Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-04-24, 19:17

Witam Prosze o analizę Następujących błędów (odczytałem je po tym jak auto zaczęło szarpać przerywać, nie równo pracować na postoju i straciło moc. Ale po ponownym odpaleniu silnik pracował prawidłowo przejeżdżając kilka metrów i zaczynało się od nowa) Usterki te następowały w tym samym czasie co zapalenie się kontrolki ESP



Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl
Part No: 038 906 019 CF
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1414
Coding: 00002
Shop #: WSC 02325
VCID: 5DB17FFFD7C455F6DF5-49D8
WAUZZZ4B12N048669 AUZ5Z0A7290155

3 Faults Found:
18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240)
P1666 - 35-00 - Electrical Malfunction

16685 - Cylinder 1
P0301 - 35-00 - Misfire Detected

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
P1256 - 35-00 - Open or Short to Plus
Readiness: 0 0 X X X

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 06255
Shop #: WSC 00001
VCID: 2541171FBF14DD36C75-5072

1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez zibi06 » 2016-04-25, 09:54

ewryl napisał(a):3 Faults Found:
18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240)
P1666 - 35-00 - Electrical Malfunction

16685 - Cylinder 1
P0301 - 35-00 - Misfire Detected
ewryl napisał(a):1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent

ewryl, Moim zdaniem błędy są ze sobą powiązane (pomimo tego że 18265 zapisał się w sterowniku ABS) i dotyczą pompowtryskiwacza na pierwszym cylindrze. Prawdopodobnie możesz mieć problem z wtyczką/ połączeniem elektrycznym na tym PD-ku.
Bardziej nieprzyjemną opcją może być uszkodzony PD-ek.
ewryl napisał(a):17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
P1256 - 35-00 - Open or Short to Plus

Dotyczy czujnika temperatury płynu chłodzącego odpowiadający za dawki wtryskiwanego paliwa.
Jeżeli masz objawy związane długim nagrzewaniem silnika, trudnościami z odpalaniem czy zwiększonym zużyciem paliwa przy pomocy VAG-a/ VCDS-a możesz sobie czujnik zdiagnozować (ew wadliwie działający termostat).
Odczyty wykonujesz na zimnym silniku (przed uruchomieniem) i wartości zapisujesz, następnie "logujesz" (na rozgrzanym silniku) i logi zapisujesz.

- Wskazania G62 (temperatura silnika dla komputera) odczytujemy w [01 – Engine] następnie wybieramy [Meas. Blocks – 08] i logujemy grupę 007.

- Wskazania G2 (temperatura silnika dla zegarów) odczytujemy w [17 – Instruments] następnie [Meas. Blocks – 08] i logujemy grupę 003



Wskazania temperatury (na ciepłym silniku) powinny być zbliżone. Jeżeli nie są, najpierw sprawdź wtyczkę/połączenia i przewody elektryczne. Czujnik G 62 jest zespolony z czujnikiem G2.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-04-25, 10:32

Dzieki zibi za szybka odpowiedz :)
Wczoraj zdjąłem pokrywę zaworów i poruszałem wtyczkami wszystkimi po kolei (przy okazji wyczyściłem EGR :)) wyglądało ze wszystkie sa na swoich miejscach i nie ma żadnych luzów. Dzis odpalam auto i wszystko jest okej po ponad 2 godzinach jazdy nie ma żadnych niepokojacych obajwow :( podłączyłem do kompa i został tylko błąd czujnika G62 (który dzis wymienię) czy to możliwe ze to była wina tylko wtyczki?? Jeśli by było coś nie tak z PD to bym miał chyba problem cały czas. Teraz nie wiem co mam robić bo jeśli wyjadę w dłuższą trasę i znowu mi to się przydarzy...
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez zibi06 » 2016-04-25, 11:35

ewryl napisał(a):czy to możliwe ze to była wina tylko wtyczki??

Tak możliwe (w kwestii pierwszych trzech błędów).
ewryl napisał(a): poruszałem wtyczkami wszystkimi po kolei

Oprócz "poruszania" dobrze by było abyś je wyczyścił (używając jakiegoś kontakt spray-u)
ewryl napisał(a):Jeśli by było coś nie tak z PD to bym miał chyba problem cały czas.

Tak, ale dla "świętego spokoju" proponuję wykonać logi (przynajmniej 001, 013, 018, 023 ).
ewryl napisał(a):(który dzis wymienię)

Jeżeli masz pewność że to czujnik to proponuję ori z serwisu.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-04-25, 20:01

Oto zdjecia logow blokow silnika
Obrazek

Obrazek
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez zibi06 » 2016-04-26, 12:54

ewryl, screen pokazuje tylko chwilowe wartości. To nie jest zapis logu.
:arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Z tego co pokazałeś tylko jakoś tam można stwierdzić przekroczone BIP-y na drugim pompowtryskiwaczu. Oczywiście nie jest to jednoznaczne z jego złym stanem.
Trochę informacji dotyczących pompowtryskiwaczy znajdziesz w tym temacie :arrow: diagnozowanie-pompowtryskiwaczy-przy-pomocy-vag-vcds-t1223.html
A6Forum napisał(a):Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.
W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm.

Jak wspomniałem na wstępne screen to nie jest zapis logów..
Statyczne (silnik w temp roboczej => tak jak na screenach)
001, 004, 013, 018, 023 ( z wyłączonymi odbiornikami prądu)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-04-27, 15:16

ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez zibi06 » 2016-04-27, 22:04

ewryl, Synchronizacja wałka rozrządu względem wału jest ok. BIP-y na (teoretycznie) drugim PD-ku są podwyższone.
Nie ma co za bardzo szukać dziury w całym bo auto wiekowe, a BIP-y to tylko cyferki. Jeżeli nie masz problemów z rozruchem, dymieniem, to luźna guma i ciesz się jazdą. Jeżeli chcesz, to co jakiś czas, zaloguj/sprawdź. Przy jakiejś tam okazji/ wizycie w warsztacie możesz ewentualnie/profilaktycznie zrobić regulację PD-ków/,wyczyścić styki..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-04-29, 08:52

Dzięki zibi za odpowiedź i za to ze zwróciłes uwagę na czyjś problem oraz pomogłes go rozwiazac ;)
Jeszcze raz wielkie dzieki
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-07-11, 14:58

Witam
Problem z pompo wtryskiwaczem powrócił :(
zrobiłem logi statyczne podczas nierównej pracy silnika (zapalona kontrolka od ASP)


001
http://vaglog.pl/log_270223.html

004
http://vaglog.pl/log_270225.html

013
http://vaglog.pl/log_270226.html

018
http://vaglog.pl/log_270227.html

023
http://vaglog.pl/log_270224.html


oraz zrobiłem te same logi (bez kasowania błędu silnika jaki mi wyskoczył) po ponownym uruchomieniu auta (kontrolka od ASP już się nie świeciła)

001
http://vaglog.pl/log_270228.html

004
http://vaglog.pl/log_270229.html

013
http://vaglog.pl/log_270230.html

018
http://vaglog.pl/log_270231.html

023
http://vaglog.pl/log_270232.html


do tego jeszcze dodam ze ten błąd silnika to ten sam co przedtem:

VCID: 5DB7EF2FD7B35CF6D0B-4A3A
2 Faults Found:

18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240)
P1666 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent


16685 - Cylinder 1
P0301 - 35-00 - Misfire Detected

Readiness: 0 0 X X X


Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu czy problem dotyczy tylko jednego PD czy będę musiał wymienić wszystkie? albo usterka ta dotyczy czegoś innego i to nie są to PD?
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez zibi06 » 2016-07-11, 22:37

ewryl napisał(a):albo usterka ta dotyczy czegoś innego


ewryl,
ewryl napisał(a): poruszałem wtyczkami wszystkimi po kolei

Przez samo "pogmeranie" wtyczkami powrót błędu był bardzo prawdopodobny.. Błąd jest sporadyczny więc na początek proponuję (jeżeli nie czujesz się na siłach) aby sprawdził to fachowiec. Wyczyścił wtyczki, piny (i ewentualnie je podgiął), sprawdził wiązkę (łącznie z główną wtyczką). Możliwe że na tym się skończy. Jeżeli wymagana byłaby wymiana wiązki to nie nie jest to zbyt kosztowne..

ewryl napisał(a): czy będę musiał wymienić wszystkie?

Życzę abyś nie musiał.Nie wiem gdzie ewentualnie byś naprawiał, znam koszt u Gładyska i uwierz że może "zaboleć". Ale nie ma co gdybać bo z jakąś tam dozą prawdopodobieństwa nie będzie to konieczne.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-07-13, 10:06

Dzięki zibi jak zwykle za szybka odpowiedz <piwo>

Nie wiem czy to istotne ale te objawy pojawiają się tylko i wyłącznie po dłuższym postoju (np. z rana gdy auto stało cala noc) i po nagrzaniu się auta (gdy auto nie osiągnęło temperatury 90*C nic złego się nie dzieje, normalnie odpala, nie kopci i co najważniejsze nie szarpie) gdy zaczynam odczuwać delikatne szarpnięcia zwiastuje to zapalenie się kontroli ASP i wszystkie związane z tym problemem nieprzyjemności. Wystarczy jednak ponownie uruchomić auto (zdarzało mi się robić to nawet podczas jazdy bez zatrzymywania) i wszystkie objawy znikają. Czasami tylko raz wystarczy a czasami nawet 5-7 razy i wtedy auto nie ma więcej problemów przez cały dzień jeżdżenia mimo tego ze utrzymuje temperaturę 90*C, czy to po mieście czy po trasie nawet na autostradzie przy prędkościach do 160 km

Myślicie ze to wina wiązki czy elektroniki w pompo-wtrysku?
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez zibi06 » 2016-07-13, 13:12

ewryl napisał(a):Wystarczy jednak ponownie uruchomić auto (zdarzało mi się robić to nawet podczas jazdy bez zatrzymywania) i wszystkie objawy znikają.
Wyłączenie i włączenie powoduje reset nieprawidłowych parametrów odczytanych przez sterownik ( które po czasie, w większości przypadków wracają).
ewryl napisał(a):wtedy auto nie ma więcej problemów przez cały dzień jeżdżenia mimo tego ze utrzymuje temperaturę 90*C, czy to po mieście czy po trasie nawet na autostradzie przy prędkościach do 160 km

ewryl, wybacz, ale to nie ma zbyt dużego znaczenia. Po skasowaniu błąd zapisuje się ponownie (fakt jako sporadyczny, ale powraca). Moim skromnym zdaniem do czasu realnej diagnozy/ naprawy powinieneś znacznie ograniczyć jazdę.
ewryl napisał(a):Myślicie ze to wina wiązki czy elektroniki w pompo-wtrysku?

Nie wiem co myślą inni. Jeżeli nie sprawdzisz, pozostaniemy na etapie "gdybańska".. Nie wiem czy jesteś w stanie sprawdzić to sam.
Jak nadmieniałem może to być wina jedynie połączeń elektrycznych, może wtyczek czy przewodu w wiązce.
Jeżeli będziesz zmuszony skorzystać z usług mechanika to wiem, że każdy Prawdziwy Profesjonalista zacznie od powyższego
Z mojej niedalekiej przeszłości

Obrazek
Jeżeli po sprawdzeniu okaże się, że z instalacją elektryczną jest wszystko ok, to niestety pozostaje demontaż PD-ka/ków i wysłanie do wysokospecjalistycznego serwisu posiadającego odpowiednie urządzenia diagnostyczne, części i wiedzę.
Innymi i zapewne przynajmniej na początku tańszymi opcjami (ale czy napewno <bezradny>) może być:
- używka
- "zregenerowany" na tzw. wymianę
Oczywiście naprawa/wymiana pompowtrysk-u/ów jest opcją ostateczną .
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-07-13, 21:24

Niestety autem muszę codziennie jeździć do pracy i akurat teraz nie mogę sobie pozwolić na ograniczenie podróżowania moim wspaniałym AUDI
Prawdopodobnie jestem w stanie sam sprawdzić ta wiązkę, posiadam podstawowe narzędzia: młotek, przecinak :D
Do sprawdzenia powinien mi wystarczyć podstawowy miernik chyba ze to jest bardziej skomplikowane niż mi się wydaje... Pewnie chodzi tylko o sprawdzenie czy z wtyczki od PD do tej okrągłej nie ma pęknięć izolacji czy naderwanych przewodów. Do tego popryskanie każdej wtyczki jakimś kontakt sprayem i po podginanie blaszek we wtyczkach.
Jeśli jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć to zamieniam się w słuch :)
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Re: Prosba o analize bledow silnika Audi A6 C5 1,9 tdi AWX

Postprzez ewryl » 2016-08-12, 16:25

I już po problemie :D
Po wyjęciu listwy (niestety połamała się w kilku miejscach podczas wybierania) przeczyszczeniu oraz po doginaniu wsuwek problem znikną :-D
Nic mnie to nie kosztowało tylko trochę czasu poniesionego na zdjęcie pokrywy <rotfl>
Polecam każdemu w podobnych sytuacjach aby najpierw samemu wyeliminować najprostsze i najbardziej prawdopodobne usterki a dopiero potem udawać się do mechaników. W moim przypadku to się opłaciło bo kilku "mechaników" się zarzekało ze trzeba wymienić pompo-wtryski a przynajmniej jeden, do tego by wymienili listwę zasilająca PD i problem by został rozwiązany ale bym musiał wydać sporo kasy...
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc i porady w tym temacie <luzik>
ewryl
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2016-01-17, 13:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Robert

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość