agora napisał(a):Jeżeli chodzi o sterownik silnika to jest tylko jeden błąd sporadyczny (czujnik temperatury oleju).
Ten problem trzeba usunąć, chociaż nie jest przodującym problemem w Twoim BDG.
agora napisał(a):Pompa wróciła z naprawy i w dalszym ciągu mam ten sam problem (czasami ciężko odpala na ciepłym lub lekko ciepłym silniku).
Jestem ostatnim, który oceniałby sprawność/wydajność wtryskiwaczy na podstawie logów z VCDS.
Nie da się jednak ukryć, że czas trwania wtrysku liczony w stopniach obrotu wału korbowego jest wydłużony, a korekcje na trzech cylindrach STANOWCZO za wysokie, zaś pozostałym tez daleko do ideału.
Zważywszy przy tym fakt, że omawiamy BDG i opierając się na jakimś tam własnym doświadczeniu w obsłudze tych silników, gorąco namawiałbym Cię do weryfikacji i w konsekwencji wysoko prawdopodobnej regeneracji lub wymiany przynajmniej końcówek DSLA, o ile obudowy wtrysków mogą pracować dalej.
agora napisał(a):Problem z odpaleniem poprzedzony jest zawsze długo świecącą się kontrolka grzania świec. Auto jak juz odpali to z obrotami około 1200 z których pomału schodzi.
Odnośnie długiego grzania świec albo :
- podjąłbym się trochę uciążliwej weryfikacji wskazań temperatury (za pomocą VAG/VCDS), szczególnie pochodzących od czujnika G2/G62
- ale raczej na pewno poszedłbym na skróty i bez wnikania w drobiazgi "po prostu" wymieniłbym wwym. czujnik G2/G62 na nowy.
Naturalnie ewentualna wymiana "ad hoc" ma sens wyłącznie na część wysokiej jakości, a więc porządny zamiennik lub najlepiej oryginał z ASO
- chociaż uważam, że prawdopodobnie największy problem stanowi kondycja układu wtryskowego, z uwagi na problemy rozruchowe zimnego silnika, na pewno warto ustalić sprawność świec żarowych. Nie wiem w jakich warunkach parkujesz ale wcale nie tak dawno noce i poranki bywały jeszcze bardzo chłodne, a w takich warunkach nawet późną wiosną i latem świeczki też są używane, przede wszystkim do "miękkiego" rozruchu i częściowego dogrzewania komór wirowych.
Reasumując ja nie widzę innej drogi niż :
- sprawdzenie/regeneracja/wymiana wtryskiwaczy paliwa
- wymiana czujnika temperatury G2/G62
- pozbycie się problemu z czujnikiem temperatury oleju (to ten razem z sensorem wkręcony od dołu miski olejowej)
- sprawdzenie i ewentualna wymiana świec żarowych
Powodzenia.