[AKE] Prośba o ocenę logów - 2.5tdi ake 2000r

[AKE] Prośba o ocenę logów - 2.5tdi ake 2000r

Postprzez Pietrek55 » 2016-08-19, 20:35

Witam,
uprzejmie proszę o pomoc w analizie logów.
Auto to A6 avant 2.5tdi AKE, rok 2000. Przekładka z tipa na manual, ECU założone z manuala.
Przy wyższych obrotach kopci na czarno i wydaje mi się, że powinien być mocniejszy.

Logi statyczne:
000: http://vaglog.pl/log_274887.html
001: http://vaglog.pl/log_274889.html
003: http://vaglog.pl/log_274886.html
004: http://vaglog.pl/log_274885.html
007: http://vaglog.pl/log_274888.html
011: http://vaglog.pl/log_274890.html
013: http://vaglog.pl/log_274892.html
014: http://vaglog.pl/log_274891.html
018: http://vaglog.pl/log_274893.html

Nastawy podstawowe:
000: http://vaglog.pl/log_274894.html
003: http://vaglog.pl/log_274895.html
004: http://vaglog.pl/log_274896.html
011: http://vaglog.pl/log_274897.html

Logi dynamiczne:
001: http://vaglog.pl/log_274898.html
003: http://vaglog.pl/log_274899.html
004: http://vaglog.pl/log_274900.html
007: http://vaglog.pl/log_274901.html
008: http://vaglog.pl/log_274902.html
010: http://vaglog.pl/log_274903.html
011: http://vaglog.pl/log_274904.html

Z tego co zauważyłem EGR zdechł, zastanawiają mnie również wartości w grupie 0, kolumna 10 - więcej od normy i innych aut (powinno być 50-70).
Pytanie mam jeszcze o grupę 8 z logów dynamicznych, a dokładnie IQ driver - skąd dokładna wartość 80 przez cały pomiar?

Pozdrawiam
Pietrek55
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-08-20, 11:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Piotrek

Re: [AKE] Prośba o ocenę logów - 2.5tdi ake 2000r

Postprzez Piotruś » 2016-08-21, 10:26

Pietrek55, plus dla Ciebie za świetnie przygotowane i kompletne logi.

Co do odczytów nie widać żadnej "oczywistości", która jednoznacznie i wyczerpująco wskazywałaby powód słabej dynamiki oraz dymienie z wydechu.

Bardzo ale to bardzo nie podoba mi się korekcja 6-tego cylindra. Tak wysoka wartość wskazuje albo na lejący wtrysk albo/i na uszkodzenie/problem hydrauliki zaworowej. W mojej ocenie co najmniej lewy dekiel (strona kierowcy) musi być podniesiony, a wtryskiwacz znajdujący się najbliżej ściany grodziowej oddany do specjalistycznego Boscha na sprawdzenie.

Druga zastanawiając kwestia dotyczy trochę dziwnego (jakby nietypowego) wysterowania zawora regulacji kąta wtrysku w VP44.
Niby uprawiam czepialstwo ale coś na rzeczy jest i albo jest to skutek jakiejś nieuprawnionej ingerencji w sterownik pompy (lub w ogóle założony na podmianę), albo ktoś manipulował z tłoczkiem lub coś w ten deseń.
Jednak najprawdopodobniej nawet jeśli, nie jest to główna/bezpośrednia przyczyna kiepskiej witalności silnika.

Kąt wtrysku ustawiony wzorowo i w próbie dynamicznej zachowuje się adekwatnie.

Najwięcej zastrzeżeń w kontekście utraconej dynamiki mam do turbiny.
Po pierwsze bardzo późno budzi się do życia i chociaż w końcu uzyskuje wymagane ciśnienie - odbywa się to stanowczo za późno i bez typowej oraz niezwykle pożądanej "spontaniczności".
Taka sytuacja bez wątpienia skutkuje wrażeniem ociężałości silnika, ponieważ znacząco ogranicza podlewanie paliwem dającym wigor. No i oczywiście skutkuje przydymianiem, o czym sam wspominasz.
Po drugie zakres pracy mechanizmu zmiennej geometrii (log 011 nastawy podstawowe) mieści się w wymaganych wartościach ale w absolutnym minimum i też sprawia wrażenie leniwego.
Zatem, jeżeli (??) w dolocie nie występuje nieszczelność to niestety, ale bez regeneracji turbo najprawdopodobniej się nie obejdzie.

Jednak, pomimo dosyć wyraźnej dysfunkcji w ciśnieniu doładowania, moim zdaniem żadne naprawy nie mają sensu dopóki nie zdiagnozujesz i nie zlikwidujesz powodu znacznie przekroczonej korekcji 6'tego cylindra.

<luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] Prośba o ocenę logów - 2.5tdi ake 2000r

Postprzez Pietrek55 » 2016-08-21, 13:44

Piotruś Dziękuję serdecznie za odpowiedź :)
Pompa była regenerowana w tym roku w Diesel Service w Kaletach na używanym sterowniku (woj. śląskie) - może jakieś opinie na temat tego zakładu?

Kąt ustawiłem samemu wg. poradnika, więc fajnie że jest ok ;)

Wałki wraz z hydrauliką zaworową były robione w niemczech w 2009 roku, widziałem niestety tylko prawą głowicę, która wydawała mi się w porządku.

Widziałem, że polecałeś serwis w Kłobucku, czy jest jeszcze inny zakład na śląsku/opolszczyźnie warty odwiedzenia?

Jeśli chodzi o turbinę, to też zauważyłem że za długo wstaje, jeszcze jej nie oglądałem. Przy dolocie widziałem również silikon, więc rozbiorę wszystko, przeczyszczę, założę uszczelki.

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i wsparcie w weekend :-D
Pietrek55
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-08-20, 11:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Piotrek

Re: [AKE] Prośba o ocenę logów - 2.5tdi ake 2000r

Postprzez Piotruś » 2016-08-21, 14:59

Pietrek55 napisał(a):Pompa była regenerowana w tym roku w Diesel Service w Kaletach na używanym sterowniku (woj. śląskie) - może jakieś opinie na temat tego zakładu?

Oj na pewno nie polecałem żadnego zakładu w Kaletach, bo w ogóle pierwsze słyszę, że jest tam jakiś diesel-service :-P .
Poza tym praktycznie nie da się "zregenerować" VP44 na używanym sterowniku, ponieważ jest potrzebna nowa kalibracja, a zazwyczaj nie ma już na nią miejsca. No chyba, że miejsce było a Ty masz pewność, że procedura została wykonana ale znowu z logów już Ci powiedziałem co zwraca uwagę ... .
Nie chcę niczego nadinterpretować ale pożeniona z kilku podzespołów pompa bez stosownej kalibracji jej sterownika do części hydraulicznej może być jedną z istotnych przyczyn braku witalności.

Pietrek55 napisał(a):Kąt ustawiłem samemu wg. poradnika, więc fajnie że jest ok

Gratki :] :!:

Pietrek55 napisał(a):Wałki wraz z hydrauliką zaworową były robione w niemczech w 2009 roku,

Dawno. Prawie 8 lat to długo w przypadku mechanizmu takiego jak układ rozrządu.
Nawet jeśli wtedy prawa strona była OK to minęło wystarczająco dużo czasu (i zapewne tez kilometrów) żeby zweryfikować sytuację po obu stronach motora.

Pietrek55 napisał(a):Widziałem, że polecałeś serwis w Kłobucku, czy jest jeszcze inny zakład na śląsku/opolszczyźnie warty odwiedzenia?

To już Twoja druga skucha :mrgreen: ... .
Ewidentnie z kimś mnie mylisz. W Kłobucku też nikogo nie znam i na pewno nikogo stamtąd nie polecałem.
W ogóle ciężko mi kogokolwiek wskazać z tamtych rejonów, jak też w stronę Opolszczyzny.

Pietrek55 napisał(a):Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i wsparcie w weekend

Drobiazg 8-) .
Działaj i raportuj o postępach <luzik>
Powodzenia :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron