[C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpanie

[C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpanie

Postprzez bartolmad » 2017-07-19, 06:43

Witam serdecznie kolegów i koleżanki. Proszę o ocenę logów. Samochód po wymianie pompy wtryskowej, jednakże dalej niepokoi mnie pewna rzecz która była jeszcze przed wymianą : samochód gdy jest zimny zaczyna szarpać podczas przyspieszania od około 2 - 2.5 tys obrotów. Logi zrobione na rozgrzanym silniku, gdy będzie potrzeba zrobię na zimnym tylko proszę o podanie które. Pozdrawiam

basic sett:
003 - http://vaglog.pl/log-003_RWF50h.html
004 - http://vaglog.pl/log-004_xvGsYYe.html
011 - http://vaglog.pl/log-011_4By6uv3.html

bloki pom:
000 - http://vaglog.pl/log-000_O7X397.html
001 - http://vaglog.pl/log-001_0jIdQ.html
003 - http://vaglog.pl/log-003_a362z6.html
004 - http://vaglog.pl/log-004_0655A1d.html
007 - http://vaglog.pl/log-007_707LJ.html
011 - http://vaglog.pl/log-011_I1kzzYF.html
013 - http://vaglog.pl/log-013_JmAnakQ.html
014 - http://vaglog.pl/log-014_ewGnhVa.html
018 - http://vaglog.pl/log-018_jL0CN.html

dyn:
001 - http://vaglog.pl/log-001_o7s33Y.html
003 - http://vaglog.pl/log-003_gjg71m.html
004 - http://vaglog.pl/log-004_Is0y5U.html
008 - http://vaglog.pl/log-008_dG7YrvZ.html
010 - http://vaglog.pl/log-010_MI4uI.html
011 - http://vaglog.pl/log-011_VG6F14c.html
bartolmad
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-10-23, 15:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Bartek

Re: [C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpa

Postprzez Piotruś » 2017-07-19, 08:55

EGR nie żyje.

Przedziwne odczyty kąta wtrysku. W nastawach wydaje się zbyt wczesny a w statycznych zbyt późny. Nie potrafię tego wyjaśnić ale istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że właśnie tu leży źródło kłopotów.

Do tego czas wtrysku liczony w stopniach kąta obrotu wału korbowego znacznie wydłużony. Nie musi to oznaczać niczego złego ale może być pochodną niesprawności układu wytryskowego, na przykład samych wtryskiwaczy. No i przede wszystkim pojawia się pytanie o "nową" VP44. Używka czy regeneracja własnej a jeśli tak to w jakim zakresie i u kogo (serwis Bosch, pośrednik, aledrogo) :?:
Jesteś w ogóle pewny, że ta wymiana/regeneracja faktycznie się odbyła :?:

CDN. Muszę wracać do roboty.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpa

Postprzez bartolmad » 2017-07-19, 09:07

bartolmad
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-10-23, 15:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Bartek

Re: [C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpa

Postprzez Piotruś » 2017-07-19, 17:59

Wracając do logów turbina na biegu jałowym stoi za wysoko, co z jednej strony na pewno jest skutkiem martwego EGR'a ale z drugiej wynikiem zużycia mechanizmu zmiennej geometrii.
Jak najbardziej coś takiego również może potęgować poszarpywanie silnika.

Ponadto, skoro zjawisko było odczuwalne również przed wyminą VP44 tym bardziej można domniemywać, że właśnie w układzie dolotowym tkwi powód niestabilności obrotów.

Co do samej pompy podtrzymuję, że zachowanie w nastawach podstawowych i w odczytach statycznych jest kompletnie nielogiczne. Czy ma to związek z szarpaniem nie wiem ale na pewno jest to sytuacja mocno patologiczna, wskazująca na głęboki błąd w działaniu tego urządzenia.
Co do samej aukcji sorry ale powiem wprost, że wybór sprzedawcy trudniącego się tym niby profesjonalnie, lecz skrywającego dane firmy i raptem z "aż" dwoma pozytywami :-o sorry, ale nie wydaje się specjalnie przemyślanym ;-) <glupek> ... .

Podsumowując proponowałbym taką kolejność :
- bezwzględnie ożywić EGR
- bezwzględnie sprawdzić szczelność i drożność podciśnienia sterującego pracą EGR i turbiny
- wysoce-wysoce-wysoce wskazane byłoby też oddać wtryskiwacze PRAWDZIWYM PROFESJONALISTOM do sprawdzenia.
Co prawda niewielkie minusowe korekcje w żaden sposób nie uzasadniają wydłużonego czasu trwania wtrysku ale warto mieć pewność, że najważniejszy element wykonawczy układu wtryskowego jest sprawny

Potem sprawdzisz co z szarpaniem. Jeśli pozostanie już tylko do Ciebie będzie należała decyzja czy:
- podejmiesz się trudu I WYDATKU związanego z ewentualną regeneracją turbiny (logi dynamiczne niespecjalnie wskazują na pilną potrzebę, a w niskich obrotach usprawniony EGR powinien polepszyć obraz logów)
- podejmiesz trud ewentualnej podmiany zaworków sterujących turbiną i EGR
- będziesz egzekwował gwarancję na VP44 w związku ze sprzecznościami płynącymi z logów

Tyle ode mnie. Powodzenia <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpa

Postprzez bartolmad » 2017-07-19, 20:20

Piotruś dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Proponujecie czyścić/szukać egr czy może zaślepić?
bartolmad
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-10-23, 15:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Bartek

Re: [C5 2.5TDI AKE] Prośba o ocenę logów, nowa pompa, szarpa

Postprzez Piotruś » 2017-07-19, 21:31

Napisałem wyraźnie co najmniej trzy razy, żeby
- bezwzględnie ożywić EGR

a Ty pytasz czy wyrżnąć go w pień :-o :shock: :?:
Masakra :|
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości