Kolego
Mimak,
w Twoim autku jest kilka "niezależnych" problemów, z którymi będziesz musiał się uporać żeby odzyskać pełną sprawność silnika.
Sprawa pierwsza, najważniejsza jak dla mnie, to problemy układu wtryskowego.
Z jednej strony widzimy całkiem fajne oszacowanie dawki paliwa (001,02) i prawidłowy czas trwania wtrysku (001,03), ale z drugiej strony korekcje prawej głowicy w 013 (szczególnie pierwszy cylinder) budzą grozę, a nie pokazałeś dotąd loga 014 z korekcjami głowicy lewej ... .
Ponieważ potencjalnych powodów takiej sytuacji może być co najmniej kilka proponowałbym Ci
i tak nieuniknione sprawdzenie co się w tym silniku tak naprawdę dzieje.
Słowem pokrywy zaworowe muszą pójść w górę, w celu wykręcenia i zweryfikowania wtryskiwaczy na odpowiednim stanowisku Bosch'a, a "przy okazji" dowiesz się jaka jest kondycja wałków i hydrauliki zaworowej.
Ponieważ planujesz wymianę paska rozrządu ocena sytuacji pod deklami zaworowymi będzie jak znalazł ... .
Sugerowałbym też wkleić brakującego loga 014, chociaż kontrola wszystkich wtryskiwaczy i tak jest nieunikniona ... .
Druga istotna sprawa dotyczy zawyżonych obrotów biegu jałowego i dziwnie wysokiej wartości masy powietrza.
Niestety na odległość trudno będzie ocenić powody takiej sytuacji i dlatego musiałbyś we własnym zakresie sprawdzić wartości adaptacyjne kanału 02 (odpalasz VAG-COM'a, łączysz się normalnie z silnikiem, po prawej stronie ekranu wybierasz klawisz "adaptacja" i tam wchodzisz na kanał 02).
Standardowa wartość, która powinna się pojawić wynosi 32768. Sprawdź czy tak jest.
Poza tym byłoby bardzo wskazane (ale dopiero po zweryfikowaniu wartości adaptacyjnych biegu jałowego) założyć inny przepływomierz i ustalić (zlogować) statyczne odczyty w grupach 003 i 010.
Sprawa trzecia wymagająca ingerencji dotyczy regulacji kąta wtrysku. Obecnie jest fatalny (stat. 004.03) i koniecznie trzeba go przyspieszyć o jakieś 3 stopnie w stronę plusa (jest -4,4, powinno być ok. -1,0*). Ponieważ będziesz zmieniał "rozrząd" regulacja kąta wtrysku i tak jest konieczna ... .
Tutaj pomocny poradnik jak się do tego zabrać:
2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html.
Wreszcie
sprawa czwarta, czyli stany serwisowe w okolicach 3200 obr/min. .
Rzeczywiście dynamiczny log 011.03 nie zostawia żadnych złudzeń i widać bardzo wyraźnie, że ciśnienie doładowania nie jest stabilne i narasta zbyt wysoko, przez co łapiesz notoryczne stany serwisowe ... .
Absolutnie nie może tak być. Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić czy sztanga gruchy przy turbinie oraz połączona z nią dźwignia zmiennej geometrii pracuje w pełnym zakresie.
Musisz uruchomić procedurę nastaw podstawowych (BS) i samodzielnie obserwować czy mechanizm przestawia się płynnie, szybko, bez zacięć i w pełnym zakresie.
Jeżeli nie (a prawdopodobnie tak właśnie będzie) przy pomocy pompki podciśnieniowej ustalisz sprawność gruchy sterującej turbiną, zaś instalacje podciśnienia wraz z zaworkiem N75 musisz weryfikować metodycznie, odcinek po odcinku.
I to jak na razie wszystko od czego moim skromnym zdaniem powinieneś zacząć uzdrawianie swojego silnika.
Żadna z powyższych usterek nie może być pominięta, bo w takim przypadku cała Twoja robota i ewentualne koszty nie będą miały sensu.
Co jeszcze wyjdzie "w praniu" trudno powiedzieć.
Jeżeli nie wiesz jak ugryźć niektóre z powyższych zagadnień - pytaj. Na pewno spróbujemy Ci na bieżąco pomagać i podpowiadać.
Powodzenia.