Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez majewa » 2016-09-15, 12:35

Witam.
Mam pytanie odnośnie poruszanej przez Was tematyki .
W jednym z postów piszecie :
Postprzez zibi06 » 2016-04-27, 23:04

ewryl, Synchronizacja wałka rozrządu względem wału jest ok.

Rozumiem że wniosek wynikł z analizy logu z kanału 004 ?
Mam w związku z tym pytanie. W mojej Skodzie Octavii 1,9 Tdi BXE z 2008 r. Vag pokazuje następujące wartości w kanale 004 : /wartości wymagane znalazłem w poradniku i je tu przytaczam /
Obroty silnika : 819 / wartość wymagana 860-960 /min
Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) : 0 / wartość wymagana 1st przed GZP do 2,5st po GZP
Kąt wtrysku (wymagany) : 7,65 / wartość wymagana 5 do 7 st obr. wału korb,
Kąt synchronizacji : - 4,9 / wartość wymagana -6 do +6 obr. wału korb.

Czy mógłbym prosić o podpowiedź jak mam zinterpretować ten mój wynik trochę odbiegający od wartości wymaganych w niektórych pozycjach ?
Generalnie silnik pracuje prawidłowo , na jałowym biegu co jakiś czas zadrży na ułamek sekundy.
Dane z grup 013, 018, 023 wyglądają na wzorcowe przynajmniej w logu statycznym.
Z góry dziękuję .
majewa
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-09-15, 12:17
Model: VW Golf
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AJM 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez Piotruś » 2016-09-15, 14:54

Majewa, w Twoim przypadku :
- na kąt wtrysku nie masz żadnego realnego wpływu, naturalnie oprócz PRAWIDŁOWEJ synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu
- z kolei JEDNĄ JEDYNĄ WIARYGODNĄ INFORMACJĄ NA TEMAT SYNCHRONIZACJI było by kontrolne założenie blokad (jak podczas wymiany paska), ponieważ odkąd VAG wprowadził "śmieszne i kwadratowe" koła zębate na wale korbowym INNEJ MOŻLIWOŚCI SPRAWDZENIA czy wszystko jest OK po prostu nie ma (gdyż dopieszczenie kołem regulacyjnym wartości na 0* może pogorszyć parametry zamiast polepszyć).

W kwestii chwilowego szarpnięcia silnikiem faktycznie można by spośród kilku TEORETYCZNYCH możliwości wskazać EWENTUALNĄ NIEDOKŁADNOSĆ w synchronizacji, ale na tym etapie równie dobrze możemy porozmawiać o przypadłości silników z normą EURO4 wynikającej z częściowego zużycia pompowtryskiwaczy. I jeszcze kilku innych aspektach ale PUNKTEM WYJŚCIA rzeczywiście byłoby zweryfikowanie synchro wału korbowego względem wałka rozrządu, a dopiero potem kolejne dywagacje i kontrolne "sztuczki".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości