Problem z zapalaniem gdy zimny silnik A6 AFB 150 KM

Problem z zapalaniem gdy zimny silnik A6 AFB 150 KM

Postprzez Maximuss » 2013-07-06, 11:52

Witam Wszystkich Prosze o pomoc z moim audi A6 silnik 2,5 TDI 150 KM 98 rok typ silnika AFB
Problem polega na tym ze auto nie zapala mi po 2-3 godzinach postoju ,bylem u mechanika popatrzyl i zalozyl mi zaworek zwrotny od tego momentu gdy prysne mu plynem do czyszczenia hamulcow , zapala ale odrazu laduje sie na 4-5 tysiecy obrotow i schodzi do normalnych po chwili i zaczyna pracowac rowno , wyglada na to wiec ze na zimnym silniku
jest tylko taka charakterystyczna sprawa ze gdy rusze z 1 biegu nie zawsze ale zdarza sie sie na secunde zamuli ale za moment juz dostaje mocy
kupilem to auto w 2012 roku w zimie wogole nie zapalal , bardzo ciezko nieraz , Panowie ja juz nie wiem co robic nie mam naprawde sily , sugeruja mi ze to wina pompy wtryskowej , ale z tego co wiem i czytalem troche na ten temat mimo ze jestem laikiem , gdyby to byla wina pompy on by nie mial mocy , szedl by czarny dym z rury wydechowej ja nic takiego niemam on wczesniej nie mial duzo mocy ale uzylem plynu do czyszczenia systemu diesla wlalem do baku zatankowalem na full i tak oczyscil ze auto chodzi idealnie zbiera sie pieknie chodzi cichutko i rowniutko
porobilem testy w ARBO to taka stacja diagnostyczna w wiedniu poniewaz tu mieszkam , wykazalo 3 bledy systemu Diesla
napisze moze ktos bedzie wiedzial o co chodzi czy te bledy mialyby wplyw na to ze on tak nie zapala

05A1 Krafstoffmangel Sensor Brak czujnika paliwa
020B TemperaturaturfĂźhler Ansaugluft Czujnik temperatury powietrza dolotowego
0229 Luftmassenmesser Unterbrechnung/Masseschluss Miernik masy powietrza
to po niemiecku bo taki mam wydruk przetlumaczylem ale niewiem czy poprawnie kody bledow sa obok
Byl u mnie kolega z Forum przywiozl VAGA i wyszedl jeszcze blad 00550

Panowie Pomocy wymiana Pompy kosztuje 1000 euro dlatego chcialbym sie dowiedziec czy to co podalem moze miec wplyw na zapalanie na zimnym silniku gdzies czytalem ( a czy sprawdzałeś czy dohodzi prąd do świec, i sprubuj wymienić czujnik temperatury silnika ten co steruje komputerem moze być uszkodzony i nie daje takiej dawki paliwa jak powinien )czy to jest mozliwe ? i ma zwiazek z tymi bledami ?? z gory dziekuje Pozdrawiam Marcin
Szóstego dnia Bóg stworzyÂł silnik diesla tak siĂŞ uradowaÂł tÂą doskonaÂłoÂściÂą Âże siódmego dnia stworzyÂł do niego Audi .
Maximuss
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-07-06, 11:41
Lokalizacja: Wieden-Wroclaw
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin

Postprzez Andi » 2013-07-06, 12:17

Maximuss, blada 0550 blad kata wtrysku paliwa odpowiada za zle zapalanie auta do sprawdzenia w logach statycznych przy pomocy komputera i pewnie do poprawienia .
jak to zrobic jest tu:
2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Czujnik masy powietrza odpowiada za mala moc auta i stosunkowo wieksze spalanie do weryfikacji w logach statycznych i dynamicznych.
Jak zrobic logi jest w temacie
jak-vagowac-swoje-auto-t30.html
Odnosnie zamontowanego dodatkowego zaworka zwrotnego w ukladzie paliwowym zalecalbym odszykanie przyczyny niesparawnosci ukladu/nieszczelnoasci lub zapowietrzenia, ktore czesto ma miejsce.
Zapowietrzony uklad paliwowy mozna odpowietrzyc ;-)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Maximuss » 2013-07-06, 22:12

Dziekuje serdecznie za odpowiedz tylko Problem jest taki ze jak Jade do mechanika to Oni twierdza ze to pompa tam jest jeszcze jakis czujnik temperatury ja juz zglupialem Co robic sam go nie odpowietrze chyba
Szóstego dnia Bóg stworzyÂł silnik diesla tak siĂŞ uradowaÂł tÂą doskonaÂłoÂściÂą Âże siódmego dnia stworzyÂł do niego Audi .
Maximuss
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-07-06, 11:41
Lokalizacja: Wieden-Wroclaw
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin

Postprzez zibi06 » 2013-07-07, 01:26

Maximuss, czy od czasu zrobienia poniższych logów coś "poprawiałeś" ?

[ Dodano: 2013-03-18, 12:54 ]
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118638.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118640.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118641.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118642.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118644.html
Grupy: 011,011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118645.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118646.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_118647.html

No chyba że to nie Twoje ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Maximuss » 2013-07-07, 09:41

Witam Ponownie , tak robilem , i juz tlumacze o co chodzi , auto bylo u mechanika znalazlem tu polaka w wiedniu ktory sie podjal zrobienia tego auto stalo u niego 2 miesiace fakt ze w tej chwili zaczal jezdzic , mechanik wymienil mi tlumiki, turbo , i ustawil rozrzad , co do pompy chcial mne oszukac ze podobno ja zregenerowal, bylem u rzeczoznawcy i okazalo sie ze nawet nie byla ruszona , samochod jak odebralem od niego jezdzil ale mial malo mocy , wiec dolalem mu srodek do czyszczenia diesla i poprawa 100 % ale nadal nie zapala wiec pojechalem jeszcze do kogos innego zeby to sprawdzil to auto jedzi bez problemu tylko nie zapala

sluchajcie ja mam zdjecia testow ktore mi robili ale nie wiem jak to tu wstawic , te logi ktore wyzej opisal kolega to moje , ale to bylo robione wczesniej przed tym jak auto bylo warsztacie, robilismy to z robertem z wiednia to nasz kolega z forum

Dobra robimy inaczej wrzucam zdjecia testwo ze stacji diagnostycznej i podaje link do nich
http://hostuje.net/file.php?id=e7a169f0 ... 7e4c01d92f
Szóstego dnia Bóg stworzyÂł silnik diesla tak siĂŞ uradowaÂł tÂą doskonaÂłoÂściÂą Âże siódmego dnia stworzyÂł do niego Audi .
Maximuss
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-07-06, 11:41
Lokalizacja: Wieden-Wroclaw
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin

Postprzez roberto » 2013-07-07, 09:47

zibi06, te logi robiłem ja z Maximussem, także nie bierz ich pod uwagę.Wtedy kąt wtrysku był skrajnie rozjechany,w ogóle nie reagował na próby przyśpieszenia lub opóźnienia.Wiem,wiem,potrzeba zrobić nowe logi 8-)
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-07-07, 09:54

roberto napisał(a):zibi06, te logi robiłem ja z Maximussem, także nie bierz ich pod uwagę.Wtedy kąt wtrysku był skrajnie rozjechany,w ogóle nie reagował na próby przyśpieszenia lub opóźnienia.Wiem,wiem,potrzeba zrobić nowe logi 8-)


A czy stoi coś na przeszkodzie żebyście zrobili aktualny komplecik ?!
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-07-07, 09:59

Piotruś napisał(a):A czy stoi coś na przeszkodzie żebyście zrobili aktualny komplecik ?!


Tak stoi,moja żona i dzieciaki :-P
Postaram się coś wymyślić <mysli>
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-07-07, 10:03

roberto napisał(a):Postaram się coś wymyślić

Byłoby cudownie :) !!

Pod warunkiem, że Maximuss przestanie odpalać swój samochód środkiem do czyszczenia hamulców, bo każdy taki rozruch powinien być prawnie zakazany i obligatoryjnie karalny :-> :(
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Maximuss » 2013-07-07, 10:14

heheh nie robcie jaj :) ja kurde juz bialej goraczki dostaje , z tym autem , jade do klienta cos zrobic z kompem i robie wszystko nerwowo bo auto stoi na dole , po 2 godzinach juz nie moge zapalic i znow musze mu prysnac przeciez to jest skandal
Szóstego dnia Bóg stworzyÂł silnik diesla tak siĂŞ uradowaÂł tÂą doskonaÂłoÂściÂą Âże siódmego dnia stworzyÂł do niego Audi .
Maximuss
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-07-06, 11:41
Lokalizacja: Wieden-Wroclaw
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin

Postprzez Piotruś » 2013-07-07, 10:24

Maximuss napisał(a):heheh nie robcie jaj

Maximuss, fajnie jest sobie pożartować ale tym razem to nie są żadne jaja, bo każdym takim suchym rozruchem wbijasz realny gwóźdź do trumny swojej VP44 i/lub (zależnie co wysra się szybciej) wielu mechanicznych podzespołów silnika (w tym hydrauliki zaworowej, turbiny, panewek wału korbowego).
Używając emocji można z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że odpalaniem "na plaka" mścisz się na własnym silniku (i portfelu), zamiast na fahofcahhh psujących Twoje auto.
Tak naprawdę opisany przez Ciebie ciąg zdarzeń to jeden wielki koszmarny skandal.
Najwyższa pora przerwać tą piramidę absurdu i oszustwa ale Ty też musisz zrozumieć, że swoim postepowanie realnie dokładasz się do dzieła zniszczenia.
Oczywiście jako zwykły user masz prawo popełniać (nieświadome) błędy ale my tutaj bardzo chcemy Ci pomóc, wiec daj nam szansę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Maximuss » 2013-07-07, 11:13

ok wiec zdaje sie calkowicie na Wasza pomoc poniewaz jestem naprawde zdesperowany , z tego co wiecznie slysze tu u mnie w warsztacie gdy podjade z tym autem , kazdy mowi pompa nawet nie zagladajac do srodka poniewaz stwierdzili ze to choroba tych samochodow z takim silnikiem jaki ja mam , ja odpalam to na spray nie dla checi przejechania sie poprostu potrzebne mi auto do pracy , on sie dziwnie zachowuje , na plaka wogole nie reaguje , pomaga mu tylko ewentualnie plyn do czyszczenia hamulcow , ja robie to tak zdejmuje pokrywe filtra powietrza pryskam mu w srodek i czekam chwile , po chwili zaskakuje i odrazu wchodzi na 4-5 tysiecy obrotow, pozniej sie uspakaja i pracuje rowno , przejade nim 2-3 kilometrow , i gdy wylacze silnik pali od 1 kopa , nie musze go nawet rozgrzewac do 90 stopni , najlepsze jest to ze w polsce sa specjalisci ktorzy przemysla sprawe pogrzebia poszukaja problemu , tu gdzie ja mieszkam , nikt na to uwagi nie zwraca , pompa kaput 1100 euro i dziekuje ja wlozylem w to auto dodatkowo jeszcze 1500 euro i problem z zapalaniem pozostal , powymieniali mi czesci , i nadal to auto nie zapala , dlatego taki jestem zdesperowany bo przezeciez jak go kupilem on jezdzil i najdziwniejsze jest to ze zapalal to bylo w listopadzie 2012 roku pojezdzilem nim miesiac i problem sie zaczal , do tej chwili auto stalo u tego magika i nadal nie dziala :( :( :( :( najlepsze jest to ze on sie tlumaczy ze wymienil mi tlumiki , bo ktos pianke tam wpusil i turbo bo bylo zepsute , dostalem rachunek na 2600 euro ale sprawa pojdzie do sadu bo bylem i rzeczoznawcy i stwierdzil ze to co on napisal ze podobno wymienil to jest nie ruszone czyli pompa a co do turbo tez niema pewnosci bo rachunku na nowe nie dostalem poprostu koszmar co moze polak polakowi na obczyznie zrobic SWINSTWO OSZUSTWO z tego co ja widze to tu to dziala tak trzeba samemu wiedziec co w tym aucie siedzi , i pojechac do warsztatu i uswiadomic tych glabow dopiero wezma sie za robote , czyli np zly kat wtrysku do porawienia jade na warsztat mowie ustawic ustawia i auto dziala bo metoda prob i bledow koszuje tu tak duzo ze szok najlepsze jest to ze ja w to auto wlozylem juz tyle ze mialbym A4 1,9 TDI z 2002 roku np :( ale mam sentyment do tego auta i dlatego jeszcze walcze
Szóstego dnia Bóg stworzyÂł silnik diesla tak siĂŞ uradowaÂł tÂą doskonaÂłoÂściÂą Âże siódmego dnia stworzyÂł do niego Audi .
Maximuss
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-07-06, 11:41
Lokalizacja: Wieden-Wroclaw
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin

Postprzez Piotruś » 2013-07-07, 11:43

Maximuss napisał(a):ja odpalam to na spray nie dla checi przejechania sie poprostu potrzebne mi auto do pracy ,

Nie spodziewaj się, że powody Twoich desperackich decyzji maja jakiekolwiek znaczenie dla podzespołów mechanicznych silnika.
No way - w końcu coś jeb..e tak, że wcale do roboty nie dojedziesz i tyle ... .

Maximuss napisał(a):on sie dziwnie zachowuje , na plaka wogole nie reaguje , pomaga mu tylko ewentualnie plyn do czyszczenia hamulcow ,

Płyn do czyszczenia hamulców jest znacznie bardziej lotny od Plaka, dlatego zapłon w silniku jest łatwiejszy i bardziej gwałtowny.

Maximuss napisał(a):ja robie to tak zdejmuje pokrywe filtra powietrza pryskam mu w srodek i czekam chwile , po chwili zaskakuje i odrazu wchodzi na 4-5 tysiecy obrotow, pozniej sie uspakaja i pracuje rowno ,


Przynajmniej wiemy skąd poniższe błędy od przepływomierza :shock: ... :
Maximuss napisał(a):020B TemperaturaturfĂźhler Ansaugluft Czujnik temperatury powietrza dolotowego
0229 Luftmassenmesser Unterbrechnung/Masseschluss Miernik masy powietrza


Maximuss napisał(a):Byl u mnie kolega z Forum przywiozl VAGA i wyszedl jeszcze blad 00550

A macie gdzieś zapisane wszystkie błędy, które pokazał VAG ??

Pytam w kontekście tego "rodzyneczka":
Maximuss napisał(a):05A1 Krafstoffmangel Sensor Brak czujnika paliwa

Niestety jest to format wewnętrznych błędów odczytywanych Bochowskim urządzeniem KTS i ich opisy nijak nie korespondują z nomenklaturą VAG'owską.

Jeśli chodzi o błąd 05A1 wielu "diagnostów" interpretuje go jako dysfunkcję sensora w zbiorniku paliwa (czyli popularny błąd 01440), inni (ja akurat do tej grupy należę) odczytują to jako informację o pojawiającym się powietrzu w paliwie.
Twój opis Kolego Maximuss tez podpowiada problem z powietrzem jako bardzo prawdopodobną przyczynę większości problemów, jednak chodzenie na skróty może wyprowadzić nas na manowce. Z tego powodu chcielibyśmy zobaczyć kompletny aktualny skan błędów oraz logów statycznych i w nastawach podstawowych.
W następnej kolejności, drogą konsekwentnej eliminacji usterek dojdziemy w końcu do jednego małego oringa, po wymianie którego Twoje kłopoty mają szansę odejść w niepamięć ale najpierw musimy zdobyć pewność, że nastawy regulacyjne silnika i układu wtryskowego są prawidłowe.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-07-07, 11:49

Piotruś napisał(a):Niestety jest to format wewnętrznych błędów odczytywanych Bochowskim urządzeniem KTS i ich opisy nijak nie korespondują z nomenklaturą VAG'owską.


Tu by się przydał pawelk600 ,pracuje na KTSie.
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Maximuss » 2013-07-07, 11:53

czyli to co wyslalem w paczce nie pomoze prawda ? auto teraz stoi pod domem ale ja niestety nie mam VAG zeby to zrobic i wrzucic tu na forum :( gdy byli u mnie koledzy z firmy pomagajacej odpalic samochod tez powiedzieli ze mam powietrze w paliwie

[ Dodano: 2013-07-07, 13:15 ]
a jak bym kupil taka wtyczke ktos chce to sprzedac co myslicie ?
http://www.willhaben.at/iad/kaufen-und- ... d=29591716
Szóstego dnia Bóg stworzyÂł silnik diesla tak siĂŞ uradowaÂł tÂą doskonaÂłoÂściÂą Âże siódmego dnia stworzyÂł do niego Audi .
Maximuss
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-07-06, 11:41
Lokalizacja: Wieden-Wroclaw
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości