[Avant 2.5 TDI AKN] Prośba o analizę logów

[Avant 2.5 TDI AKN] Prośba o analizę logów

Postprzez Mimak » 2013-07-17, 21:36

Witam,

Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu moje auto wpada w tryb awaryjny, ciągnie do 3200 obrotów około, po czym dalej nic (to wszystko na 3 biegu).
Podłączyłem pod Vaga otrzymałem następujący błąd.

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 401 C 2
Component: 2.5l/4VT EDC G000SG D60
Coding: 01012
Shop #: WSC 79146
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Readiness: N/A

Czytałem troszkę na ten temat, ale postanowiłem wrzucić swoje logi i prosić o analizę.

A więc,

LOGI STATYCZNE (BS)

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135205.html
Grupy: 003,004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135202.html

LOGI STATYCZNE (MS)
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135203.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135204.html
Grupy: 010,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135206.html

Dodam że mam padnięty termostat, jest cały czas otwarty. Tak więc po jakimś czasie temperatura o parę stopni spada, ale nie mniej niż 82 w tych logach. Niedługo z rozrządem go wymienię :)

Po tych testach przystąpiłem do logowania dynamicznego.

LOGI DYNAMICZNE (MS)

Grupy: 003,004,010 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135207.html
Grupy: 011,001,008 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135208.html

W pierwszej próbie dla grup 003, 004 oraz 010 auto nie chciało iść tak jak zawsze na 3 biegu powyżej 3000 obrotów. Natomiast w drugiej próbie przełamał się i poleciał do końca.

Czekam na jakieś sugestie :)
Mimak
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2013-07-17, 21:31
Lokalizacja: Dolnośląskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Michał

Postprzez lukidb » 2013-07-18, 08:11

nie bardzo jeszcze idzie mi z czytaniem logów, ale

00575 - Intake Manifold Pressure


u mnie występował, przy zapieczonych łopatkach turbo. Pomogło (choć w małym stopniu) czyszczenie turbiny. Błąd przestał występować, ale auto wigoru nie odzyskało.
Możesz spróbować też jak radzą koledzy z forum "przegonić" trochę auto, może samo się wypali.
na analizę logów musisz niestety poczekać na kogoś mądrzejszego.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2013-07-18, 15:08

Kolego Mimak,

w Twoim autku jest kilka "niezależnych" problemów, z którymi będziesz musiał się uporać żeby odzyskać pełną sprawność silnika.

Sprawa pierwsza, najważniejsza jak dla mnie, to problemy układu wtryskowego.
Z jednej strony widzimy całkiem fajne oszacowanie dawki paliwa (001,02) i prawidłowy czas trwania wtrysku (001,03), ale z drugiej strony korekcje prawej głowicy w 013 (szczególnie pierwszy cylinder) budzą grozę, a nie pokazałeś dotąd loga 014 z korekcjami głowicy lewej ... .
Ponieważ potencjalnych powodów takiej sytuacji może być co najmniej kilka proponowałbym Ci i tak nieuniknione sprawdzenie co się w tym silniku tak naprawdę dzieje.
Słowem pokrywy zaworowe muszą pójść w górę, w celu wykręcenia i zweryfikowania wtryskiwaczy na odpowiednim stanowisku Bosch'a, a "przy okazji" dowiesz się jaka jest kondycja wałków i hydrauliki zaworowej.
Ponieważ planujesz wymianę paska rozrządu ocena sytuacji pod deklami zaworowymi będzie jak znalazł ... .
Sugerowałbym też wkleić brakującego loga 014, chociaż kontrola wszystkich wtryskiwaczy i tak jest nieunikniona ... .

Druga istotna sprawa dotyczy zawyżonych obrotów biegu jałowego i dziwnie wysokiej wartości masy powietrza.
Niestety na odległość trudno będzie ocenić powody takiej sytuacji i dlatego musiałbyś we własnym zakresie sprawdzić wartości adaptacyjne kanału 02 (odpalasz VAG-COM'a, łączysz się normalnie z silnikiem, po prawej stronie ekranu wybierasz klawisz "adaptacja" i tam wchodzisz na kanał 02).
Standardowa wartość, która powinna się pojawić wynosi 32768. Sprawdź czy tak jest.
Poza tym byłoby bardzo wskazane (ale dopiero po zweryfikowaniu wartości adaptacyjnych biegu jałowego) założyć inny przepływomierz i ustalić (zlogować) statyczne odczyty w grupach 003 i 010.

Sprawa trzecia wymagająca ingerencji dotyczy regulacji kąta wtrysku. Obecnie jest fatalny (stat. 004.03) i koniecznie trzeba go przyspieszyć o jakieś 3 stopnie w stronę plusa (jest -4,4, powinno być ok. -1,0*). Ponieważ będziesz zmieniał "rozrząd" regulacja kąta wtrysku i tak jest konieczna ... .
Tutaj pomocny poradnik jak się do tego zabrać:
2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html.

Wreszcie sprawa czwarta, czyli stany serwisowe w okolicach 3200 obr/min. .
Rzeczywiście dynamiczny log 011.03 nie zostawia żadnych złudzeń i widać bardzo wyraźnie, że ciśnienie doładowania nie jest stabilne i narasta zbyt wysoko, przez co łapiesz notoryczne stany serwisowe ... .
Absolutnie nie może tak być. Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić czy sztanga gruchy przy turbinie oraz połączona z nią dźwignia zmiennej geometrii pracuje w pełnym zakresie.
Musisz uruchomić procedurę nastaw podstawowych (BS) i samodzielnie obserwować czy mechanizm przestawia się płynnie, szybko, bez zacięć i w pełnym zakresie.
Jeżeli nie (a prawdopodobnie tak właśnie będzie) przy pomocy pompki podciśnieniowej ustalisz sprawność gruchy sterującej turbiną, zaś instalacje podciśnienia wraz z zaworkiem N75 musisz weryfikować metodycznie, odcinek po odcinku.

I to jak na razie wszystko od czego moim skromnym zdaniem powinieneś zacząć uzdrawianie swojego silnika.
Żadna z powyższych usterek nie może być pominięta, bo w takim przypadku cała Twoja robota i ewentualne koszty nie będą miały sensu.
Co jeszcze wyjdzie "w praniu" trudno powiedzieć.
Jeżeli nie wiesz jak ugryźć niektóre z powyższych zagadnień - pytaj. Na pewno spróbujemy Ci na bieżąco pomagać i podpowiadać.

Powodzenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Mimak » 2013-07-18, 15:38

Dziękuję za zainteresowanie.

Co do logowania grupy 014, postaram się ją dzisiaj bądź jutro dodać, sprawdzę wtedy też wartości adaptacyjne kanału 02.

Sztanga turbiny wydaje mi się że chodzi płynnie, sprawdzę ją jeszcze raz może nagram filmik jeżeli to pomoże zweryfikować.

[ Dodano: 2013-07-19, 17:22 ]
Witam ponownie,

A więc tak, adaptacja na kanale 02 wynosi 32768, czyli zgadza się.

I tutaj wrzucę trochę dużo logów, gdyż ktoś mi powiedział że najlepiej robić pojedynczo logowanie.

No to tak na początek dogrzałem auto do 90 stopni na blacie i zrobiłem logowanie statyczne (w tym też 014):

STATYCZNE MS
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135634.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135643.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135642.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135644.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135631.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135645.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135632.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135635.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135633.html

STATYCZNE BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135637.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135640.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135641.html

I teraz zaczęło się ganianie,

DYNAMICZNE MS
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135646.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135651.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135648.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135649.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135647.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135650.html


Po dwóch pierwszych próbach włączył się tryb awaryjny za każdym razem odczytywałem błędy i kasowałem je przed kolejną próbą. Po pierwszej i po drugiej pojawił się ten sam błąd:
Control Module Part Number: 4B0 907 401 C 2
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G000SG D60
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 79146
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-00 - Control Limit Surpassed

Po trzeciej i kolejnych próbach nie było żadnych błędów.

Oczywiście zapomniałem powtórzyć po tym przegonieniu auta dwóch pierwszych pomiarów, w sumie mogłem jeszcze po 3 zrobić, żeby zgrać. Ale to teraz jak konwertowałem logi mi się przypomniało.

Powtórzyłem natomiast po tej całej akcji logowanie statyczne ale tutaj już po 3 grupy naraz:

STATYCZNE MS po przegonieniu auta
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135655.html
Grupy: 004,007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135653.html
Grupy: 013,014,018 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135656.html

STATYCZNE BS po przegonieniu auta
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135652.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135657.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135654.html

Widać jakby mu się poprawiło. (chyba emeryt ze mnie ha)

Sztanga turbiny, zrobiłem filmik, niestety telefonem komórkowym i to w 3gp. Słońce mocno świeciło nie widziałem ekranu ale coś tam widać od 8 sekundy może coś zauważycie:)

FILMIK:
http://www.youtube.com/watch?v=n9YJPKyZr9s

Się rozpisałem, mam nadzieje że się połapiecie i widząc tyle logów nie odechce wam się :P
Mimak
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2013-07-17, 21:31
Lokalizacja: Dolnośląskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Michał

Postprzez Piotruś » 2013-07-19, 20:08

Mimak,

w nowych logach żadnych przełomowych zmian nie widać ale dobrze, że je pokazałeś ... .

W brakującym uprzednio 014 jest OK, czyli najbardziej podejrzany wciąż wydaje się cylinder nr 1.

Filmik z widokiem przestawiającej się sztangi nie wzbudza niepokoju, czyli na Twoim miejscu skupiłbym się obecnie na podmianie (na próbę) innego zaworka sterującego podciśnieniem (N75), tym bardziej, że parokrotne "próby drogowe" minimalnie poprawiły sytuację.

W dalszym ciągu do pilnych czynności zaliczyłbym korektę kąta wtrysku i konieczne ustalenie powodów monstrualnej korekcji pierwszego cylindra.

Wskazaniami przepływomierza (003, 010), będącego aktualnie na granicy minimalnej sprawności zajmiemy się po naprawie doładowania ((sterowanie turbo) oraz po wyeliminowaniu problemów z kątem wtrysku i korekcją wtryskiwaczy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości