Prośba o analizę logów - błąd przeładowania)

Prośba o analizę logów - błąd przeładowania)

Postprzez tomek3city » 2016-04-11, 08:26

Moja A6 do 140 zbiera się na prawdę dobrze (w moim odczuciu) ale w zakresie 140 - 160km/h wchodzi niestety w tryb awaryjny. Generalnie rzadko korzystam z tych prędkości nie mniej jednak być może przy niższych prędkościach też coś jest nie tak. Dlatego poproszę o analizę logów doświadczonych kolegów. Będę też wdzięczny za opis wniosków, na przyszłość. (np. coś tam wymaga regulacji bo w logu tym i tym jest tak, a powinno być tak). Dodam jeszcze, że silnik to 1.9TDI 110 koni AVG

DYNAMICZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_257722.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_257720.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_257723.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_257721.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_257724.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_257726.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_257725.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_257716.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_257719.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_257718.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_257717.html

STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_257712.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_257710.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_257714.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_257711.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_257715.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_257713.html
tomek3city
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-04-11, 07:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Tomek

Re: Prośba o analizę logów - błąd przeładowania)

Postprzez zibi06 » 2016-04-15, 12:07

tomek3city napisał(a):Moja A6 do 140 zbiera się na prawdę dobrze

Masz rację ponieważ moim skromnym zdaniem turbo "pompuje" więcej niż powinno (widać to np. 011 dynamicznym) i w końcu skutkuje to trybem awaryjnym (tzw. notlauf).
Możliwe przyczyny:
1. N75 Brudny/ niesprawny, chociaż podobną są "pancerne" (ewentualnie można sprawdzić czy nie są przytkane wężyki ciśnieniowe)
Z logów wynika że działa, ale może warto sprawdzić.
2. Niesprawna "grucha" turbiny
3. Turbina (np./często " przycinająca" się zmienna geometria)

W 011 BS "widać" że zmienna geometria niby pracuje ( jednakże turbo "stoi" trochę wysoko => On/ Off).
Możesz podłączyć VAG-a i logując 011 BS sprawdzić/ poobserwować zakres pracy sztangi turbiny ( w necie jest sporo filmików pokazujących jak powinna działać).
Można spróbować odpiąć sztangę lub odkręcić gruszkę od wspornika (razem ze sztangą) i ręcznie sprawdzić jak pracują żaluzje zmiennej geometrii ( powinny chodzić "luźno"/ bez oporów/ wyczuwalnych przycięć).
Możliwe że nie unikniesz "czyszczenia" turbiny, jednakże jej wyjęcie jest ostatecznością ..

tomek3city napisał(a):Generalnie rzadko korzystam z tych prędkości

Może nie do końca prędkości są przyczyną ewentualnego zapieczenia zmiennej geometrii tylko mało dynamiczna jazda (przez co żaluzje mają mały zakres pracy).
Polecaną próbą jakiegoś tam rozwiązania Twojego problemu jest też dłuższa trasa i "żywsza" :) jazda w celu wypalenia ewentualnych nagarów w turbo (po stronie zmiennej geometrii)..
tomek3city napisał(a):(np. coś tam wymaga regulacji bo w logu tym i tym jest tak, a powinno być tak)


Patrząc na log 000 BS przynajmniej wydaje mi się że statyczny kąt wtrysku jest trochę za późny i waha się w granicach 035- 045 (nie wiem czy nie jest to zbyt duży zakres).Jednakże przynajmniej w tej kwestii wypada zasięgnąć bardziej fachowej porady.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prośba o analizę logów - błąd przeładowania)

Postprzez tomek3city » 2016-06-07, 12:40

Witam, po dłuższej przerwie. Chwilę tutaj nie zglądałem i niezauważyłem odpowiedzi a problem już rozwiązany.
Okazało się, ze pierścień sterujący kierownicami był założony odwrotnie przez co przez cały czas turbo przeładowywało.
Jeden plus, że kierownice były stosunkowo czyste więc mój styl jazdy jest ok i mam nadzieje, że teraz, po naprawie nie będę miał problemu z zapieczonymi kierownicami.
tomek3city
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-04-11, 07:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Tomek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości