomnienia podpiąć się do swojego :lol: <luzik>
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-05, 12:55

Troszkę poczytałem tu i ówdzie i wydaje mi się, że prawdopodobnie przyczyną braku łączności z niektórymi modułami jest chiński pierd....ny :[ kabel - przynajmniej tak mi się wydaje. Wziąłem przed chwilka miernik i przedzwoniłem wszystkie piny w kablu i okazało się że na 16 pinów 7 jest nie podłączonych i podejrzewam, że wśród tych 7 są te odpowiedzialne za brak łączności z modułami.
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez malboro » 2017-02-05, 13:09

OK. Sprawdziłam w schematach....
Po CAN idzie silnik, licznik, czujnik kąta skrętu, zawieszenie pneumatyczne, ABS i przekładnia automatyczna.
Ten moduł idzie analogowo.

bendzji ma rację 100% <luzik>
Ale żeby w takich starych Passkach było, a w C5.... <nerwus>

:lol:
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-05, 13:18

Jeżeli tak to zwracam honor koledze bendzji <okok> , a zarazem bardzo dziękuję za info
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez Piotruś » 2017-02-05, 13:23

A próbowałeś w ogóle połączyć się tym co masz z adresem 35 (centralny zamek), zamiast błędnie wcześniej typowanym modułem komfortu (adres 46) :?: :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-05, 13:27

No właśnie nie mogę się połączyć ani z centralnym zamkiem, ani z parktronik, ani radio, nie łączy się również z z ogólną elektroniką
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez bendzji » 2017-02-05, 13:42

W twoim obd będzie pin 1 ( +12 po stacyjce ) , pin 4 i 5 ( masa ) , pin 7 (linia K - licznik, ECU,ABS,ESP ) , pin 15 linia L / K2 ( reszta czyli radio , centralny , klimatronik itd. ) ,Pin 16 ( stały plus ) , reszta jest pusta

Już pisałem wcześniej na pewno nie potrafi obsłużyć pinu 15.


Ori adapter do VAS przełączajacy linie K to VAS 6017
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Problem z połączeniem VAG-a Audi A6 C5

Postprzez piter73 » 2017-02-05, 14:13

Bendzji znasz się na tych sprawach więc powiedz mi - czy mam zwrócić ten tester i kupić kkl na ft232RL, czy go pozostawić ?
Sprzęt będzie używany do własnego użytku
piter73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-21, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości