Prośba o analizę logów 2.5 TDI BCZ

Wszystko o diagnostyce nie koniecznie powiązane z marką Audi.

Prośba o analizę logów 2.5 TDI BCZ

Postprzez sobol_20 » 2016-10-30, 19:44

Witam szanownych kolegów. Auto nie jedzie wogóle tak do 2000-2500obr zero reakcji na gaz. Zero błędów w pamięci ECU. Przebieg 262kkm oryginalny. Auto nie kopci i normalnie odpala na ciepłym jak i zimnym. Czasem mu sie zdarzy że trzeba poczekac ze 3obr silnika ale to rzadko. Poza tym chyba wszystko w porządku prócz tej dynamiki. Na prawdę uciążliwe jak trzeba ruszyć szybko na skrzyżowaniu itp. Proszę o pomoc bo widzę że tu chłopaki ogarniają 2.5 V6 <rotfl> a nie znam żadnego kolesia w CK aby ogarniał tą jednostkę napędową. A i odnośnie logu 004BS jest w BTDC natomiast statyczny pokazuje te same wartości ale już w ATDC. Wiecie o co kaman?
Logi STATYCZNE:
000 http://vaglog.pl/log-000_0A4TF.html
001 http://vaglog.pl/log-001_NHgi7m.html
003 http://vaglog.pl/log-003_MqAY0.html
004 http://vaglog.pl/log-004_3tis9zb.html
007 http://vaglog.pl/log-007_7Hc33.html
008 http://vaglog.pl/log-008_gIcL90.html
011 http://vaglog.pl/log-011_AQt9Op.html
013 http://vaglog.pl/log-013_yIqS76.html
014 http://vaglog.pl/log-014_Osr8x.html
018 http://vaglog.pl/log-018_wusEUZ.html
Logi BS:
000 http://vaglog.pl/log-000_9Z0Jkk.html
003 http://vaglog.pl/log-003_r2Q9I3.html
004 http://vaglog.pl/log-004_UDhyx8.html
011 http://vaglog.pl/log-011_in6o6.html
Logi dynamiczne:
001 http://vaglog.pl/log-001_gd636x.html
003 http://vaglog.pl/log-003_3T2OZJR.html
004 http://vaglog.pl/log-004_nr406Q.html
011 http://vaglog.pl/log-011_d8YNE.html
003,008,011 http://vaglog.pl/log-003_008_011_m2DbYR7.html
008,011 http://vaglog.pl/log-008_011_yWzEd7.html
003,010 http://vaglog.pl/log-003_010_Y5z83.html
003,011 http://vaglog.pl/log-003_011_Ai48I.html
sobol_20
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-10-19, 20:37
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Konrad

Re: Prośba o analizę logów 2.5 TDI BCZ

Postprzez Piotruś » 2016-10-31, 10:38

Konrad,

Z tego co sugeruje statyczny 001 silnik jest wręcz zalewany paliwem (dawka powyżej wszelkiego dopuszczalnego maksimum).
Z kolei w kwestii :
sobol_20 napisał(a):A i odnośnie logu 004BS jest w BTDC natomiast statyczny pokazuje te same wartości ale już w ATDC. Wiecie o co kaman?

można przyjąć bardzo ostrożne przypuszczenie, że właśnie kończy się żywot przestawiacza kąta wtrysku lub ewentualnie dzieje się coś niedobrego z membraną sekcji wysokiego ciśnienia.
Żeby jednak było jasne - SĄ TO TYLKO DOMNIEMANIA NA PODSTAWIE CYFEREK W LOGACH, bo wystarczy że ktoś kiedyś ruszył czujnikiem obrotów wałka pompy albo założył sterownik z innej i też będą pojawiały się takie mylące krzaki.

Gdyby auto było moje wybudowałbym co najmniej pompę VP 44 i wtryskiwacze paliwa (chociaż akurat z logów można by założyć ich znakomitą kondycję) i oddałbym ten "komplet" do sprawdzenia w godnym zaufania Bosch'u. Od razu ze wskazaniem otwarcia, czyszczenia jak i wzrokowej oceny pod kątem zużycia tłoczka regulacji kąta.

Z wtryskami prawdopodobnie będzie OK.

Stawiam OSTROŻNĄ hipotezę, że po wykonaniu powyższego silnik odzyska 100,1% dawnej witalności.

I to tyle co można powiedzieć na podstawie logowań.
Turbinka, EGR, przepływomierz jak i reszta osprzętu wydaje się znajdować w doskonałym stanie.
Daj znać w jakim kierunku toczą się sprawy ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prośba o analizę logów 2.5 TDI BCZ

Postprzez sobol_20 » 2016-11-01, 09:43

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź i za diagnozę. Auto w sumie odkąd kupiłem ma takie objawy...prawie 2 lata...nie było kiedy się zająć :-D
Szanowny kolego czy ewentualnie poleciłbyś jakiś serwis Bosch'a? W świetokrzyskiem raczej takiego próżno szukać. A i odnośnie tego zalewania paliwem to aż tak źle to wygląda? Kurcze auto powiem szczerze nawet nie kopci a to trochę dziwne prawda?
Z objawów jakie jeszcze zauważyłem to że auto strasznie jest zamulone jak pisałem w poście pierwszym ale jak złapie te 2000 - 2500obr dostaje odrazu kopa jakby się coś odblokowało.
Jadąc np na 3biegu przy 1000obr i wciskając pełny gaz auto bedzie przyspieszac słabo nawet do 4000obr, ale gdy np rozpędze je delikatnie do 2500obr i wtedy wcisne pełny to czuć że ma te 163km. Nawet na wolnych obr wciskając pełny to silnik słabo wchodzi na obr do 2000 przekraczając dostaje strzała.
Jeszcze jedna rzecz a mianowicie np cofając do garażu na pół sprzęgle chcąc dodać gazu auto baaardzo słabo reaguje na gaz wręcz je dusi tak samo jest przy jeździe do tyłu i próbie szybkiego ruszenia do przodu nie majac tych min 2200obr auto zgaśnie. Wniosek mój taki że nie ma mocy wogóle do ok. 2200obr.
Mam jeszcze B5 AHH duuużo lepiej się jeździ tam przy dotknięciu gazu wskazówka obrotomierza wręcz skacze a w BCZ-cie trzeba się prosić. Może naprowadziłem Cię kolego jeszcze na jakiś trop...może coś przytkane jeszcze kat, coś z wałkami? Byłbym skłonny nawet kolego podjechać do Ciebie na diagnostykę o ile wyrażasz na to zgodę bo tak na odległość wiem że jest ciężko...jak wróżenie z fusów. Z góry Bardzo dziękuję za poświęcony czas. Pzdr
sobol_20
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-10-19, 20:37
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Konrad

Re: Prośba o analizę logów 2.5 TDI BCZ

Postprzez Piotruś » 2016-11-02, 07:09

sobol_20 napisał(a):Szanowny kolego czy ewentualnie poleciłbyś jakiś serwis Bosch'a?

Staram się unikać polecania kogokolwiek, nawet jeśli jest dla mnie guru ... ale na naszym Forum (włącznie ze mną od wieeeelu lat) kilka osób skorzystało skutecznie z usług Bosch Serwis Śmietana w Kobiórze k/Tych.
sobol_20 napisał(a):A i odnośnie tego zalewania paliwem to aż tak źle to wygląda? Kurcze auto powiem szczerze nawet nie kopci a to trochę dziwne prawda?

Myślisz bardzo logicznie ale to nie jest takie proste.

W statycznym logu 001 widać liczbowo niezwykle niską dawkę paliwa rzędu 2,5 - 2,8 mg/suw (nawet poniżej dalece zbyt tolerancyjnych widełek fabrycznych).
Taka sytuacja właśnie świadczy o tym, że ECU robi wszystko co może żeby ograniczyć "przelewanie" silnika paliwem.
Gdyby sytuacja była odwrotna (np. mocno zatarte wtryskiwacze) wówczas ECU musiałoby zwiększać dawkę (wysiłek pompy) żeby "przepchnąć odpowiednią porcję paliwa w wyznaczonym czasie i "zamiast" aktualnych 2,5 - 2,8 mg/suw widziałbyś np. 9,0 mg/suw.

sobol_20 napisał(a):Z objawów jakie jeszcze zauważyłem to że auto strasznie jest zamulone jak pisałem w poście pierwszym ale jak złapie te 2000 - 2500obr dostaje odrazu kopa jakby się coś odblokowało. Jadąc np na 3biegu przy 1000obr i wciskając pełny gaz auto bedzie przyspieszac słabo nawet do 4000obr, ale gdy np rozpędze je delikatnie do 2500obr i wtedy wcisne pełny to czuć że ma te 163km. Nawet na wolnych obr wciskając pełny to silnik słabo wchodzi na obr do 2000 przekraczając dostaje strzała.Jeszcze jedna rzecz a mianowicie np cofając do garażu na pół sprzęgle chcąc dodać gazu auto baaardzo słabo reaguje na gaz wręcz je dusi tak samo jest przy jeździe do tyłu i próbie szybkiego ruszenia do przodu nie majac tych min 2200obr auto zgaśnie. Wniosek mój taki że nie ma mocy wogóle do ok. 2200obr.Mam jeszcze B5 AHH duuużo lepiej się jeździ tam przy dotknięciu gazu wskazówka obrotomierza wręcz skacze a w BCZ-cie trzeba się prosić. Może naprowadziłem Cię kolego jeszcze na jakiś trop...

Doceniam Twoje starania ale niestety niczego więcej już nie wymyślę ponad to co napisałem w poprzednim poście.
sobol_20 napisał(a):może coś przytkane jeszcze kat, coś z wałkami?

Moim zdaniem nic z tych rzeczy. Twój silnik (turbo) osiąga pełne doładowanie już przy ok. 1700 obr/min. co przy zatkanym kacie jest niemożliwe.
Tak samo bardziej niż idealne/wzorowe korekcje (013 i 014) nie wskazują na jakikolwiek problem z rozrządem (wałki, hydraulika zaworowa) oraz sugerują (chociaż to warto sprawdzić) wzorową kondycję wtryskiwaczy.
Tak dobrych logów w 2,5TDi już daaaaawno nie widziałem, chociaż oczywiście TRZEBA BEZWZGLĘDNIE PAMIĘTATAĆ, ŻE DIAGNOZY STAWIANE WYŁACZNIE W OPARCIU O LOGI MOGĄ BYĆ MOCNO CHYBIONE POMIMO PRAWIDŁOWEJ INTERPRETACJI OTRZYMANYCH WYNIKÓW :!:
"Umówmy się" się jednak, że w tym konkretnym przypadku za dużo odczytów logicznie się uzupełnia żeby szukać awarii tam gdzie jej absolutnie nie widać, a z drugiej strony problem z pompą VP44 wydaje się wręcz oczywisty i to zarówno pod względem dawkowania jak i typowego dosyć problemu z regulacja kąta wtrysku.
sobol_20 napisał(a):Byłbym skłonny nawet kolego podjechać do Ciebie na diagnostykę o ile wyrażasz na to zgodę bo tak na odległość wiem że jest ciężko...jak wróżenie z fusów.

Dzięki wielkie za okazane zaufanie ale od pewnego czasu nie ma już takiej możliwości (nie jesteś pierwszym na naszym Forum, któremu z bólem serca muszę odmówić). Ale spoko. Parametry wyraźnie wskazują na konieczność fachowej oceny i częściowej naprawy VP44, więc raczej wiadomo w jakim kierunku trzeba postawić pierwsze kroki.
W tej sytuacji nawet gdyby Twoje auto trafiło w moje ręce jak i tak zapieprzałbym z VP44 do Pana Łukasza w Kobiórze, ponieważ odczyt llogów w pełni to uzasadnia :-D ... .
Byłoby jednak warto żebyś przed wysyłka pompy wyjaśnił im osobiście (np. przez fona) dlaczego w ogóle zwracasz się do nich o pomoc.
Logi( 001 i 004 statyczne i 004 w nastawach BS) wyślij in ba mejla.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prośba o analizę logów 2.5 TDI BCZ

Postprzez sobol_20 » 2016-11-08, 21:58

Dziękuję serdecznie kolego za poświęcony czas i za cenne wskazówki. Jak coś w tym temacie ogarnę dam napewno znać. Pozdrawiam.
sobol_20
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-10-19, 20:37
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Konrad


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość