[AKE] Prośba o ocenęę logów

Re: [AKE] Prośba o ocenęę logów

Postprzez Piotruś » 2017-03-07, 16:56

Tomek,
nie jestem w stanie ponownie czytać i przypominać sobie cały wątek ale oceniając najświeższe logi zasadniczo nie ma do czego się przyje..ać, aż po odczyty suszarki włącznie.

Nie potrafię odpowiedzieć czy rozmontowanie VTG jest dobrym pomysłem ale jeśli nie brakuje Ci zapału i entuzjazmu - zrób to pomimo, że w 2.5TDi takie zabiegi najczęściej są nieskuteczne.

I pamiętaj, że logi nie zawsze oddają wyraziście istotę problemu, który może być odczuwalny lecz w cyferkach niewidoczny.

Zawsze możesz wypierd..ić na autobahne i pogonić dziada przez kilkaset kilosów z "butem w podłodze" żeby wypaliło wszelkie gówno zarówno z turbiny jak i wydechu (katalizator). Chyba, że inni Koledzy widzą więcej ode mnie, to oczywiście serdecznie zapraszam do rozmowy :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] Prośba o ocenęę logów

Postprzez pastaldo » 2017-03-07, 21:55

W pierwszej kolejności dzięki za analizę. :-D

Piotruś napisał(a):nie jestem w stanie ponownie czytać i przypominać sobie cały wątek

Oczywiście jest to jak najbardziej zrozumiałe :-> Stąd mój krótki wstęp. A sumując sytuację w jednym zdaniu.
Były problemy z mocą, wyeliminowane nieszczelności, następnie przycinki w mocy w okolicy 2000 - 2200rpm co po diagnozie tutaj wymieniłem na NOWY N75 i na pewno jest lepiej niż było.

Piotruś napisał(a):ale oceniając najświeższe logi zasadniczo nie ma do czego się przyje..ać, aż po odczyty suszarki włącznie.

cieszy mnie to choć jak sam z grubsza oglądałem logi (jestem laikiem stąd prośba o pomoc) to szczególnie w grupie 11 dynamicznej wydaje mi się że są spore zawahania w poruszanym przeze mnie przedziale obrotów.
O ile pozwolisz pozwolę sobie na taką swoją analizę i oceń czy dobrze myślę.
W wymienionej grupie 11 podczas rozpędzania wzrasta ciśnienie w układzie dolotowym do około 2325.6 mbar przy około 2000rpm co sugeruje okolice maksymalnego oczekiwanego ciśnienia w dolocie i zadanym ciśnieniu 2193.0 mbar . Następnie komputer poprzez N75 odpuszcza sztangę by zbić to ciśnienie a dokładnie rzecz ujmując do utrzymania tego maksymalnego ciśnienia w wyższych obrotach bo przy większej prędkości obrotowej silnika i dużej ilości spalin przy maksymalnie wysterowanej turbinie szybko by osiągnęło przeładowanie. W moim wypadku jest spadek do około 2060.4 mbar by potem znów budować ciśnienie doładowania i je osiągnąć z wartością 2284.8 przy 2870 rpm a oczekiwane tam jest 2244.0 mbar by przy 3100 rpm znowu spaść i później juz jest stabilne.
O ile dobrze rozumien to mówimy tu o pewnej bezwładności takiej turbiny i jej sterowania co wahania w doładowaniu by tłumaczyły tylko czy te wahania z punktu widzenia generowanej mocy nie sa zbyt duże? Czy przy takich różnicach między zadanym a osiągniętym była by w ogóle w stanie możliwość wyraźnego spadku mocy?

Piotruś napisał(a):I pamiętaj, że logi nie zawsze oddają wyraziście istotę problemu, który może być odczuwalny lecz w cyferkach niewidoczny.

Oczywiście jestem tego świadom. Patrząc choćby przez pryzmat próbkowania i odczytu danych przez interfeis bo może między dwoma odczytami trafił się jakiś klops który nie wyszedł na logu stąd też logowanie grup pojedynczo itp.

Piotruś napisał(a):Nie potrafię odpowiedzieć czy rozmontowanie VTG jest dobrym pomysłem ale jeśli nie brakuje Ci zapału i entuzjazmu - zrób to pomimo, że w 2.5TDi takie zabiegi najczęściej są nieskuteczne.

O ile rozumiem sceptycyzm co do rozbierania turbiny to możesz dwa zdania napisać dlaczego takie zabiegi jak czyszczenie VTG w turbinach przy tym silniku są nieskuteczne? Szybko się zasyfiają czy raczej nie występują nagary które by utrudniały prace VTG? A może odmienna budowa tych kierownic względem 1.9tdi?

Piotruś napisał(a):Zawsze możesz wypierd..ić na autobahne i pogonić dziada przez kilkaset kilosów z "butem w podłodze" żeby wypaliło wszelkie gówno zarówno z turbiny jak i wydechu (katalizator).

Tu może i zapatrywałbym się w jakiejś metodzie bo zauważyłem że te problemy ze spadkiem mocy w ww zakresie obrotów jest dużo bardziej odczuwalne gdy silnik nie jest jeszcze zagrzany, a robiąc logi dynamiczne jak zaczynaliśmy je robić z bratem to były te spadki odczuwalne choć nie za każdym razem ale po zrobieniu kilku przejazdów z butem w podłodze pod koniec logowania już nie występowały spadki jakby faktycznie coś się rozruszało. <mysli>

I ostatnia jeszcze sprawa odnośnie odpalania. Jak wspominałem od 3 tyg (mało jeżdżę) zauważyłem że jak odpalam na zimnym to jest wszystko fajnie ale na ciepłym silniku odpalanie jest co najmniej dziwne. Mianowicie rozrusznik wydaje się że kręci baaaardzo szybko tak jakby prawie nie miał oporu. Dźwięk jest taki jakby kręcić silnikiem w jakimś motocyklu. Trwa to tak od 1-2 sek i odpala. Teraz tak się zastanawiam czy to nie problem z samym rozrusznikiem a nie silnikiem. W logach co do konta chyba wszystko ok?

Jeszcze raz dzięki i oczywiście innych tez zapraszam do wypowiadania się :mrgreen:
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: [AKE] Prośba o ocenęę logów

Postprzez Piotruś » 2017-03-08, 09:15

pastaldo napisał(a):O ile pozwolisz pozwolę sobie na taką swoją analizę i oceń czy dobrze myślę. W wymienionej grupie 11 podczas rozpędzania wzrasta ciśnienie w układzie dolotowym do około 2325.6 mbar przy około 2000rpm co sugeruje okolice maksymalnego oczekiwanego ciśnienia w dolocie i zadanym ciśnieniu 2193.0 mbar . Następnie komputer poprzez N75 odpuszcza sztangę by zbić to ciśnienie a dokładnie rzecz ujmując do utrzymania tego maksymalnego ciśnienia w wyższych obrotach bo przy większej prędkości obrotowej silnika i dużej ilości spalin przy maksymalnie wysterowanej turbinie szybko by osiągnęło przeładowanie. W moim wypadku jest spadek do około 2060.4 mbar by potem znów budować ciśnienie doładowania i je osiągnąć z wartością 2284.8 przy 2870 rpm a oczekiwane tam jest 2244.0 mbar by przy 3100 rpm znowu spaść i później juz jest stabilne. O ile dobrze rozumien to mówimy tu o pewnej bezwładności takiej turbiny i jej sterowania co wahania w doładowaniu by tłumaczyły tylko czy te wahania z punktu widzenia generowanej mocy nie sa zbyt duże?


Tomek, Twój tok rozumowania jest w 100,1% zbieżny z moim.
Przy tym to niewielkie przeładowanie przy ok. 2000 obr/min jest bardzo wskazane, bo właśnie dzięki temu silnik nie jest "ospały" i pokazuje trochę pazura w trakcie przyspieszania. Inne nieduże rozbieżności między ciśnieniem zadanym i zmierzonym są całkowicie naturalne, neutralne i oczywiste oraz nie powodują utraty mocy.
Gorzej gdy sytuacja jest mocno przegięta jak to było przed wymianą N75. Spójrz we wcześniejsze logi a zobaczysz przeładowania sięgające 2539 jednostek, a to już granica stanu serwisowego i dlatego uzyskanie równowagi/stabilzacji ciśnienia nie było wtedy możliwe.

pastaldo napisał(a):O ile rozumiem sceptycyzm co do rozbierania turbiny to możesz dwa zdania napisać dlaczego takie zabiegi jak czyszczenie VTG w turbinach przy tym silniku są nieskuteczne? Szybko się zasyfiają czy raczej nie występują nagary które by utrudniały prace VTG? A może odmienna budowa tych kierownic względem 1.9tdi?

Szczerze przyznam, że nigdy się nad tym jakoś głęboko nie zastanawiałem.
Zwykła ale wielokrotnie potwierdzająca się statystyka wyraźnie pokazuje, że o ile czyszczenie turbin w silnikach z gatunku AFN, AVG (czyli VE37) i pochodnych przynosiło pożądane rezultaty, o tyle ani w R4 PD (typu AWX, AJM, AVF), ani tym bardziej w V6 nie tylko nie pomaga ale czasem gdy zmieni się coś w nastawach - wręcz szkodzi.
pastaldo napisał(a):I ostatnia jeszcze sprawa odnośnie odpalania. Jak wspominałem od 3 tyg (mało jeżdżę) zauważyłem że jak odpalam na zimnym to jest wszystko fajnie ale na ciepłym silniku odpalanie jest co najmniej dziwne. Mianowicie rozrusznik wydaje się że kręci baaaardzo szybko tak jakby prawie nie miał oporu. Dźwięk jest taki jakby kręcić silnikiem w jakimś motocyklu. Trwa to tak od 1-2 sek i odpala. Teraz tak się zastanawiam czy to nie problem z samym rozrusznikiem a nie silnikiem. W logach co do konta chyba wszystko ok?

W logach OK, ale logi to tylko logi, a co jest na rzeczy ubolewam, jednak przez internet ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] Prośba o ocenęę logów

Postprzez krzysztof.brum » 2018-08-04, 08:24

Podbiję temat bo u mnie Bardzo podobne objawy. Gdyby Pan Piotruś zarknął i się wypowiedział.....
post82142.html?hilit=regulacja%20turbiny#p82142.
krzysztof.brum
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-08-03, 21:09
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości