prośba o analizę LOGÓW AKE po naprawie

prośba o analizę LOGÓW AKE po naprawie

Postprzez aLPOL6 » 2019-01-06, 19:00

siemanko mam taki dziwny problem a mianowicie:


Autko wkręca się do 2200-2300 obr. I ma jak by blokadę mimo wciśniętego gazu w podłogę dalej nie przyspiesza stan się tak utrzymuje od 1-15 sekund po czym jest nagle odpalenie turbiny i wciska w fotel. Kręci się do odcinki. Jest to na każdym biegu taki lag. Nie zawsze ma to miejsce ile razy próbowałem to zlogowac tyle razy normalnie przyspieszał bez tego laga.
Silnik jak zimny dymi na biało ale nie gesty dym. Wrażenie ze czuć ropę.
Silnik AKE
Napęd QUATTRO
Pompa vp44 wymieniona
Przeplywka wymieniona
Elektrozawor od turbo wymieniony
Węże podciśnienia wymienione
Turbo wymienione
Dolot wypalony wyczyszczony
EGR zablokowany ( zaślepiony)
Odma wyczyszczona wymieniona
Węże dolotu szczelne nie popękane
Intercoller wymieniony
Oleju nie bierze ani grama.
Płynu chłodniczego nie ubyło.
Świece wymienione wszystkie sprawne
Pompa vacum wymieniona
Filtry powymieniane.



A teraz wstawie LOGI które dzisiaj zrobiłem

Dynamiczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_UfW96rK.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Qs8xJL.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_8lHFpx.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_oO0y1.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_0fU5Z2q.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_GHU1un.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_6S82Q2U.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_4fRDKu.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_H236x.html

Statyczny:
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_sj46p0K.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_t7mD1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_6s5qN.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_UAXPm.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_gNRV2F.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_UzSzV84.html


Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_51o97qS.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_16j1YOT.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Q304xg.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_9qgjHF.html
aLPOL6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-01-06, 18:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Alan

Re: prośba o analizę LOGÓW AKE

Postprzez Piotruś » 2019-01-13, 14:12

Są cztery POWAŻNE problemy.

Pierwszy, raczej niezwiązany z odczuwalnym ubytkiem płynności i dynamiki silnika uwidacznia się w monstrualnej korekcji trzeciego cylindra.
Tak wysoki odczyt nie jest akceptowalny pod żadnym warunkiem. Naturalnie korekcja to tylko korekcja służącą wyrównaniu biegu silnika ale na tym etapie nie wiadomo w którym dokładnie cylindrze lokuje się faktyczny problem. Powód tej patologii musisz koniecznie ustalić i usunąć. Pilnie. W skrajnym przypadku zagraża nawet wypalenie dziury w tłoku.

Druga uwaga dotyczy nienaturalnie zawyżonych obrotów biegu jałowego (najprawdopodobniej w adaptacjach).
Cokolwiek autor miał na myśli w ten sposób nie usuwa się (ani nie tuszuje) innej awarii. Sprawa do wyjaśnienia i usunięcia.
Podejrzewam, że może mieć to jakiś większy lub mniejszy związek z powiększoną korekcją trzeciego cylindra, ale to Ty musisz ustalać fakty z natury.

Trzeci problem, bezpośrednio związany z nierównym oddawaniem mocy silnika wynika z kompletnie ogłupiałej turbiny, a dokładniej mechanizmu zmiennej geometrii. Tak się relatywnie często zdarza, że niby zregenerowana (lub wymieniona) turbina, pomimo wydanych worków pieniędzy - wariuje.
Odradzam próby z podmiana gruszki i "inne ewentualne regulacje" sztangą. Ta turbina po prostu nadaje się do reklamacji i tyle ... .
Jej lichowatość wyraźnie widać zarówno w logach dynamicznych jak i w nastawach podstawowych.

Ponadto problem zdechłej turbiny potęguje sprawa nr 4, czyli (przepraszam za dosłowność) głupi pomysł zaślepiania EGR, którego rolą (obok zasadniczej funkcji recyrkulacji) jest stabilizowanie przerostów ciśnienia w dolocie. W tym przypadku jak na dłoni widać, że dysfunkcja EGRa potęguje bajzel w dolocie zazwyczaj w okolicach 2500 obr/min .

Tyle. Front robót masz zapewniony na kilka długich dni pracy ... .
Powodzenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: prośba o analizę LOGÓW AKE

Postprzez aLPOL6 » 2019-01-15, 12:01

błędy jakie usunołem był dziurawy wydech zaraz za kolektorem dolotowym i nastepna zabawa było ECU które ktos gdzies kiedys w garazu musiał modzic i rozwalił całą mape. pospawanie wydechu i wymiana ECU poskutkowała znacznie lepsza praca silnika i nie ma tego problemu z brakiem mocy. teraz musze wybrac sie na przejzadzke i zrobic ponownie logi
aLPOL6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-01-06, 18:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Alan

Re: prośba o analizę LOGÓW AKE

Postprzez aLPOL6 » 2019-01-20, 14:22

aLPOL6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-01-06, 18:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Alan

Re: prośba o analizę LOGÓW AKE po naprawie

Postprzez Piotruś » 2019-01-27, 16:44

Jak dla mnie żadnej ISTOTNEJ poprawy NIE widać, ale nie ma się czemu dziwić skoro całkowicie zignorowałeś wcześniejsze zalecenia.

Zaspawanie dziury w wydechu (cokolwiek to znaczy) BYĆ MOZE w jakimś MINIMALNYM stopniu wyrównało doładowanie, ale do akceptowalnych wartości wciąż bardzo daleka droga. Turbina w dalszym ciągu (zależnie od loga) dostaje mega kurwicy w przedziale 2300 - 2500 obr/min, co BYĆ MOŻE nawet dałoby się sprowadzić do wartości japońskich (czyli jakotako), ale w tym celu musiałbyś byś się pozbyć głupoty z zaślepianiem EGRa.

Do wtrysków widzę tez nie spojrzałeś i dlatego na prawej głowicy nadal obserwujemy kosmiczne korekcje, które (przynajmniej na papierze) niczego dobrego nie wróżą. Jeśli przyczyną tak rażących wartości faktycznie jest zatarcie lub "podlewanie" wtryskiwaczy a Ty dalej będziesz miał na to wyjeb.ne problem niebawem sam się rozwiąże, bo tłok(-i) sam(-e) "odpłyną" ... .

Tyle w temacie. Szerokości.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości