Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Wszystko o diagnostyce nie koniecznie powiązane z marką Audi.

Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-02, 21:50

Witam panowie.

Proszę o analize logów mojej audiczki.
Auto ma problem z odpalaniem na ciepłym silniku (ciężko pali a po odpaleniu wkręca się na 1200 obrotów, długo pali lampkę grzania świec - przed odpaleniem)

BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268817.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268816.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268815.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268814.html

STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268805.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268813.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_268812.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_268811.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_268810.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268809.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_268808.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_268807.html

STATYCZNE: (brakujacy)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268869.html
agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez Piotruś » 2016-07-03, 05:56

Kolego agora,

Po pierwsze napraw linki, bo te prowadzą donikąd.

Po drugie już widać, że w statycznych brakuje np. 003.
Ponadto silnika BDG nie logujemy na 000 w nastawach podstawowych (bo nic to nie daje) ale to drobiazg.

Po trzecie tutaj masz świetny poradnik jak zlogować i gdzie umieścić wyniki swojej pracy ((klik): jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-03, 13:14

Dzięki Piotruś nie zwróciłem uwagi, że żle wkleiłem linki.
Odczytując logi korzystałem z poradnika o którym wspominasz a tam sugeruje się te logi przy silniku 2,5 TDI (to tak na marginesie)
Wieczorem postaram się wkleić brakującą grupę. Aktualnie problem z odpalaniem (długie kręcenie) pojawia się także na silniku zimnym.
agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez Piotruś » 2016-07-03, 16:30

Jakieś błędy w pamięci ECU ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-03, 17:06

Jeżeli chodzi o sterownik silnika to jest tylko jeden błąd sporadyczny (czujnik temperatury oleju).
Pompa wróciła z naprawy i w dalszym ciągu mam ten sam problem (czasami ciężko odpala na ciepłym lub lekko ciepłym silniku). Problem z odpaleniem poprzedzony jest zawsze długo świecącą się kontrolka grzania świec. Auto jak juz odpali to z obrotami około 1200 z których pomału schodzi.
agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-03, 19:17

agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez Piotruś » 2016-07-04, 06:59

agora napisał(a):Jeżeli chodzi o sterownik silnika to jest tylko jeden błąd sporadyczny (czujnik temperatury oleju).

Ten problem trzeba usunąć, chociaż nie jest przodującym problemem w Twoim BDG.

agora napisał(a):Pompa wróciła z naprawy i w dalszym ciągu mam ten sam problem (czasami ciężko odpala na ciepłym lub lekko ciepłym silniku).

Jestem ostatnim, który oceniałby sprawność/wydajność wtryskiwaczy na podstawie logów z VCDS.
Nie da się jednak ukryć, że czas trwania wtrysku liczony w stopniach obrotu wału korbowego jest wydłużony, a korekcje na trzech cylindrach STANOWCZO za wysokie, zaś pozostałym tez daleko do ideału.
Zważywszy przy tym fakt, że omawiamy BDG i opierając się na jakimś tam własnym doświadczeniu w obsłudze tych silników, gorąco namawiałbym Cię do weryfikacji i w konsekwencji wysoko prawdopodobnej regeneracji lub wymiany przynajmniej końcówek DSLA, o ile obudowy wtrysków mogą pracować dalej.

agora napisał(a):Problem z odpaleniem poprzedzony jest zawsze długo świecącą się kontrolka grzania świec. Auto jak juz odpali to z obrotami około 1200 z których pomału schodzi.


Odnośnie długiego grzania świec albo :
- podjąłbym się trochę uciążliwej weryfikacji wskazań temperatury (za pomocą VAG/VCDS), szczególnie pochodzących od czujnika G2/G62
- ale raczej na pewno poszedłbym na skróty i bez wnikania w drobiazgi "po prostu" wymieniłbym wwym. czujnik G2/G62 na nowy.
Naturalnie ewentualna wymiana "ad hoc" ma sens wyłącznie na część wysokiej jakości, a więc porządny zamiennik lub najlepiej oryginał z ASO
- chociaż uważam, że prawdopodobnie największy problem stanowi kondycja układu wtryskowego, z uwagi na problemy rozruchowe zimnego silnika, na pewno warto ustalić sprawność świec żarowych. Nie wiem w jakich warunkach parkujesz ale wcale nie tak dawno noce i poranki bywały jeszcze bardzo chłodne, a w takich warunkach nawet późną wiosną i latem świeczki też są używane, przede wszystkim do "miękkiego" rozruchu i częściowego dogrzewania komór wirowych.

Reasumując ja nie widzę innej drogi niż :
- sprawdzenie/regeneracja/wymiana wtryskiwaczy paliwa
- wymiana czujnika temperatury G2/G62
- pozbycie się problemu z czujnikiem temperatury oleju (to ten razem z sensorem wkręcony od dołu miski olejowej)
- sprawdzenie i ewentualna wymiana świec żarowych

Powodzenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-04, 07:55

Piotruś wtrysków nie sprawdzałem, zrobię to w najbliższym okresie, czujnik temperatury G2/G62 wymieniłem na oryginał, z czujnikiem oleju będę walczył a świece żarowe wymieniłem na nowe NGK. Spróbuje jeszcze przestawić kąt wtrysku na za późny (-1). Chyba, że sugerujesz aby na razie konta nie ruszać zostawić tak jak jest. Zastanawiam mnie jeszcze tylko jedna rzecz, skoro sytuacja pojawia się sporadycznie czy przypadkiem nie zerknąć na sterownik silnika. Czy przypadkowo on nie robi tego problemu bo omawiana sytuacja z rozruchem zaczyna pojawiać się już nawet na zimnym silniku.
agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez Piotruś » 2016-07-04, 08:22

Moim zdaniem sterownik nie ma z tym NIC wspólnego.

BDG jest silnikiem szczególnej troski, a układ wtryskowy to jego pięta achillesowa (z którą nie radzi sobie 9999 serwisów na 10000 i tak już zostanie dopóki problem nie rozwiąże się naturalnie - na złomowiskach).

Nie wiem co znaczy, że pompa była w serwisie i jak rozległa (a przede wszystkim fachowa) była to ingerencja, ale skoro "nie dotykałeś" wtryskiwaczy, to najwyższy czas się nimi zająć.
Skoro problem się potęguje tym bardziej nie ma na co czekać.

Rozumiem, ze świece żarowe są nowe ale i tak proponowałbym przynajmniej powierzchowną weryfikację.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez Piotruś » 2016-07-04, 10:00

[+]
Kąta wtrysku NIE RUSZAJ - jest najlepszy jaki można było w tym silniku ustawić. Zaufaj mi ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-04, 20:11

Piotruś jeszcze tylko jedno pytanie. Gdzie w tym silniku jest czujnik temperatury oleju, mam pare sprzecznych informacji a nie chce wymieniać wszystkich czujników, które mi wskazano (vcds pokazuje błąd 00534 - czujnik temp. oleju G8. (27-00 niezrozumiały sygnał) A co do kąta to raz udało mi się ustawić -0,5 i chciałem poprawić na -1,0 ale w końcu zostawiłem tak jak na ostatnich logach.

PS
Piotruś a jak wygląda sytuacja z pozostałymi logami. Czy poza wtryskami jest jeszcze coś do weryfikacji ?
agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez Piotruś » 2016-07-05, 15:58

agora napisał(a):Piotruś jeszcze tylko jedno pytanie. Gdzie w tym silniku jest czujnik temperatury oleju, mam pare sprzecznych informacji a nie chce wymieniać wszystkich czujników, które mi wskazano (vcds pokazuje błąd 00534 - czujnik temp. oleju G8. (27-00 niezrozumiały sygnał)


Noooo Panie Kolego tutaj muszę Cię przeprosić i mocno uderzyć w pierś, bo poprzednio wprowadziłem Cię w błąd.
Geber für Öltemperatur G8 znajduje się na rurce łączącej podstawę filtra oleju z turbiną (ta chciałoby się powiedzieć najważniejsza, bo prowadząca pod ciśnieniem olej do smarowania wirnika turbo).

agora napisał(a):Piotruś a jak wygląda sytuacja z pozostałymi logami. Czy poza wtryskami jest jeszcze coś do weryfikacji ?

Na razie nie. I raczej na tym powinno się skończyć.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prosba o analize logów 2,5 TDI BDG

Postprzez agora » 2016-07-28, 16:02

Problem rozwiązany. Przyczyną problemu z paleniem był uszkodzony czujnik temperatury oleju. Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły (oryginał Audi - 80zł.) Czujnik był w błędach (niezrozumiały sygnał czujnika G8).
agora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-07-02, 21:45
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości